AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #21 Del Skrevet 21. april 2013 Det blir litt feil å starte med en individuell plan. En individuell plan er beregnet på de som trenger langvarige og sammensatte tjenester fra det offentlige, og trådstarter høres ikke fullt så hjelpetrengende ut. Anonym poster: 243e2dc66e5a9159afdd02ba93ce8028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #22 Del Skrevet 21. april 2013 Det er slik i dag at menn ikke trenger forsørge sin kvinne slik som de gjorde før. PGA likestilling og at kvinner skal klare seg selv. Det de glemte på veien er alle LAVLØNNA yrker som ikke gir en grei lønn til å klare seg alene på. Når husleiga er 10-15 000 mnd så sier det seg selv at 20 000 i lønn er for lite. Er man 2 derimot så kan man ha 20-40 000 tilsammen inn. Hadde menn fått lov til å forsørge sine kvinner og barn enda, så ville flere hatt det bra, husprisene ikke så høye og heller ikke leiepriser. Nå er det NAV så har tatt over menns forsørgerplikt, NAV må betale til de kvinene som faller utenfor, og som ikke får endene til å møtes. Det er en trist utvikling, for ikke alle passer i a4 liv med en a4 jobb. De som ikke er det faller utenfor og lever på fattigdomsgrensene. Hva kan gjøres? Anonym poster: 3cdddcac4bbd8b65913d0a5d71d67059 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #23 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg håper alle deltagere i denne tråden er innforstått med at man opparbeider seg rettighetene sine? Dersom TS ikke får mer har hun heller ikke opparbeidet seg retten til mer. Hun ville jo fått uførepensjon dersom hun virkelig hadde en objektiv sykdom med slike begrensninger, men det har hun ikke. Hun mener subjektivt å ikke FÅ nok basert på sin subjektive diagnose. Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #24 Del Skrevet 23. april 2013 Nav behandler ikke TS som lort og ingenting. Hadde TS hatt aap så hadde hun iallfall fått en minstesum langt over det hun oppgir. Kan se ut til at TS får sosialstønad (hvor summen er basert på samboers inntekt) eller at det er en eller annen form for stønad pga kurs/individstønad. Er ikke helt inne i den biten der. Dersom TS mener hun er syk så er veien å gå via legen. Dokumentasjon og søknad til nav om aap. Er hun arbeidsledig så får hun bare søke på alt av jobber og i mens være glad for de kronene hun får sånn at hun og samboer klarer å få ting til å gå rundt. Anonym poster: 582ae7bde456cb0ec229a66d3a0e39df 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 23. april 2013 #25 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg håper alle deltagere i denne tråden er innforstått med at man opparbeider seg rettighetene sine? Dersom TS ikke får mer har hun heller ikke opparbeidet seg retten til mer. Hun ville jo fått uførepensjon dersom hun virkelig hadde en objektiv sykdom med slike begrensninger, men det har hun ikke. Hun mener subjektivt å ikke FÅ nok basert på sin subjektive diagnose. Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee Håper du er inneforstått med at en FÅR ingenting uten og be om det fra NAV? De ringer ikke for å forklare hva er har rett på! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 23. april 2013 #26 Del Skrevet 23. april 2013 (endret) Det er slik i dag at menn ikke trenger forsørge sin kvinne slik som de gjorde før. PGA likestilling og at kvinner skal klare seg selv. Det de glemte på veien er alle LAVLØNNA yrker som ikke gir en grei lønn til å klare seg alene på. Når husleiga er 10-15 000 mnd så sier det seg selv at 20 000 i lønn er for lite. Er man 2 derimot så kan man ha 20-40 000 tilsammen inn. Hadde menn fått lov til å forsørge sine kvinner og barn enda, så ville flere hatt det bra, husprisene ikke så høye og heller ikke leiepriser. Nå er det NAV så har tatt over menns forsørgerplikt, NAV må betale til de kvinene som faller utenfor, og som ikke får endene til å møtes. Det er en trist utvikling, for ikke alle passer i a4 liv med en a4 jobb. De som ikke er det faller utenfor og lever på fattigdomsgrensene. Hva kan gjøres? Anonym poster: 3cdddcac4bbd8b65913d0a5d71d67059 Nå er ikke jeg jurist, men jeg er rimelig sikker på at menn får lov til å forsørge både kvinner og barn og hvem som helst de ellers skulle ønske å forsørge. Bor man utenfor byen og velger en nøktern livsstil så går det faktisk greit å leve to stykker på en gjenomsnittslønn og for de familier som ønsker det. Når det gjelder ts så er det vel slik at hun bør gå gjennom legen sin som så mange her sier dersom hun er for syk til å arbeide. Endret 23. april 2013 av strykebrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #27 Del Skrevet 23. april 2013 Håper du er inneforstått med at en FÅR ingenting uten og be om det fra NAV? De ringer ikke for å forklare hva er har rett på! Hva er poenget ditt? Det er jo TS som mener hun ikke får! -vi får da begge håpe hun er smartere enn du påpeker at hun muligens ikke er Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 23. april 2013 #28 Del Skrevet 23. april 2013 Hva er poenget ditt? Det er jo TS som mener hun ikke får! -vi får da begge håpe hun er smartere enn du påpeker at hun muligens ikke er Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee Jeg lurer egentlig bare på hva annet du har å bidra med i denne diskusjonen enn å kverulere om ingenting? Lite og gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #29 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg lurer egentlig bare på hva annet du har å bidra med i denne diskusjonen enn å kverulere om ingenting? Lite og gjøre? Vel, jeg påpekte at TS ikke har opparbeidet seg rettigheter. Hun mener hun ikke får nok. Det er da du korrigerer MEG med å understreke at ingen får.... Du må nesten se på deg selv.Hva ville du? Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #30 Del Skrevet 23. april 2013 TS Jeg synes tittelen din er motbydelig. Du fremstiller NAV som en urettferdig julenisse som burde se at du er lei deg og urettferdig behandlet. Det er DU som skal ordne i livet ditt og ikke nissen. Det slår meg at du tar ansvaret bort fra deg selv, og skyldfølelse ovenfor samboer og isteden ønsker støtte på at det er den dumme NAV sin skyld. Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 23. april 2013 #31 Del Skrevet 23. april 2013 Vel, jeg påpekte at TS ikke har opparbeidet seg rettigheter. Hun mener hun ikke får nok. Det er da du korrigerer MEG med å understreke at ingen får.... Du må nesten se på deg selv.Hva ville du? Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee Hva VET du egentlig om hva TS har opparbeidet seg av rettigheter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #32 Del Skrevet 23. april 2013 Hva VET du egentlig om hva TS har opparbeidet seg av rettigheter? Hm. Hun sier hun får 4000 i mnd og at NAV burde gi henne mer. Hun sier ingenting om inntektstap. NAV ville betalt mer dersom hun hadde opparbeidet seg....er ikke det en grei konklusjon? Hun har jo søkt.... Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 23. april 2013 #33 Del Skrevet 23. april 2013 Hm. Hun sier hun får 4000 i mnd og at NAV burde gi henne mer. Hun sier ingenting om inntektstap. NAV ville betalt mer dersom hun hadde opparbeidet seg....er ikke det en grei konklusjon? Hun har jo søkt.... Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee Det fungerer ikke slik at NAV på eget iniativ finner den beste løsningen for den enkelte bruker. Tvert imot så virker det som om det er deres policy å holde tilbake informasjon, og spare penger slik. Om man ikke har opparbeidet seg noen rettigheter får man i det minste sosialstøtte. Og selv da får en mer enn 4000 kr i måneden, og det er ironisk nok der man får informasjon om hva man kan være berettiget til å søke på ofte. Altså NAV sosial informerer sine brukere om hva de alternativt kan søke om, NAV arbeid er flinke til å informere om hva man kan søke på som enslig forsørger og NAV Familie informerer om hvilke rettigheter en kan ha overfor NAV Arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #34 Del Skrevet 23. april 2013 Det fungerer ikke slik at NAV på eget iniativ finner den beste løsningen for den enkelte bruker. Tvert imot så virker det som om det er deres policy å holde tilbake informasjon, og spare penger slik. Om man ikke har opparbeidet seg noen rettigheter får man i det minste sosialstøtte. Og selv da får en mer enn 4000 kr i måneden, og det er ironisk nok der man får informasjon om hva man kan være berettiget til å søke på ofte. Altså NAV sosial informerer sine brukere om hva de alternativt kan søke om, NAV arbeid er flinke til å informere om hva man kan søke på som enslig forsørger og NAV Familie informerer om hvilke rettigheter en kan ha overfor NAV Arbeid. Jeg fatter ikke hvorfor du vrir det jeg sier til å skulle handle om at det er jeg som ikke kjenner til NAV.... Hvorfor henvender du deg ikke til TS? Det er helt umulig å vite hva du vil her... Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 23. april 2013 #35 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg fatter ikke hvorfor du vrir det jeg sier til å skulle handle om at det er jeg som ikke kjenner til NAV.... Hvorfor henvender du deg ikke til TS? Det er helt umulig å vite hva du vil her... Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee Det har jeg alt gjort tidlig i tråden. Jeg arresterer deg for påstanden om at hun ikke får mer fordi hun ikke har rettigheter til mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2013 #36 Del Skrevet 23. april 2013 Det har jeg alt gjort tidlig i tråden. Jeg arresterer deg for påstanden om at hun ikke får mer fordi hun ikke har rettigheter til mer. Ettersom du er så insisterende så spør vi TS. Har du søkt NAV om stønader, TS? Kontormus synes det ville være en god ide. Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 23. april 2013 #37 Del Skrevet 23. april 2013 Ettersom du er så insisterende så spør vi TS. Har du søkt NAV om stønader, TS? Kontormus synes det ville være en god ide. Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee Det bør vel pressiseres HVA hun skal søke på? Det er liksom det som er hele poenget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #38 Del Skrevet 24. april 2013 TS gir altfor lite informasjon. Men det kan godt hende at samboeren tjener ganske bra slik at TS ikke anses i noen risikogruppe. Ellers er man misfornøyd med NAV, så er det bare å søke ordentlig jobb. Målrettet og bestemt. Anonym poster: 5dab40c4dba400d8c965fcd9e3a5dfb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #39 Del Skrevet 24. april 2013 Det bør vel pressiseres HVA hun skal søke på? Det er liksom det som er hele poenget! Seriøst. Det må da voksne dama finne ut selv. Arrogansen din er pinlig! Anonym poster: 18a2836219605b2bd3e0adf45bd7d6ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2013 #40 Del Skrevet 24. april 2013 Etter å ha vært her inne på kg en stund, så ser jeg jo at normen er at det er ingen forståelse for at noen faller litt utenom, og ikke klarer et a4liv med en a4 fulltidsjobb.. jeg er i samme situasjon som ts, med samme diagnose pluss en tilleggsdiagnose. Dette er en sykdom folk ikke har forståelse for. Men det viser ikke på utsiden, så folk skjønner ikke at man faktisk kan være helt sengeliggende enkelte dager! I mitt tilfelle, så syns jeg NAV er noen impisile idioter, der en ape kunne gjort jobben bedre! Jeg har holdt på i to år, for å få det jeg faktisk har krav på.. NAV betaler meg mindre i måneden enn de skal, fordi de har beregningsgrunnlaget til AAP fra 2006-2008. De årene jeg jobbet fullt fra 2008-2011, de finns ikke i systemet deres. Jeg har klaget, men får avslag - fordi de vet best.. Jeg har 9000 i måneden, det dekker husleie og barnehage, og ingenting mer. Samboeren må betale resten. Fordi jeg ikke klarer å arbeide mer, så må han jobbe desto mer! Nå har heldigvis jeg en samboer som skjønner meg og sykdommen, og støtter meg og gjør alt han kan! Jeg må bruke systemet i NAV fordi jeg trenger det! følger jeg ikke deres system, så har jeg ikke rett på noenting! Men både jeg og ts og andre i samme situasjon ville vært foruten nav og klart oss selv om vi hadde hatt mulighet til det! Hvorfor er det sånn her inne på kg at enhver som nevner nav blir omtrent uglesett, og bes om å ta ansvar for eget liv - for det er ikke nav og staten som skal betale noe som helst. Anonym poster: 3b4be61fd728927f85e9b2966dbab6d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå