Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha! Jeg gleder meg såå til du skal ha en baby til, for du savner virkelig mye! Du kommer til å nyte det så utrolig :nigo:

Ja, tenk, om 3 uker er den liksom helt klar til å komme. Herlighet. Jeg blir så skremt over at dette svangerskapet allerede er ved veis ende.. Tida har virkelig rast fra meg denne gangen, ,men jeg har greid å nyte ting mer nå. Bevegelsene og magen som vokser :hjerte:

*********

Jeg var på Coop Obs i dag og gjorde et kupp på bilstolpose til Lillebrøster. Førpris var 499,- men nå koster de bare 99,- Satse på at den er bra. Har vasket den og hengt den til tørk slik at den snart er klar til bruk :) Har også vasket bilstoltrekket i dag, et par pittesmå strømpebukser og en liten lue. Nå er alt klart til vårt nye familiemedlem. Det eneste som mangler er å re opp seng og vugge, men det kan jeg gjøre når jeg kommer hjem fra sykehuset. Fødebagen er også ferdig pakket nå. Her skal alt være klart i god tid, ja :fnise: Men det er litt godt. Jeg er litt vimsete og glemmer fort ting hvis jeg ikke har litt tid på meg ;)

Ellers har jeg vært ganske så sliten i dag. Så da jeg kom hjem fra Coop fant jeg senga og sov et par timer. Var deilig og jeg kjente at jeg virkelig trengte det. Etter det lagde jeg skikkelig norsk middag- kjøttkaker, poteter og kålstuing. Henta lillemann i barnehagen og koste oss med maten :) Så stakk vi opp for å leke med nabojenta som er jevngammel med L. De koste seg masse.

Nå har jeg kost meg med hjemmelagde rundstykker og kakao. Prøver å se på Torsdagkveld fra Nydalen, men er litt trøtt så tror rett og slett jeg skal krabbe til sengs.

God kveld dere :nigo:

Du har jammen ikke lenge igjen nå! :hjerte:

Åååh, jeg som nettopp har bestilt easygrow bilstolpose til 599,-, typisk min flaks :sukk:

Godt å være ferdig i god tid :) Hvorfor vente til siste liten. Jeg begynte selv på fødebagen i dag :P Litt for å se om jeg hadde det meste på plass ellers blir jeg superstressa.

Hjemmelaget kjøttkaker rundstykker og kakao :sikle: Du frister meg!! Jeg er sånn matmons på god hjemmelagt mat. Blir nok litt god mat på oss også i helga, det er veldig viktig det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søta! :smilyblomst:

Nå er vi hjemme hos oss selv igjen. Ubeskrivelig godt skal jeg si deg! :jepp: Borte bra, men hjemme best!

Herlighet, enn at tiden har gått så fort at fødebagen og alt av babyutsyr(?) er i boks. Er nok smart å være ut i god tid, i hvert fall når du hadde såpass kjapp fødsel forrige gang. :) Blir spennende å se om fødselen blir like kort denne gangen også, en vet jo aldri. Hvor lang tid er det fra dere til sykehuset? Greit å være i nærheten med tanke på styrtfødsel.

Og hvordan er magen nå i forhold til forrige gang? Er magen lik?

Håper dere har hatt en fin helg, ara! :hjerte:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker faktisk :danse:

Godt å være klar til den lille kommer .

Magebilde??

Skal få til et magebilde snart! ;)

Du har jammen ikke lenge igjen nå! :hjerte:

Åååh, jeg som nettopp har bestilt easygrow bilstolpose til 599,-, typisk min flaks :sukk:

Godt å være ferdig i god tid Hvorfor vente til siste liten. Jeg begynte selv på fødebagen i dag. Litt for å se om jeg hadde det meste på plass ellers blir jeg superstressa.

Hjemmelaget kjøttkaker rundstykker og kakao Du frister meg!! Jeg er sånn matmons på god hjemmelagt mat. Blir nok litt god mat på oss også i helga, det er veldig viktig det! :)

Huff, ja...Noen ganger går man glipp av de gode tilbudene. Jeg ser aller mest etter tilbud hele tiden, for jeg synes ofte det er unødvendig å kjøpe av de dyreste merkene, selv om de sikkert er kjempebra!

Ja, det er virkelig godt å være klar i god tid. I dag har jeg satt på det nyvaskede trekket på bilstolen og montert kjøreposen oppi. Stakkars lillebrøster kommer til å drukne oppi der men :fnise:

Hjemmelaget mat er helt herlig, og nesten ingenting slår nybakt brød eller rundstykker med deilig pålegg og kakao til :nigo:

Hei søta! :smilyblomst:

Nå er vi hjemme hos oss selv igjen. Ubeskrivelig godt skal jeg si deg! :jepp: Borte bra, men hjemme best!

Herlighet, enn at tiden har gått så fort at fødebagen og alt av babyutsyr(?) er i boks. Er nok smart å være ut i god tid, i hvert fall når du hadde såpass kjapp fødsel forrige gang. Blir spennende å se om fødselen blir like kort denne gangen også, en vet jo aldri. Hvor lang tid er det fra dere til sykehuset? Greit å være i nærheten med tanke på styrtfødsel.

Og hvordan er magen nå i forhold til forrige gang? Er magen lik?

Håper dere har hatt en fin helg, ara! :hjerte:

Heii! :)

Så herlig å være hjemme igjen!!

Ja, skal bli spennende å se om denne fødselen blir like "lett" som forrige. Vi bor bare 15 min kjøretur unna sykehuset, så har heldigvis ikke lange veien.

Magen er nok litt rundere, eller, bredere enn forrige gang. Sist var den liksom så spiss og sto rett ut! Nå er den liksom ganske langt nede og rundere på en måte. Kanskje jeg får til å legge ut et bilde fra sist og nå, for å se forskjellen....

Vi har hatt en kjempefin helg. Vært hos mine foreldre, igjen ;) Koser oss fælt der.

Håper dere har hatt en fin helg også :hjerte:

Ja, nå er alt av utstyr i boks.....tror jeg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren.. Du er jo snart 35 uker jo. Hvor blir de av!! Er jo deilig at tia går fort, men jeg synes ukene fra 28 og ut gikk fort i fjor :P

Ja, du får bare henge med meg så dukker det vel opp en unge til her en gang :P For et par kvelder siden lå jeg og mannen i senga og kikka på bilder fra mobilen hans fra da mini var nyfødt. Da kjente jeg at jeg ble litt verpesyk. Men ikke verpesyk nok :hoho:

JA til magebilde :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på date med min veldig gode venninne. Vi spiste lunsj og drakk kaffe. Herlig.

Etterpå fikk jeg besøk av lillebror. Han var med og henta L i barnehagen. Han ble kjempeglad for å se onkelen sin. De har kost og lekt masse her i ettermiddag. Lillebror er virkelig onkel med stor O :rodmer: Godt L har så bra familie rundt seg.

Resten av denne uka skal jeg ikke så veldig mye. Fysio på torsdag bare, og ellers skal jeg nok bare pusle litt her og der i heimen. Noen rom og kriker og kroker trenger nok en sveip med vaskefilla ;) Skulle også ha malt vinduskarmene på rommet til L og lillebrøster. Får se om jeg får gjort det kanskje.......

Til helga skal L være hos mine foreldre. Blir rart å være borte fra han i 2 dager. Men vi trenger litt alenetid også. Har ikke lagt noen planer, så vi tar nok evt ting på sparket. Jeg skal i alle fall sove masse!! :fnise:

Edit: Magebilde 34+5 :hjerte:

post-30167-230614_thumb.jpg

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyydelige magen :rodmer:

Hvis det er ei jente inni der skal jeg spise sokka mine!! (kommer ikke til å gjøre det, men kan jo late som :hoho: )

Hvordan ser den ut i forhold til sist gang da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage :rodmer:

Kos med venninnedate :)

Hva pleier du å gjøre når du er hos fysio? Jeg har fått tips til hvordan jeg kan lette min hverdag og tips om øvelser jeg kan gjøre. Har ikke blitt knadd på der jeg er fryktelig stiv. Hadde håpte fysio gjorde det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyydelige magen :rodmer:

Hvis det er ei jente inni der skal jeg spise sokka mine!! (kommer ikke til å gjøre det, men kan jo late som :hoho: )

Hvordan ser den ut i forhold til sist gang da?

:ler: Haha, du ass!!

Magen er mindre denne gangen og litt rundere. Skal finne et bilde etterpå fra da jeg var rundt 34-35 uker, så kan jeg legge ut det også ;)

Kjempefin mage :rodmer:

Kos med venninnedate :)

Hva pleier du å gjøre når du er hos fysio? Jeg har fått tips til hvordan jeg kan lette min hverdag og tips om øvelser jeg kan gjøre. Har ikke blitt knadd på der jeg er fryktelig stiv. Hadde håpte fysio gjorde det også.

Takk! :)

Min fysioterapeut er spesialist på bekkkensmerter og han holder til på et treningssenter. Så her går det rett og slett i trening som styrker bekkenet, magen og generelt resten av kroppen når vi først er i gang :) Han er kjempeflink i forhold til fysioterapeuten jeg gikk til da jeg var gravid med L. Hun var sånn som din. Hun viste meg hvordan jeg skulle gå ut/inn av bilen og senga, hvordan jeg burde sitte og ellers litt småøvelser jeg kunne gjøre hjemme. Synes ikke hun hjalp stort i det hele tatt.....

Der ja, fine magen :rodmer:

Takk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle manuellterapeuter og fysioterapeuter skulle vært like flinke. Jeg gikk tidligere til en manuellterapeut (samboeren hans la på barsel samtidig som meg, hehe, vi pumpet oss samtidig på ammestua så vi pratet masse sammen) pga nakken og han hadde ikke peiling på hva han drev på med, jeg hadde mer peiling. Mens han jeg gikk til pga bekkenet var flink og han skal jeg til igjen om det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle manuellterapeuter og fysioterapeuter skulle vært like flinke. Jeg gikk tidligere til en manuellterapeut (samboeren hans la på barsel samtidig som meg, hehe, vi pumpet oss samtidig på ammestua så vi pratet masse sammen) pga nakken og han hadde ikke peiling på hva han drev på med, jeg hadde mer peiling. Mens han jeg gikk til pga bekkenet var flink og han skal jeg til igjen om det blir aktuelt.

Enig! Dumt at ikke alle kan hjelpe like godt.

******************************************

Jeg fant et magebilde fra ca uke 34-35 da jeg gikk med L, men får ikke lagt det ut. Magene er nokså like, i både form og størrelse. Skal bli så utrolig gøy å se hvem som skjuler seg der inne altså!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Haha, du ass!!

Magen er mindre denne gangen og litt rundere. Skal finne et bilde etterpå fra da jeg var rundt 34-35 uker, så kan jeg legge ut det også ;)

Takk! :)

Min fysioterapeut er spesialist på bekkkensmerter og han holder til på et treningssenter. Så her går det rett og slett i trening som styrker bekkenet, magen og generelt resten av kroppen når vi først er i gang :) Han er kjempeflink i forhold til fysioterapeuten jeg gikk til da jeg var gravid med L. Hun var sånn som din. Hun viste meg hvordan jeg skulle gå ut/inn av bilen og senga, hvordan jeg burde sitte og ellers litt småøvelser jeg kunne gjøre hjemme. Synes ikke hun hjalp stort i det hele tatt.....

Takk :nigo:

Høres topp ut med en sånn fysio :)

Syns det skal være så veldig forskjell på de :) Et tips som har vær til stor hjelp for meg er å massere lår og korsrygg når det er vondt. Har hjelpt godt når det står på som værst.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres topp ut med en sånn fysio :)

Syns det skal være så veldig forskjell på de :) Et tips som har vær til stor hjelp for meg er å massere lår og korsrygg når det er vondt. Har hjelpt godt når det står på som værst.

Ja, alle burde hatt samme tilbudet slik at alle vi hadde fått samme, gode og effektive behandling! Men men..sånn er det altså ikke.

Skal prøve å massere lår og korsrygg for jeg har rett og slett dritvondt nå! Jeg har nesten ikke sovet i natt pga bekkenet. Holdt til slutt på å stå opp men greide å få noen timer på øynene...

Har avlyst fysio-timen i dag også for jeg orker ikke ut på noenting. Og det har snødd og er skikkelig ruskeføre. Får vondt av å kjøre også, så får bare holde meg her i dag. Slappe av og prøve og sove litt mer...

Men, det positive oppi all "elendigheten" er jo at jeg er 35 fullgåtte uker i dag!! :strix: 5 små uker igjen til termin +/- ;) Jeg kunne satt pris på om lillebrøster vil melde sin ankomst littegrann før, slik at jeg slipper unna de ekstra ukene med diiiger mage og au-au i bekkenet. Men h*n kommer når h*n kommer, så får tiden vise når :)

Ha en god dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 35 uker!! :strix:

Hørtes lurt ut å holde seg hjemme når formen er slik. Ta vare på deg selv! :kose:

Dumt at de ikke har samme tilbud.

Når jeg sa til min fysioterapeut at jeg hadde vondt om nettene så fikk jeg til svar at de fleste hadde ikke vondt om nettene, men at de hadde det bedre når de lå. Så har lurt litt på om jeg har en dårlig seng eller at jeg lå feil,men da er det ikke uvanlig å ha vondt om nettene siden du også har det.

Masse god bedring! :hug:

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 :hoppe:

Det er veldig vanlig å ha vondt i bekkenet når man ligger og har bekkenløsning, så fysioen din vet ikke hva hun snakker om :(

Savner ikke de bekkensmertene. Har ennå litt vondt i bekkenåpningen men det er vist en fødselgreie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bekkensmertene mine går like lett over denne gangen som sist. Merket det allerede første natten at det var godt å ligge i alle stillinger igjen :)

***************

I dag har jeg vært og levert L til mine foreldre. De ville så gjerne ha han en helg og det får se selvsagt lov til :) Jeg har vært hjemme et par timer og jeg savner han allerede.... Kan nok bli en lang helg dette...men jeg skal utnytte den ved å sove mye og hvile. Og jeg vet at lillemann har det kjempefint hos mine foreldre. Han elsker å være der :)

Det er liksom bare det å overlate ansvaret til andre som er vanskelig synes jeg.

Jaja... Sitter nå her og ser på at kjære og naboen spiller sjakk, faktisk :fnise: De har allerede åpnet seg en øl og ACDC spiller på anlegget. Jada, god stemning.

God helg alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...