Gå til innhold

Barn og leggetider

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min gutt på 6 mnd er klar for senga mellom 18.30 og 19. Om jeg presser han til å være våken lengre blir han sur, overtrøtt og sover mer urolig. Og våkner tidlig gjør han uansett. Sånn er det bare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn våknet i mange år mellom kl 5 og 6, uansett når hun la seg. Ble det for lite søvn ble hun veldig sur og slitsom.

Dessuten, som flere har nevnt, er det HELT essensielt med noe egentid når du får barn. Å la barnet være våken til 21-22 for å kanskje få sove en time eller to lenger betyr hele dager med stå-på-tid og full oppmerksomhet på barnet og jeg kan love deg at du både vil bli totalt utslitt og at forholdet går i vasken.

Gjest Marmot
Skrevet (endret)

Jeg husker jeg lurte på det samme selv før jeg fikk barn, nå kjenner jeg at de timene fra han legger seg til jeg legger meg er utrolig deilig og definitivt verdt å stå opp tidlig for. Det som er langt viktigere er at jeg mener en sunn døgnrytme er veldig viktig for alle mennesker, og å rangle hele natta for å sove hele dagen er ikke sunt. Men jeg klager ikke på FB da, det kunne ikke falt meg inn.

Endret av Marmot
Skrevet

Fordi gutten min sine behov er viktigere enn mine. Har aldri prøvd å legge han etter 1900, men regner med han våkner på samme tidspunkt eller tidligere uansett.

Dessuten er ikke jeg en av de som klager på lite søvn. Jeg våkner ALLTID før sønnen min uavhengig når jeg la meg. Nå er klokken 04.40, jeg er lys våken og regner med at guttungen våkner om 2,5 time. Jeg trenger ikke så mye søvn.

Skrevet

Mina barn har gått och lagt sig 19:30 tidigast när de var små, men vi har satsat på ca 20.

Dottern mår bra av att gå i säng til 20:00 och ber ofta att få gå i säng då för hon är trött. Sonen som i dag är 9 får vara uppe/vaken till 21 men ska gå upp på rummet strax efter 20.

Sonen vaknar alltid tidigt, oftast före 7, dottern strax efter 7.

Det har hänt att sonen sovit ända till kl 8! men det är efter en kväll hos vänner som blivit mycket sen.

Jag ser hellre att de håller ganska lika tider vardagar som helger, och att vi har god tid på oss på morgonen.

Jag vill inte ta fighten att få upp dem och vrida tillbaka klockan efter en helg med "fria tider" som några vänner har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...