Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Utrolig spennende å ikke vite altså!! :strix:

Godt å høre at bekkenet ivertfall ikke er noe værre. Snart i mål :hoppe:

God helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet for en fiiin mage! :hjerte: Og jeg sier det igjen, du har jo ikke lagt på deg et gram ekstra. Søren du ser bra ut! :jepp:

Du, jeg har kjempedårlig samvittighet for at jeg ikke har fått oppdatert meg her inne.. Men nå som vi bor tettpakket i svigermors leilighet har jeg ikke muligheten til å trekke meg tilbake og finne pc'n. Men nå er vi straks tilbake i Oslo og da skal jeg virkelig lese meg opp!

Jeg håper du og din lille familie har det bra! Tenker på dere, selv om jeg ikke har tid til å stikke innom kg.

Goood helg til deg og dine. :klemmer:

Angel-A :hjerte:

Ikke tenk på at du ikke får vært innom hele tiden, da... Du har jo andre ting å ta deg til :)

Takk for mageskryt :rodmer: Jeg har nok lagt på meg i alle fall 10 kg...Men det er ikke så veldig ille :)

Håper dere også har det bra, snuppa!!

God helg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende å ikke vite altså!! :strix:

Godt å høre at bekkenet ivertfall ikke er noe værre. Snart i mål :hoppe:

God helg! :skya:

Jaaa!! :hoppendeglad: Skal bli så gøy å se når jeg har født , om det er en gutt eller jente! Jeg har vel en tippeliste her et sted tror jeg. Den må jeg lete frem og legge ut på nytt :)

God helg til deg og gubben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

Tenkte både kjønn og fødselsdato.
Termin er 8.desember.

Selv tror jeg baby er en lillebror :babygutt: og at han kommer den 9. desember ;)
Miss Dior :babyjente: 26.november
Kakaoen :babygutt: 29.november

Dorey :babygutt: 1.desember
Nuttapia :babygutt: 1.desember
Yesterday :babyjente: 5.desember

Pjusk :babyjente: 6.desember
Angel-A :babygutt: 8.desember
Frufly :babygutt: 10.desember

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Det begynner jo virkelig å nærme seg nå altså..

Poden min er snart 1 år og du skal snart føde :rodmer: Virker som i går at jeg var inne og leste hvor du ikke var 12 uker en gang.. Føler meg som ei gammal kjærring, men herregud hvor fort tia går.

Har dere blitt noe mer enige i forhold til navn?

Håper du har en superduper søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Det begynner jo virkelig å nærme seg nå altså..

Poden min er snart 1 år og du skal snart føde :rodmer: Virker som i går at jeg var inne og leste hvor du ikke var 12 uker en gang.. Føler meg som ei gammal kjærring, men herregud hvor fort tia går.

Har dere blitt noe mer enige i forhold til navn?

Håper du har en superduper søndag :klemmer:

Ja tia flyr, virkelig!

Er ikke blitt særlig enige om navn. Men vi tenkte å gjøre en litt artig vri på navnevalget. Vi plukker ut 1 navn vi liker best av hvert kjønn og noterer dem på en lapp. Hvis vi ikke er enige om navn når fødselen har funnet sted, så får L trekke en lapp og da blir det det navnet som står der ;) Men vi får se ;)

Søndagen min er foreløpig kjempebra og jeg tror ikke den blir noe verre. Vi skal ut og spise med naboene etterhvert, så det blir kos :)

God søndag til deg og dine også, Kakaoen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så tøft da at kanskje L får "velge" navnet til den lille. Kos dere ute med naboene. Med eller uten barn?

Er vel uansett forbi leggetid nå :P Her har vi lekt "mini reiser seg i senga, og mamma går inn og legger han ned" leken. Sooooo funny :hoppendeglad:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøft da at kanskje L får "velge" navnet til den lille. Kos dere ute med naboene. Med eller uten barn?

Er vel uansett forbi leggetid nå :P Her har vi lekt "mini reiser seg i senga, og mamma går inn og legger han ned" leken. Sooooo funny :hoppendeglad:

:hoho:

Ble med barn. Reiste tidlig. Men blir lenge til neste gang. Synes det er mer stress enn kos å spise ute med barn. De har en kjempefin lekekrok der men L ville heller løpe rundt og si hei til alle gjestene :ler:

Den leken hørtes veldig kjent ut! Men når L lærte seg å sette seg/legge seg ned igjen selv så ble den leken glemt. Heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble med barn. Reiste tidlig. Men blir lenge til neste gang. Synes det er mer stress enn kos å spise ute med barn. De har en kjempefin lekekrok der men L ville heller løpe rundt og si hei til alle gjestene :ler:

Den leken hørtes veldig kjent ut! Men når L lærte seg å sette seg/legge seg ned igjen selv så ble den leken glemt. Heldigvis :)

Skjønner godt at det er mer stress enn kos å spise ute med barn. Det synes jeg også :fnise: Man får jo ikke kost seg med maten og de andre voksne når man hele tia må passe på ungen :P

Er jo litt søtt når han løper rundt og sier hei. Nevøen min er også slik. I følge søstra mi er han den enkleste ungen i byen å kidnappe :fnise: ikke redd for noen.. Han hadde gått bort til noen damer som stod ved bilen sin og rekt ut armene. For han skulle løftes opp og sitte i bilen deres, styre med rattet og lage bil lyder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er mer stress enn kos å spise ute med barn. Det synes jeg også :fnise: Man får jo ikke kost seg med maten og de andre voksne når man hele tia må passe på ungen :P

Er jo litt søtt når han løper rundt og sier hei. Nevøen min er også slik. I følge søstra mi er han den enkleste ungen i byen å kidnappe :fnise: ikke redd for noen.. Han hadde gått bort til noen damer som stod ved bilen sin og rekt ut armene. For han skulle løftes opp og sitte i bilen deres, styre med rattet og lage bil lyder :P

:ler: Ikke bra å være så åpen for andre mennesker! Heldigvis har man jo ofte så små barn under oppsyn til enhver tid, så de har liksom ikke sjangs til å bli kidnappa ;)

Men nei, nestegang vi skal ut å spise blir det barnevakt!

**********************************************************

I dag har jeg vært hos fysioterapeuten igjen. Jeg kjenner at jeg blir mye "lettere" og mykere i kroppen etter å ha fått trent litt. HVIS jeg noen gang skal gå gravid igjen, så skal jeg starte å trene før jeg blir gravid eller i al le fall så fort jeg finner ut at jeg er det. Da vil nok ting gå litt lettere.

Toppet sprekheten med å trille tur for å hente L i barnehagen så i dag har jeg vært flink altså! *klappe seg selv på skuldera*

Ellers er jeg stuuuptrøtt om dagen! Mener å huske at jeg var det på slutten av svangerskapet sist også..nesten sånn dautrøtt som de første ukene...

Også har jeg faktisk litt murringer om dagen og nedpress...og kynnere oftere enn før. Så kroppen forbereder seg nok til det som skal skje om noen uker :) Spennende å kjenne på. Lillebrøster er kjempeaktiv, ofte til faste tider hver dag, og jeg nyter det! Noen ganger kjenner jeg en fot som tyter ut på ene siden av magen :rodmer: Tenk at snart er h*n på utsiden...Føles nesten like uvirkelig som sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og bli flinkere til å trene neste gang jeg blir gravid :)

Artig at kroppen forbereder seg, det gjorde min og når jeg var så langt som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og bli flinkere til å trene neste gang jeg blir gravid :)

Artig at kroppen forbereder seg, det gjorde min og når jeg var så langt som deg :)

Ja, stemmer. Du begynte å modnes ganske tidlig du også. Kanskje jeg slipper å gå helt til termin denne gangen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke at alt jeg hadde kjent var modning før jeg i uke 38 kom for igangsetting og allerede hadde 3 cm åpning :hoho:

Kjente jo ting her og der, men tenkte alltid at det var vel bare sånn det skulle være. Skulle jo settes igang, så var jo ikke så viktig å se etter tegn :P

Jeg tror jo som sagt at du får før termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spreking :tommelopp: Akkurat det har jeg også tenkt på mangen ganger at neste gang skal jeg være mye flinkere å trene før graviditeten.

Likte måten dere hadde tenkt å gjøre navevalget på ;)

Måtte le når jeg leste om hva L hadde gjort når dere var ute å spiste :ler: Ikke fuldt så gøy for foreldrene :fnise:

Spennende at det begynner å skje ting. Du har ikke lenge igjen nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer. Du begynte å modnes ganske tidlig du også. Kanskje jeg slipper å gå helt til termin denne gangen? ;)

Men jeg hadde ganske knøtt åpning og en treg fødsel. Husker ikke om du brukte lang tid på L?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg hadde ganske knøtt åpning og en treg fødsel. Husker ikke om du brukte lang tid på L?

Jeg hadde rask fødsel. Fra aktiv fødsel(4cm) tok det bare 1,5 time til han var ute :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde rask fødsel. Fra aktiv fødsel(4cm) tok det bare 1,5 time til han var ute :)

Da går det helt sikkert fort denne gangen og :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix:

Aaahh.. Den app´n hadde jeg også. *savn*

Hurra for 34 uker. Nå er det ikke mer enn 3 uker igjen før h*n ikke er prematur lenger :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahh.. Den app´n hadde jeg også. *savn*

Hurra for 34 uker. Nå er det ikke mer enn 3 uker igjen før h*n ikke er prematur lenger :hoppendeglad:

Haha! Jeg gleder meg såå til du skal ha en baby til, for du savner virkelig mye! Du kommer til å nyte det så utrolig :nigo:

Ja, tenk, om 3 uker er den liksom helt klar til å komme. Herlighet. Jeg blir så skremt over at dette svangerskapet allerede er ved veis ende.. Tida har virkelig rast fra meg denne gangen, ,men jeg har greid å nyte ting mer nå. Bevegelsene og magen som vokser :hjerte:

*********

Jeg var på Coop Obs i dag og gjorde et kupp på bilstolpose til Lillebrøster. Førpris var 499,- men nå koster de bare 99,- Satse på at den er bra. Har vasket den og hengt den til tørk slik at den snart er klar til bruk :) Har også vasket bilstoltrekket i dag, et par pittesmå strømpebukser og en liten lue. Nå er alt klart til vårt nye familiemedlem. Det eneste som mangler er å re opp seng og vugge, men det kan jeg gjøre når jeg kommer hjem fra sykehuset. Fødebagen er også ferdig pakket nå. Her skal alt være klart i god tid, ja :fnise: Men det er litt godt. Jeg er litt vimsete og glemmer fort ting hvis jeg ikke har litt tid på meg ;)

Ellers har jeg vært ganske så sliten i dag. Så da jeg kom hjem fra Coop fant jeg senga og sov et par timer. Var deilig og jeg kjente at jeg virkelig trengte det. Etter det lagde jeg skikkelig norsk middag- kjøttkaker, poteter og kålstuing. Henta lillemann i barnehagen og koste oss med maten :) Så stakk vi opp for å leke med nabojenta som er jevngammel med L. De koste seg masse.

Nå har jeg kost meg med hjemmelagde rundstykker og kakao. Prøver å se på Torsdagkveld fra Nydalen, men er litt trøtt så tror rett og slett jeg skal krabbe til sengs.

God kveld dere :nigo:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...