Gå til innhold

Nav - behandler meg som en 'lort og ingenting'. :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå levd på 4000,- i mnd i nøyaktig 1 år.

Dette synes NAV er helt greit!

Jeg har fibromyalgi, er i 40% vikariatstilling, greier ikke jobbe mer enn det, greier egentlig ikke disse 40% en gang.

Vet ikke mine arme råd.

Har rett og slett ikke økonomi til å eksistere.

'Lever på' samboeren, bokstavelig talt.

Han står for husleie, strøm og all maten. :(

Jeg sitter med elendig samvittighet.

Noen som kan gi meg noen råd og input?

Trenger det sårt. :(

Anonym poster: a8d2e2443c27983fff87378ae3db1ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber 13,5 t i uka.

Anonym poster: 28542f3528a37fa439287d5aca063366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du da har en timelønn på f.eks 170 kr timen blir jo det mye mer utbetalt i mnd enn 4000,- Da burde du jo få utbetalt 6-7000 i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett sånn NAV er. Jeg har Celebral parese og jobber mer enn deg selv om det er ufattelig tungt, men jeg får omtrent like mye som deg. Helt sykt, egentlig.

Anonym poster: fa334818aabae8e47872ff5384cc25b7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Timelønna er på 134,-. Utbetalinga mi har variert fra 3500-5000, den beste mnd. Mye pga om skolen der har ferie osv. :( Får ikke betalt i ferien til skolen fordi jeg er vikar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% stilling under NAV ( altså 8 timer hver dag ) og får også bare 4000. Det er galskap og ingenting å leve på da jeg ikke har venner eller familie som jeg kan støtte meg på.

Anonym poster: 8ea2a92b2d18eabe527fa10bf7ac9d2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det å jobbe under nav. Arbeidsplassen betaler ikke deres lønn men nav. Kalles vel arbeidstrening.

Anonym poster: 7ae990aca27584f961b91d31d65d6b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke til ts, men deg som jobber 8 timer om dagen under nav- hvordan får du betalt husleie og strøm med bare 4000 i måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags ytelse har du søkt fra nav da? Om det er f.eks sosialstønad og du har en mann med god inntekt skjønner jeg godt at nav synes det er "helt greit" at du har bare 4000 kroner.. Er det sykdom som gjør at du ikke kan jobbe bør du jo søke aap og få vurdert din arbeidsevne, har du søkt og fått avslag har ikke legeerklæringen på god nok måte sannsynliggjort at du virkelig har nedsatt arbeidsevne..

Egentlig umulig å råde deg til noe som helst med så lite informasjon du kommer med...

Anonym poster: e0f68c4043054761aaf7c81833ceeece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke til ts, men deg som jobber 8 timer om dagen under nav- hvordan får du betalt husleie og strøm med bare 4000 i måneden?

Leier kjempebillig og prostituerer meg også.

Anonym poster: 8ea2a92b2d18eabe527fa10bf7ac9d2d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet 100% stilling under nav, med barnetillegg fikk jeg 14000 imnd, men selv om det var Nav som betalte lønna mi, og jeg gjorde akkurat det samme som de som var ansatt fikk jeg ihvertfall en 10-12 000,- mindre i mnd enn de fast ansatte.

Anonym poster: abf54e22370238c5ce7def813649f1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere likevel klarer å jobbe 8 timer daglig mandag-fredag, hvorfor dropper dere ikke Nav og søker fast jobb??

Anonym poster: d1220d82bfd72b5e49381467910d2b94

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker fast jobb selvfølgelig, får enten aldri svar tilbake eller et veldig raskt avslag, jeg er 2 barns mor, barna mine er 3 og 4 år. Tror svaret ligger der. Gikk knapt en uke i vinter uten at jeg var borte pga. sykdom. til den ene eller det andre barnet.

Anonym poster: abf54e22370238c5ce7def813649f1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags ytelse har du søkt fra nav da? Om det er f.eks sosialstønad og du har en mann med god inntekt skjønner jeg godt at nav synes det er "helt greit" at du har bare 4000 kroner.. Er det sykdom som gjør at du ikke kan jobbe bør du jo søke aap og få vurdert din arbeidsevne, har du søkt og fått avslag har ikke legeerklæringen på god nok måte sannsynliggjort at du virkelig har nedsatt arbeidsevne..

Egentlig umulig å råde deg til noe som helst med så lite informasjon du kommer med...

Anonym poster: e0f68c4043054761aaf7c81833ceeece

Det er da ikke sikkert at samboeren synes det er OK at han må betale det meste? TS er jo økonomisk avhengig av han - hva om det blir brudd mellom dem? 4000 hadde ikke engang rukket til husleie hos meg... Uverdig.

TS: Jeg har ikke peiling på noe som helst hva NAV angår, men dette ville jeg ha dobbeltsjekket! Det er umulig å leve på 4000,- i mnd i Norge, med mindre man får hjelp av mennesker rundt, som i ditt tilfelle. Man vil heller aldri få mulighet til å spare opp midler, med en så lav sum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NAV kan være noen jævler når det gjelder sånt. Hvis jeg var deg ville jeg skaffet fri rettshjelp for å så få advokaten til å ta kontakt med NAV.

Anonym poster: c1f4e1112c0021c1cc7d92ede4c241a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om NAV tier om noe du burte vite. Uansett hvilken ytelse du får så er 4000 kr i måneden en vits over så lang tid.

Finn noen som kan hjelpe deg utenfor NAV, Helse- og sosialombudet kan sikkert fortelle deg hva du kan be om. Har selv kjempegod erfaring med dem, de fulgte meg i et møte med NAV, leste dem teksten og de var tvunget til å snu helt rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke søkt om AAP?

Anonym poster: b48442f9ec22d609708ffa68a3a587f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå levd på 4000,- i mnd i nøyaktig 1 år.

Dette synes NAV er helt greit!

Jeg har fibromyalgi, er i 40% vikariatstilling, greier ikke jobbe mer enn det, greier egentlig ikke disse 40% en gang.

Vet ikke mine arme råd.

Har rett og slett ikke økonomi til å eksistere.

'Lever på' samboeren, bokstavelig talt.

Han står for husleie, strøm og all maten. :(

Jeg sitter med elendig samvittighet.

Noen som kan gi meg noen råd og input?

Trenger det sårt. :(

Anonym poster: a8d2e2443c27983fff87378ae3db1ccc

Det første du bør gjøre er jo å ta deg en lang prat med legen din. Så ser han på sykdomsbildet og hele pakka, og vurderer arbeidsevne. Så må du, dersom du ikke alt har satt i gang prosessen (og det høres ikke slik ut), få pushet i gang arbeidet med en individuell plan.

Vips - nav har ikke lengre styringen og de ulike instansene (som ikke har så mye imot å ta seg dårlig ut ovenfor deg) vil ønske å gjøre godt intrykk på hverandre.

Anonym poster: 02f9294de6c324f5fd8d9a2c7ad02e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...