Gå til innhold

Når begynte dere med shampoo og såpe til babyen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Interessant teori. Er det sant?

Anonymkode: 8dcf8...8d1

Selvfølgelig er det sant. Såpe har jo ingen funksjon i forhold til å holde oss friske. 😑

Anonymkode: ba957...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker dere barna bare med klut og vann etter en bæsjebleie? Hvor lenge er våtservietter fy-fy?

Anonymkode: 6ef8f...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri 😅 

Sønnen min er 12 år, nå vasker han håret med shampoo en gang annenhver uke kanskje. 

Han har aldri hatt en sykedag, bank i bordet. Ikke eksem eller andre greier.

Har heller aldri brukt fleece (som er plastikk). Og aldri brukt tøymykner (som er hormonforstyrrende gift med godlukt).

Anonymkode: b7b59...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vasker dere barna bare med klut og vann etter en bæsjebleie? Hvor lenge er våtservietter fy-fy?

Anonymkode: 6ef8f...bf9

Jeg har aldri brukt våtservietter. Vasket med babyolje eller babyolje og vann ved bæsjebleier. Nå som barnet er 2,5 bruker jeg som regel bare vann.

Bruker fremdeles ikke såpe til annet enn håndvask. Begynte med shampoo ca når barnet begynte med fast føde og fikk mat i håret (hadde mye hår allerede rundt 6 mnd).

Anonymkode: 5950a...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aldri 😅 

Sønnen min er 12 år, nå vasker han håret med shampoo en gang annenhver uke kanskje. 

Han har aldri hatt en sykedag, bank i bordet. Ikke eksem eller andre greier.

Har heller aldri brukt fleece (som er plastikk). Og aldri brukt tøymykner (som er hormonforstyrrende gift med godlukt).

Anonymkode: b7b59...8b6

Mens våre tre barn har brukt både såpe og shampo minst 2-3 ganger i uken fra barnehagestart eller så. De bruker fleece hver vinter og vi bruker tøymykner (riktignok parfymefri fordi jeg ikke kan utstå stanken av parfymert tøymykner). Kan telle på én hånd hvor mange sykedager de har hatt til sammen (alle er tenåringer, så det har vært mange skoleår), ingen eksem eller annet her heller. Interessant å se at du innbiller deg at sykdomsfrihet har å gjøre med fravær av såpe og fleece å gjøre. Takk for at du gav meg dagens latter! 

Anonymkode: b97b7...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt shampoo siden start. Mitt barn er født med full asiatisk hårmanke. Ikke brukt det hver gang, men har blitt mer etter det ble matklin og søl, og han svetter veldig fra hodet når han sover osv. 

Anonymkode: 5fc25...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mens våre tre barn har brukt både såpe og shampo minst 2-3 ganger i uken fra barnehagestart eller så. De bruker fleece hver vinter og vi bruker tøymykner (riktignok parfymefri fordi jeg ikke kan utstå stanken av parfymert tøymykner). Kan telle på én hånd hvor mange sykedager de har hatt til sammen (alle er tenåringer, så det har vært mange skoleår), ingen eksem eller annet her heller. Interessant å se at du innbiller deg at sykdomsfrihet har å gjøre med fravær av såpe og fleece å gjøre. Takk for at du gav meg dagens latter! 

Anonymkode: b97b7...586

Trist du følte deg truffet, men det er vel en grunn til det.

Ifølge forskning kan overdreven bruk av såpe føre til at man vasker bort det naturlige fettlaget som er en del av hudbarrieren og immunforsvaret vårt.

Så fint du har friske barn ❤️

Anonymkode: b7b59...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vasker dere barna bare med klut og vann etter en bæsjebleie? Hvor lenge er våtservietter fy-fy?

Anonymkode: 6ef8f...bf9

Ja... Er ikke det nok? Bruker såpeolje eller SLS-fri såpe en gang i blant. Eksembarn. 

Anonymkode: 6bb44...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Aldri 😅 

Sønnen min er 12 år, nå vasker han håret med shampoo en gang annenhver uke kanskje. 

Han har aldri hatt en sykedag, bank i bordet. Ikke eksem eller andre greier.

Har heller aldri brukt fleece (som er plastikk). Og aldri brukt tøymykner (som er hormonforstyrrende gift med godlukt).

Anonymkode: b7b59...8b6

Eksem er genetisk,  da... 

Anonymkode: 6bb44...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Mens våre tre barn har brukt både såpe og shampo minst 2-3 ganger i uken fra barnehagestart eller så. De bruker fleece hver vinter og vi bruker tøymykner (riktignok parfymefri fordi jeg ikke kan utstå stanken av parfymert tøymykner). Kan telle på én hånd hvor mange sykedager de har hatt til sammen (alle er tenåringer, så det har vært mange skoleår), ingen eksem eller annet her heller. Interessant å se at du innbiller deg at sykdomsfrihet har å gjøre med fravær av såpe og fleece å gjøre. Takk for at du gav meg dagens latter! 

Anonymkode: b97b7...586

Det med microplast trenger jeg vel ikke å gå noe nærmere inn på, regner med det er elementær kunnskap nå i disse miljøvennlige tider og alt fokuset på funn av plast inne i organene våre ved obduksjon. Men som sagt, regner med du vet alt det der fra før.

Anonymkode: b7b59...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det med microplast trenger jeg vel ikke å gå noe nærmere inn på, regner med det er elementær kunnskap nå i disse miljøvennlige tider og alt fokuset på funn av plast inne i organene våre ved obduksjon. Men som sagt, regner med du vet alt det der fra før.

Anonymkode: b7b59...8b6

Hva snakker du/dere om?

Anonymkode: 8dcf8...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn på 2,5 år som får vasket håret med bittelitt mild sjampo en gang i uken. Ellers bare skyller vi håret. Vi bruker ofte boblebad fordi barnet syns det er gøy. 

Anonymkode: 6ee5a...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...