Gå til innhold

Slik behandler du (ikke) kvinnene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært en stund på KG har jeg merket meg visse menn som ser på kvinner som rene bruk-og kast objekter. Noe som ikke er verdt annet enn til tøm og røm.

Jeg kom over et innlegg i FHM som jeg (beklageligvis) nikket gjenkjennende til ved flere av punktene de tar for seg.

http://fhm.no/articl...u-ikke-kvinnene

Mitt innlegg her er ikke til de menn som behandler kvinner som søppel. Jeg henvender meg til dere menn som liker kvinner og som ser på dem som mennesker, på godt og vondt.

Hva synes dere om reportasjen? Er det noe der som dere dere er enig/ uenig i?

Og til kvinnene: Har dere opplevd/vært utsatt for en eller flere av punktene?

Hva gjorde du da?

Ordnet du opp selv eller hadde du kompiser som hjalp til?

Jeg synes slutten var bra så jeg tar den med her:

Hvorfor skriver vi så alt dette, tenker du kanskje? Svaret er enkelt: Fordi vi vil at gatene og utestedene våre også i fremtiden skal være fulle av deilige damer. Altfor mange jenter i Norge føler seg utrygge, og det siste vi ønsker oss er en situasjon der de blir hjemme og ser på Skavlan helg etter helg fordi vi har klart å skremme dem fra å gå ut. Og vi ønsker selvfølgelig også at de skal tørre å kle seg sexy uten å risikere at noen idioter ødelegger kvelden for dem - og oss. Dette dreier seg ikke om at vi nå skal bli «myke menn», bare om at vi må vise hverandre litt respekt og omtanke hvis vi fortsatt vil ha det gøy sammen. Spread the word. And the love...

Anonym poster: 94cd0ef4d5696c59abfbde7a2fc58f3d

Anonym poster: 94cd0ef4d5696c59abfbde7a2fc58f3d

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, han virker til å prøve å sjarmere damene med den artikkelen. Rett og slett.

Denne artikkelen var i likestillingens navn veldig skjevt fordelt. Er lei av å høre å lese om hvor uskyldige kvinner er, etter å ha fått sjelelige og fysiske arr etter gale kvinners oppførsel ute på byen. De er menn(esker) de og, så de bør skjerpe seg akkurat som menn med dårlig oppførsel bør skjerpe seg. La ordentlige kvinner og menn være i fred. Vis hensyn!

Gentleman.

Anonym poster: 01e58463d72e213edfddf0ca092d6211

• Liker 2
Skrevet

gay. må være skrevet av en mann som aldri får seg noe.

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig bør slike artikler nå begynne å handle om at man skal behandle mennesker med respekt, ikke bare kvinner. Slike råd bør jo være en selvfølge om man er en normalt oppegående person som innleder nye bekjentskaper med respekt.

Anonym poster: c39101a0f186d49cf60b72e8a653997c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gifte meg med Martin Thronsen. Spiller ingen rolle om han er 50 år gammel fyr på 300kg uten tenner og med hemoroider i ansiktet.

Han har sjarmert meg :laugh:

Anonym poster: c5fc70642b5d7d6dabb392d318c8b069

• Liker 3
Skrevet

Synes det er trist at det finnes folk som trenger å få disse tingene inn med teskje

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gifte meg med Martin Thronsen. Spiller ingen rolle om han er 50 år gammel fyr på 300kg uten tenner og med hemoroider i ansiktet.

Han har sjarmert meg :laugh:

Anonym poster: c5fc70642b5d7d6dabb392d318c8b069

Det var meningen det.

Anonym poster: 01e58463d72e213edfddf0ca092d6211

Skrevet

Tenker først og fremst at det heldigvis er et lite antall mannfolk som oppfører seg slik. Dessverre bryr de seg svært lite og får lite motbør av den grunn, iallefall her og nå.

Samtidig missliker jeg litt tanken om at enhver av oss mannfolk skal bli sett på som potensielle voldtektsforbrytere og skal måtte gå og tenke på hvordan vi skal te oss selv på avstand for ikke å skremme andre. Da er det noe riv ruskende galt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette!

● Undersøkelser viser at så mye som annenhver norske mann mener at en kvinne er helt eller delvis ansvarlig hvis hun blir utsatt for et seksuelt overgrep, dersom hun flørter åpenlyst. Vel, her tar ganske enkelt annenhver norske mann feil! Det må være lov å flørte uten å måtte bære ansvaret for kriminelle handlinger.

● Et nei er fortsatt et nei, selv om dere skulle ha kommet så langt som til å havne i samme seng. Det gjelder selv om du har fått aldri så mange «mixed signals» i løpet av kvelden. Kanskje er hun en luremus, men dét er det faktisk ikke ulovlig å være. Derimot er det ulovlig å voldta, og voldtekt er hva du nå kan være på vei mot. Respekter det hun sier, og merk deg at det også er et overgrep dersom du presser henne til andre former for sex når hun først har sagt nei.

● Det skulle ikke være nødvendig å si det, men vi gjør det likevel, i tilfelle du skulle være på bærtur aller lengst ut i tåkeheimen: Det er heller ikke lov å foreta seg noe seksuelt mot jenter som sover.

● Kort sagt: En skikkelig mann har ikke lyst på damer som ikke vil.

Anonym poster: 76b02e579a4ee8ef6d228daf02af29fa

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Samtidig missliker jeg litt tanken om at enhver av oss mannfolk skal bli sett på som potensielle voldtektsforbrytere og skal måtte gå og tenke på hvordan vi skal te oss selv på avstand for ikke å skremme andre. Da er det noe riv ruskende galt.

Hvem har skylda for det tror du? Det er disse djevlene som ikke kan oppføre seg.

AnonymBruker
Skrevet

Han tar mange gutter på kornet her. Dessverre.

Anonym poster: 90e476e32414981a931296a3ab4330d2

• Liker 4
Skrevet

Hvem har skylda for det tror du? Det er disse djevlene som ikke kan oppføre seg.

Det er stigmatisering. Det blir som å si at alle somaliere helst skal holde seg inne på kveldene siden mannfolk med den nasjonaliteten står for de fleste av overfallsvoldtektene her til lands.

Skrevet

Dette!

● Undersøkelser viser at så mye som annenhver norske mann mener at en kvinne er helt eller delvis ansvarlig hvis hun blir utsatt for et seksuelt overgrep, dersom hun flørter åpenlyst. Vel, her tar ganske enkelt annenhver norske mann feil! Det må være lov å flørte uten å måtte bære ansvaret for kriminelle handlinger.

● Et nei er fortsatt et nei, selv om dere skulle ha kommet så langt som til å havne i samme seng. Det gjelder selv om du har fått aldri så mange «mixed signals» i løpet av kvelden. Kanskje er hun en luremus, men dét er det faktisk ikke ulovlig å være. Derimot er det ulovlig å voldta, og voldtekt er hva du nå kan være på vei mot. Respekter det hun sier, og merk deg at det også er et overgrep dersom du presser henne til andre former for sex når hun først har sagt nei.

● Det skulle ikke være nødvendig å si det, men vi gjør det likevel, i tilfelle du skulle være på bærtur aller lengst ut i tåkeheimen: Det er heller ikke lov å foreta seg noe seksuelt mot jenter som sover.

● Kort sagt: En skikkelig mann har ikke lyst på damer som ikke vil.

Kvinner er til dels "ansvarlige" for voldtekter ved at de utsetter seg selv for unødvendig risiko. Dette er ikke et kvinnefiendtlig syn, men derimot en ren deskriptiv beskrivelse av verden. Kvinner er svakere enn menn og dermed også mer sårbar i enkelte situasjoner. Dersom en kvinne er full, flørter med en ukjent mann, blir med han hjem og kliner, så øker sannsynligheten for å bli voldtatt. Dette er kanskje ubehagelig, men likevel et faktum.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er media som fremstiller det slik. Hadde mann byttet ut ordet "mann" med f. eks innvandrer i slike artikler som i fhm så skal jeg garantere at antirasistiske foreninger og talspersoner hadde fordømt artikkelen opp, ned og i mente.

Dessuten er det et par av tingene i artikkelen som skaper mer frykt fremfor å være forebyggende. Rådet om å ikke gå bak en kvinne er litt i overkant syntes jeg. De fleste kvinner bekymrer seg ikke for det på generelt grunnlag, og er man _bestandig_ utrygg når man har en mann som går bak seg uavhengig av situasjonen så bør man faktisk vurdere å snakke med en psykolog i forhold til forfølgelsesvanvidd. Det er faktisk ikke helt normalt at voksne mennesker på generelt grunnlag er redd fordi andre går bak seg.

Den andre tingen jeg reagerer litt på er dette med å notere ned taxinummeret hvis man følger en full venninne til en taxi. Det får jo være måte på paranoia, så lenge man unngår pirattaxi.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er til dels "ansvarlige" for voldtekter ved at de utsetter seg selv for unødvendig risiko. Dette er ikke et kvinnefiendtlig syn, men derimot en ren deskriptiv beskrivelse av verden. Kvinner er svakere enn menn og dermed også mer sårbar i enkelte situasjoner. Dersom en kvinne er full, flørter med en ukjent mann, blir med han hjem og kliner, så øker sannsynligheten for å bli voldtatt. Dette er kanskje ubehagelig, men likevel et faktum.

Sannsynligheten øker for å bli voldtatt, men det er ikke kvinnes skyld. Det er mannen som utfører volden mot og er dermed kun MANNENS skyld.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk ansvarlig. Ikke i anførselstegn en gang.

Du kan snakke om å ta forholdsregler, men det å ansvarliggjør den som blir voldtatt er kun kvalmt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er stigmatisering. Det blir som å si at alle somaliere helst skal holde seg inne på kveldene siden mannfolk med den nasjonaliteten står for de fleste av overfallsvoldtektene her til lands.

Du skriver "missliker jeg litt tanken om at enhver av oss mannfolk skal bli sett på som potensielle voldtektsforbrytere og skal måtte gå og tenke på hvordan vi skal te oss selv på avstand for ikke å skremme andre." Hvem som har skylden på at det har blitt sånn? Skyld på menn som mangler noe vesentlig i topplokket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den andre tingen jeg reagerer litt på er dette med å notere ned taxinummeret hvis man følger en full venninne til en taxi. Det får jo være måte på paranoia, så lenge man unngår pirattaxi.

I Stavanger var det en taxivoldtektsbølge i Stavanger for noen år siden. Vanlig taxi ikke pirattaxi. Etter det skjønner jeg at man får litt noia av å bli kjørt full hjem i en taxi.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og selvfølgelig måtte en patetisk, bitter og generaliserende mannlig bruker spre mer svada.

• Liker 3
Skrevet

Hva gjør jeg om det går en kvinne på hver side av veien om natten? Skal jeg gå midt i veien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...