Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Først og fremst må jeg si du har en superflott gravidmage! :hjerte:

L kommer nok til å kose seg kjempemasse til besteforeldrene sine, men skjønner du kommer til å savne han. Høres ut som en god plan for helgen, nyt muligheten til å virkelig slappe av. Også er det vel veldig greit med litt kjærestetid også. :)

Åååh, som jeg savner å ha venner i nærheten. Er jammen meg ikke lett å bli kjent med folk når en ikke jobber eller studerer altså. Så flott at dere er venner med naboene, det er nok gull verdt. :)

Håper du får en kjempefin helg! Stor klem til deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst må jeg si du har en superflott gravidmage! :hjerte:

L kommer nok til å kose seg kjempemasse til besteforeldrene sine, men skjønner du kommer til å savne han. Høres ut som en god plan for helgen, nyt muligheten til å virkelig slappe av. Også er det vel veldig greit med litt kjærestetid også. :)

Åååh, som jeg savner å ha venner i nærheten. Er jammen meg ikke lett å bli kjent med folk når en ikke jobber eller studerer altså. Så flott at dere er venner med naboene, det er nok gull verdt. :)

Håper du får en kjempefin helg! Stor klem til deg. :klemmer:

Tusen takk, kjære deg :hjerte:

Snakket med mamma i dag tidlig. L hadde sovnet med en gang de la han og han sov fra 19-07, så det er jo helt fantastisk! Han koser seg masse og det er godt å høre :) Jeg savner han helt forferdelig. Ble litt sentimental i går kveld men i dag går det bra. Litt sykt for man blir jo så avhengig av disse småtrolla.. :rodmer: Det blir liksom så tomt og stille i huset. Men kjære og jeg koser oss. Vi skal ikke ut på noe spesielt tror jeg. Vi snakket på å be med oss et vennepar ut for å spise, men tror vi dropper det. Skal bare kose oss her hjemme :)

Kan ikke dere flytte til Hamar så kan vi stifte bekjentskap!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig tom og får dårlig samvittighet når jeg innimellom drar hjem en tur fra sykehuset. Jeg savner lillegutt da og jeg har bare kjent han i 17 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ara! Skal si du er kommet langt!!! Og deeeen fine magen da! :)

Høres tungt ut med bekkenvondt, håper fysio lindrer litt. Og sikkert godt at L er på besøk hos foreldrene dine også, for bekkenet ikke minst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig tom og får dårlig samvittighet når jeg innimellom drar hjem en tur fra sykehuset. Jeg savner lillegutt da og jeg har bare kjent han i 17 dager :)

Ja, der ser du hvor sterkt båndet blir etter kort tid. Så ikke rart jeg savnet han i massevis :hjerte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ara! Skal si du er kommet langt!!! Og deeeen fine magen da! :)

Høres tungt ut med bekkenvondt, håper fysio lindrer litt. Og sikkert godt at L er på besøk hos foreldrene dine også, for bekkenet ikke minst ;)

Hei!! Det var lenge siden! Hyggelig at du titter innom.

Ja nå er vi straks klare for innspurten her igården. Blir jammen meg spennende :)

Fysio holder bekkenet stabilt og jeg får samtidig trent opp litt muskler i kroppen. Godt!

********

Lillemann er nå hentet hjem og har kost seg i store doser hos besteforeldrene. Han var litt overlegen og kostbar når jeg hentet han, men etter en liten stund så fant han ut at han hadde savnet mamma'n sin litt og klatret opp i fanget mitt for å kose litt :)

Vi spiste middag før vi dro hjem til oss selv. Nå sover tassen godt i ny-oppredd seng og jeg skal se Farmen. Gubbemannen har funnet senga allerede.

Nå har L 60% bhg plass i steden for 100% fordi vi ikke vil han skal gå hver dag enda. Så framover skal vi kose oss hjemme på onsdager og fredager. På fredager er kjære hjemme med oss også, slik at vi får langhelg sammen :rodmer:

God søndagskveld folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tenke meg det var godt å få L hjem igjen :rodmer:

60% plass må være gull :) Og langhelg sammen hørtes fint ut :rodmer:

Ønsker deg ei fin uke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var godt å få L hjem igjen :rodmer:

60% plass må være gull :) Og langhelg sammen hørtes fint ut :rodmer:

Ønsker deg ei fin uke! ;)

Var helt fantastisk å få hjem lillemann!! :hjerte:

######

Begynner virkelig å kjenne at jeg er tung og gravid nå. Jeg har lite energi om dagen. I dag sov jeg flere timer på sofaen, enda jeg hadde en bra natt uten masse dogåing og L sov uten oppvåkning..så egentlig skulle jeg ikke være så trøtt. Var uansett deilig å hvile såpass. Har fått støvsugd (ja, vet det er fy-fy) og vaska klær, så har ikke bare vært lat.

Lagde hjemmelaget tomatsuppe til middag. Det var godt :)

Kjære er enda ikke hjemme fra jobb. Ikke ofte han er såå sein, men var masse å gjøre i dag.

Lillemann er i seng som vanlig (19.00) og jeg har tatt en deilig dusj. Fikk fila og smurt føttene, de så ut som de kunne sitte på ei skrukkete gammal dame :fnise: Nå venter snart Farmen på tv ;)

I morgen skal jeg på 36-ukers kontroll hos legen. Lurer på om hodet har festet seg og sånn jeg...det er visst ikke like vanlig hos flergangsfødende, så skal bli spennende å se :) Håper jo ellers at alt er bra med lillebrøster der inne i magen.

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen hos legen gikk bra :) Hadde litt spor av proteiner i urinen, men blodtrykket var fint og formen min er god, så da var ikke legen bekymret. Dessuten skal jeg til jordmor om èn uke så da blir jeg jo tett fulgt opp på en måte.

Babyen er fortsatt i hodeleie, men har ikke festet seg enda. Får se om h*n i det hele tatt gjør det..Det er ikke bestandig at hodet fester seg før fødsel hos flergangsfødende.

Er ellers skikkelig støl i bekkenet og generelt nederst i mageregionen. Begynner å bli trangt for lillebrøster og magen er stram, så sikkert derfor. Har ellers masse nedpress og noen ganger er jeg sikker på at ungen skal falle ut av meg :fnise:

Har gått opp 11 kg til nå og det er holdbart. Skal antageligvis gå sånn i 4 uker til så er jo begrenset hvor mye jeg får lagt på meg om jeg ikke får skikkelig masse vann i kroppen da..

I dag blir det pannekaker til middag. NamNam :)

Jeg er stuptrøtt, men ingen vits å slenge seg på sofaen nå for jeg skal snart hente tassen i barnehagen. Får heller legge meg tidlig i kveld.

:strix: 30 days to go! :strix:

Nå kan snart nedtellingen begynne!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det gikk bra på kontrollen i dag! :) Wow, bare 30 dager igjen :strix: Det er jammen ikke lenge til dere får møte lillebrøster :hoppe:

Namm :sikle: pannekaker hørtes fristende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min hadde ikke festet hodået på kontroll få dager før vannet gikk, når vannet hadde gått var hodet festet. Jeg tror at noen ganger fester det seg ikke uansett. Men siden din baby ligger i hodeleie så snur den seg neppe nå ;) Det var iallefall den beskjeden jeg fikk i uke 29 og han snudde seg ikke.

Ikke lenge igjen nei :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at L hadde en fin helg hos besteforeldrene sine. :) Og håper du og sambo fikk slappet av litt og kost dere sammen bare dere to. Er viktig å pleie forholdet. :) Haha, kjenner meg så ekstremt godt igjen.. Jeg kan ta meg i å savne W når han har lagt seg for dagen, eller når jeg ligger våken om kvelden og ikke får til å sove.. Skal sies han deler rom med oss. :fnise::sjenert:

Bra du har fått såpass god oppfølging med en god fysioterapeut! Er virkelig gull verdt både resten av svangerskapet og etter fødsel. :) Er jammen meg ikke lenge igjen nå, synes ikke det er lenge siden du fortalte oss at du var gravid igjen jeg.. Fødselen kan jo skje når som helst nå. Herlighet så spennende! :jepp: W hadde ikke festet hodet før fødsel, så det trenger så absolutt ikke å skje.

11 kg er jo helt perfekt det. :)

Du, det hadde vært veldig hyggelig!! Er et stort pluss at du er i nærheten om vi bestemmer oss for Hamar. :tommelsmil:

(Var forresten 3. forsøk på å skrive i dagboken din i dag.. Ikke bare-bare å være alene med en liten en om dagene. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :ler: Godt vi er flere i samme båt! Jeg kan også ta meg selv i å savne L når han har lagt seg for kvelden...han sover på eget rom da, så jeg er ikke like ille som deg :P

****

Stakkars lille gutten min. I går etter barnehagen ville han ikke ha noe særlig middag og ikke kveldsmat heller. I dag tidlig hadde han feber og han har i løpet av noen dager fått en ganske stygg hoste.. Han sov for 2.gang i efta og da pustet han utrolig fort og tungt. Jeg ble nesten redd men lot han sove ferdig. Da han våknet var han så slapp og sliten så jeg ringte legevakten. Da vi fikk undersøkt han fikk vi vite at han hadde lungebetennelse :( Har så vondt av han!! Men vi har allerede begynt med penicillin så håper han blir fort bra igjen! 💙

Ellers sitter jeg her med litt murringer...Har ofte det på kveldene.. Så kroppen jobber og forbereder seg :) Jeg lurer så fælt på når ting vil skje!! Skulle ønske man kunne vite det helt nøyaktig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

L er i mye bedre form i dag, men redusert selvsagt. Men godt at bedring allerede viser seg. Vi har bare kost oss hjemme i dag :)

Også må jeg jo juble litt for 36 uker!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne og leser. Skriver ikke så mye om dagen. Er fullstendig utslitt. Hardt å være working mom altså :fnise:

Hurra for 36 uker. Heia lillebrøster :strix:

Så bra medisinen virker på L allerede :klemmer: Har han vært mye syk etter bhg start, eller normalt føler du?? Gruer meg så til bhg start og alle sykdommene han skal igjennom. Mini har nesten ikke vært syk, så kommer til å bli ekkelt og skummelt de første gangene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne og leser. Skriver ikke så mye om dagen. Er fullstendig utslitt. Hardt å være working mom altså :fnise:

Hurra for 36 uker. Heia lillebrøster :strix:

Så bra medisinen virker på L allerede :klemmer: Har han vært mye syk etter bhg start, eller normalt føler du?? Gruer meg så til bhg start og alle sykdommene han skal igjennom. Mini har nesten ikke vært syk, så kommer til å bli ekkelt og skummelt de første gangene :(

Yeeey :strix:

Jeg synes L har vært mye syk siden barnehagestart....men mest snørr og forkjølelse som ofte fører med seg feber, som igjen fører til at de må holdes hjemme.. Jeg er nesten glad jeg ikke jobber for da hadde jeg for lengst brukt opp sykedagene mine og vi har ikke folk i umiddelbar nærhet som kan stille opp som barnevakt.. Men får håpe det har vært nok sykdom for en stund nå!

Bare husk å være nøye medhåndvask og fôr ungen med frukt og mat med c-vitaminer! Kanskje det hjelper litt... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 uker :danse: om en uke så skal du bare føde om du vil :fnise:

Stakkars L, håper at han slipper mer sykdom nå.

God helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars L.. Blir vel bedre etter første barnehageår, da har de liksom blitt smittet såpass mye at immunforsvaret har fått jobbet seg opp litt. Håper L er frisk som en fisk ila helga! :jepp:

Oioi, murringer, ja det tyder jo veldig på at du er inn i siste innspurt! hohohoi, så spennende!! :danse:

Håper dere får en kjempefin fredagskveld. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 uker :danse: om en uke så skal du bare føde om du vil :fnise:

Stakkars L, håper at han slipper mer sykdom nå.

God helg! ;)

36 uker :strix:

Uff, kjedelig med sykdom i hus :kose: Godt at han er på bedringens vei :klemmer:

Ønsker dere en god helg! ;)

Stakkars L.. Blir vel bedre etter første barnehageår, da har de liksom blitt smittet såpass mye at immunforsvaret har fått jobbet seg opp litt. Håper L er frisk som en fisk ila helga! :jepp:

Oioi, murringer, ja det tyder jo veldig på at du er inn i siste innspurt! hohohoi, så spennende!! :danse:

Håper dere får en kjempefin fredagskveld. :klemmer:

L er blitt en god smule bedre, men feberen er ikke helt borte og han blir veldig fort sliten. Dessuten tar han seg en del til øret, så om han fortsatt har feber i morgen så drar vi til legen og ber han sjekke ørene hans...Kanskje det er betennelse på gang der også? Men trodde kanskje penicillinen ville knekke det i samme slengen... :klo:

Vi har hatt en koselig helg :) Søstera til kjære med familie har vært oppe på gården (hos svigers) så vi har vært sammen med dem. De bor et stykke unna, så ser dem ikke så veldig ofte, så det var hyggelig.

I går reiste vi alle sammen til mine foreldre og overnattet der til i dag. Har bare slappet av og kost oss :hjerte:

***

I dag har jeg hatt helt sykt masse nedpress. Det kjennes virkelig ut som at ungen er på vei ut nå :fnise: Det presser og presser. Har fortsatt en del kynnere også... Men føler jeg har fått veldig masse vann i kroppen nå..Har skikkelig pølsefingre.. Også hadde jeg spor av proteiner i urinen på svangerskapskontrollen og jeg er så redd for svangerskapsforgiftning, selv om det er veldig sjeldent! Skal heldigvis til JM på tirsdag så da får vi se åssen jeg ligger an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...