AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #1 Skrevet 16. april 2013 hei , jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller hørt om , som kan gi noen råd ? Jeg ble gravid da jeg bodde på barnevern institusjon fant ikke ut før jeg var 5mnd på vei og det begynte å sparke i magen , jeg fikk beskjed av barnevern at hvis jeg tok godt vare på graviditeten, hadde godt kosthold å tok stikkprøver annenhver uke , så skulle de la meg beholde mitt barn. dagene gikk , jeg gjorde alt for den lille i magen ,hadde bra kosthold,gikk turer, hentet opplysninger og informasjon , kastet sigarettene samme dag jeg fant ut at jeg var gravid, holdt meg unna godteri og forandret meg selv totalt for å gjøre det beste for barnet. men bare 1 mnd senere kom barneverne å sa de skulle ta mitt barn rett etter fødsel . jeg var knust det føltes som om noe eksploderte inni meg . men alikevell istede for å lage styr å bråk med barnevernet så satt jeg rolig å gråt. jeg kom hjem å gikk til sengs jeg klarte ikke gjøre noe resten av dagen jeg var helt knust . neste dag bestemmte jeg meg for å vise at de tar feil stooor feil av hvem de tror jeg er , jeg fortsatte den gode stien jeg hadde begynt med godt kosthold,mosjon osv for å gjøre det som var rett for barnet mitt . ingen skjønte hvorfor de hadde gjort en slik besluttning og de på institusjonen skjønte heller ingenting. jeg prøvde å gå til media med min historie om barnevern i kristiansund, men desverre var det mye styr rundt rettsaken til breivik så han som ville ta saken min ble optatt . fødselen kom å alt jeg klarte å tenke på var at snart kom de for å hente henne.uansett hvor forferdelig vondt jeg hadde det klarte jeg hverken rope,skrike eller lage lyder alt jeg fokuserte på var å puste å tankene mine om barnevern som snart kom. fødselen gikk bra jeg fikk en nydelig jente , jordmor sa at hun ikke hadde sett et så friskt lite barn på lenge, jeg fikk ha henne hos meg i kun 1 time før de tok henne å flyttet henne på et annet sykehus hvor fosterforeldre skulle komme . jeg mistet 2 liter blod siden jeg ikke fikk amme så livmor trakk seg ikke sammen med det første . jeg gikk rettens vei for å prøve å få min datter tilbake , jeg vant gjennom 1 gang i tingretten men rett før hun fikk komme hjem gikk barneverne imot å ombestemmte seg totalt , jeg fortsatte å kjempe men tilslutt måtte jeg gi meg for min datter skyld så hun ikke skulle få oppleve å være ``kasteball`` for systemet , jeg har ikke hatt den ``enkleste`` oppvekst jeg var selv i systemet fra jeg var 8år gammel å ble flyttet rundt å det ødela meg , datteren min reddet meg fra hva jeg holdt på å bli, men selv om man har hatt vanskeli oppvekst ,er det riktig å ta et barn uten å gi moren en sjangs til å gi barne sitt det hun aldri fikk ?? eller er jeg feil ? Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #2 Skrevet 16. april 2013 Blir så trist av å lese om slike ting. Jeg personlig synes jo du virker veldig oppegående og moden, og kan ikke se hvorfor du ikke skulle fått en sjangse så lenge du har en diaolog med BV. Man skulle jo tro at det er best for barnet å være hos en mor som gjør alt hun kan for det? Nå har de vel sikkert "sin grunn" til å gjøre som de gjorde, men jeg synes fortsat det høres grusomt ut. Anonym poster: 7524892ff238aeaab69cf8ee6c7dee73 1
Gjest O___o Skrevet 16. april 2013 #3 Skrevet 16. april 2013 Barneverntjenesten har nok fratatt deg omsorgen på grunnlag av noe annet enn at du bor på en barnevernsinstitusjon. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #4 Skrevet 16. april 2013 Barneverntjenesten har nok fratatt deg omsorgen på grunnlag av noe annet enn at du bor på en barnevernsinstitusjon. Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329 jeg har min bakgrunn å gjort noen ting jeg ikke er stolt av men det var mange år før jeg ble gravid , men alikevell ville de ikke se at folk kan forandre seg , alle andre rundt meg så det klart og tydelig , uansett hvor mye de forklarte barnevernet så følger barnevernet papirene , jeg hadde aldri møtt hun som tok barne mitt å avgjørelsen . jeg hadde netopp fått ny saksbehandler så ingen av dem kjente meg , og desverre så rapporterer aldri barnevernet om gode ting som skjer når de forandrer seg kun ting som skjedde 5 år tidligere å alikevell er det de rapportene de følger istedefor å gi sjangse så de kan se selv hvilken person man virkelig er , å ikke alle barnevern er sån , jeg mener uansett hvilken feil man gjør , så lenge man klarer å rette opp på det å forandre det som var galt , burde man ikke få en sjangse til å ta vare på sitt eget barn ? Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #5 Skrevet 16. april 2013 Jeg har ALDRI hørt om at barnevernet har tatt barnet fra sin mor så kort tid etter fødsel - ikke en gang barn som blir født av mødre i fengsel blir behandlet på denne måten, så her må det nok være noe alvorlig galt. Anonym poster: 6821b46fa5813b5d58950dd7846de057 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #6 Skrevet 16. april 2013 Det er alltid barnevernet sin feil, ikke sant? Kanskje du selv ikke er i stand til å se hvorfor barnet ble tatt, men at du ikke er i stand til å se det selv. Anonym poster: e98a8d26f914eac4799394e3ea17829e 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #7 Skrevet 16. april 2013 "Jordmor sa at hun ikke hadde sett et så friskt lite barn på lenge". Bare den setningen der får meg til å tvile på hele innlegget ditt. For aldri i livet om en jordmor har sagt det der.. Anonym poster: b0bb5707649be54b172da3fd8d1b5d73 11
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #8 Skrevet 16. april 2013 Det ble litt rot der, men dere skjønte poenget Anonym poster: e98a8d26f914eac4799394e3ea17829e
Gjest O___o Skrevet 16. april 2013 #9 Skrevet 16. april 2013 Jeg har ALDRI hørt om at barnevernet har tatt barnet fra sin mor så kort tid etter fødsel - ikke en gang barn som blir født av mødre i fengsel blir behandlet på denne måten, så her må det nok være noe alvorlig galt. Anonym poster: 6821b46fa5813b5d58950dd7846de057 I situasjoner hvor mor er tungt rusmisbruker, har fødselspsykose, eller det er fare for at mor skal skade barnet eller flykte med barnet - vil barnevernet kunne hente barnet på fødestua. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #10 Skrevet 16. april 2013 I situasjoner hvor mor er tungt rusmisbruker, har fødselspsykose, eller det er fare for at mor skal skade barnet eller flykte med barnet - vil barnevernet kunne hente barnet på fødestua. Ja, selvsagt finnes det situasjoner, men hvor ofte skjer det? Hvis moren truer med å skade eller drepe barnet, så klart. At hun er rusmisbruker i seg selv vil ikke være grunn god nok til å hente barnet etter 1 time. Uansett skjer det ikke fordi moren har bodd på institusjon. Enten er det noe TS ikke forteller her, eller så har hun ikke innsikt i egen situasjon. Anonym poster: 6821b46fa5813b5d58950dd7846de057 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #11 Skrevet 16. april 2013 I situasjoner hvor mor er tungt rusmisbruker, har fødselspsykose, eller det er fare for at mor skal skade barnet eller flykte med barnet - vil barnevernet kunne hente barnet på fødestua. så hvordan kunne de gjøre det på den måten de gjorde ? jeg har prøvd hasj 1 gang i hele mitt liv ,drikker ikke alkohol, har heller ingen psykose , jeg gikk med på å gå til psykolog for å bevise for dem at alt var bra, jeg kunne umulig ha flyktet med barnet mitt , å jeg ville heller aldri skadet barne mitt. derfor skjønner jeg ikke hvorfor , hvis det var min skyld at de tok henne , hvorfor kunne ingen andre se det ? de som var rundt meg hver dag ? familie ? venner ? men de som satt på lang avstand og aldri så meg mer en 2 ganger før barnet mitt ble født , hvordan kunne de bedømme noe sånt når alle andre ikke skjønner hvorfor å hvordan de kan gjøre noe sånt ? Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329
Gjest O___o Skrevet 16. april 2013 #12 Skrevet 16. april 2013 Ja, selvsagt finnes det situasjoner, men hvor ofte skjer det? Hvis moren truer med å skade eller drepe barnet, så klart. At hun er rusmisbruker i seg selv vil ikke være grunn god nok til å hente barnet etter 1 time. Anonym poster: 6821b46fa5813b5d58950dd7846de057 Tror ikke en slik type statistikk blir ført.
Gjest O___o Skrevet 16. april 2013 #13 Skrevet 16. april 2013 så hvordan kunne de gjøre det på den måten de gjorde ? jeg har prøvd hasj 1 gang i hele mitt liv ,drikker ikke alkohol, har heller ingen psykose , jeg gikk med på å gå til psykolog for å bevise for dem at alt var bra, jeg kunne umulig ha flyktet med barnet mitt , å jeg ville heller aldri skadet barne mitt. derfor skjønner jeg ikke hvorfor , hvis det var min skyld at de tok henne , hvorfor kunne ingen andre se det ? de som var rundt meg hver dag ? familie ? venner ? men de som satt på lang avstand og aldri så meg mer en 2 ganger før barnet mitt ble født , hvordan kunne de bedømme noe sånt når alle andre ikke skjønner hvorfor å hvordan de kan gjøre noe sånt ? Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329 Det kan hende at du ikke er skikket til å ta vare på barnet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #14 Skrevet 16. april 2013 så hvordan kunne de gjøre det på den måten de gjorde ? jeg har prøvd hasj 1 gang i hele mitt liv ,drikker ikke alkohol, har heller ingen psykose , jeg gikk med på å gå til psykolog for å bevise for dem at alt var bra, jeg kunne umulig ha flyktet med barnet mitt , å jeg ville heller aldri skadet barne mitt. derfor skjønner jeg ikke hvorfor , hvis det var min skyld at de tok henne , hvorfor kunne ingen andre se det ? de som var rundt meg hver dag ? familie ? venner ? men de som satt på lang avstand og aldri så meg mer en 2 ganger før barnet mitt ble født , hvordan kunne de bedømme noe sånt når alle andre ikke skjønner hvorfor å hvordan de kan gjøre noe sånt ? Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329 Hvis du ikke skjønner begrunnelsen som foreligger i Fylkesnemndas vedtak, samt fra Tingretten, så bør du be om å få det forklart av advokaten din. I slike saker har man advokat, som fører vitner og dokumenterer fakta fra din side. Alt dette tas med i Fylkesnemnda og Tingretten sin avgjørelse. Det er umulig for brukere av Kvinneguiden å svare på hva som kan ha skjedd. Ta som sagt heller dette opp med advokaten din. Anonym poster: 1d6d99d5d48b31dd8384228926a5cccb 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #15 Skrevet 16. april 2013 det de bruker som grunnlag var , at jeg hadde rømt mye fra institsusjon og fosterhjem de første 6årene innen barnevernet ,havnet i små slosskamper på skolen å trakk meg unna barnevernet og mistet mye skole . de trodde jeg hadde omsorgssvikt problemer osv derfor gikk jeg også til psykolog for å bevise at de tok feil , så hva har fortid å gjøre med nåtid ? når vi lever i dette sekundet og ikke i fortiden Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #16 Skrevet 16. april 2013 Denne historien høres virkelig utrolig ut. Men jeg vet via andre at slike ting faktisk kan skje, og at i noen tilfeller oppfører barnevernet seg helt hjerterått. Hvis denne historien er sann, råder jeg deg til å kontakte en skikkelig advokat som spesialiserer seg på barnevernssaker. Selv har jeg aldri vært borti de. Men har hørt historier i nærmiljøet her jeg bor som faktisk sjokkerer meg, da jeg kjenner folkene involvert, og vet at barnevernet flere ganger har oppført seg helt forferdelig. Barnevernet gjør ofte saker værre, man skulle tro de var der for å hjelpe. Anonym poster: eccde39b0475262721272db01a5a844f 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #17 Skrevet 16. april 2013 det de bruker som grunnlag var , at jeg hadde rømt mye fra institsusjon og fosterhjem de første 6årene innen barnevernet ,havnet i små slosskamper på skolen å trakk meg unna barnevernet og mistet mye skole . de trodde jeg hadde omsorgssvikt problemer osv derfor gikk jeg også til psykolog for å bevise at de tok feil , så hva har fortid å gjøre med nåtid ? når vi lever i dette sekundet og ikke i fortiden Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329 Jeg jobber i barneverntjenesten. Det er ikke barneverntjenesten som avgjør omsorgsovertakelse. Det er Fylkesnemnda, evt. Tingretten hvis man klager på vedtak fra Fylkesnemnda. De momentene du beskriver gir ikke grunnlag for sak. Her er ting i beskrivelsen din som gjør at jeg ikke kjenner igjen en reell barnevernssak. Mistenker dessverre trolling... Anonym poster: 1d6d99d5d48b31dd8384228926a5cccb 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #18 Skrevet 16. april 2013 så hvordan kunne de gjøre det på den måten de gjorde ? jeg har prøvd hasj 1 gang i hele mitt liv ,drikker ikke alkohol, har heller ingen psykose , jeg gikk med på å gå til psykolog for å bevise for dem at alt var bra, jeg kunne umulig ha flyktet med barnet mitt , å jeg ville heller aldri skadet barne mitt. derfor skjønner jeg ikke hvorfor , hvis det var min skyld at de tok henne , hvorfor kunne ingen andre se det ? de som var rundt meg hver dag ? familie ? venner ? men de som satt på lang avstand og aldri så meg mer en 2 ganger før barnet mitt ble født , hvordan kunne de bedømme noe sånt når alle andre ikke skjønner hvorfor å hvordan de kan gjøre noe sånt ? Anonym poster: 459e3accf1cae34b11f19de807e0f329 Jeg syntes ihvertfall at du skulle fått vært på sudmannske. da kunne de overvåket deg og evaluert deg som mor. Jeg sier ikke du har gjort noe gale, men mange av grunnen de tar barn fra er hva de forventer at mor/far skal gjøre.. Jeg kjenner 2 stk som har blitt fratatt barn/barna sine og da jeg leste vedtaket så må jeg si jeg skjønte ikke hvorfor de hadde gjort noe slikt. Men med fortiden deres så trodde ikke BV at dette kom til å gå bra ( 1: barnevernet mente at hun var psykisk traumatisert på.g av stefar.. dette hadde 3 psykologer motbevist... nr 2 hadde mange år i barndommen vært under veldig sterk deprasjon ) Anonym poster: 07ad2f7348fdebf7e3512a6efb4556fd
Anciol Skrevet 16. april 2013 #19 Skrevet 16. april 2013 (endret) TS: jeg tror deg faktisk, fordi jeg har sett hvor jævlig BV kan være noen ganger, to av mine gode venner er nå nygårdsparkgjengere!(dvs, nygårdsparkgjenger = tunge narkomane) En venninne av meg er knust og nedfor fordi de tok sønnnen fra henne på et syltynt grunnlag. leste rapporten og er rystet over løgnene som ble servert der! Sudmanske mødrehjem er en rein overvåknings anstalt , og et farlig sted og være for mødre... nuff said! Endret 16. april 2013 av Anciol 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 #20 Skrevet 16. april 2013 Jeg syntes ihvertfall at du skulle fått vært på sudmannske. da kunne de overvåket deg og evaluert deg som mor. Jeg sier ikke du har gjort noe gale, men mange av grunnen de tar barn fra er hva de forventer at mor/far skal gjøre.. Anonym poster: 07ad2f7348fdebf7e3512a6efb4556fd Møre og Romsdal har eget familiesenter - http://www.bufetat.no/barnevern/familiebaserte-tjenester-nr/foreldre-og-barn/ . TS har ifølge henne selv bodd på institusjon. Barneverntjenesten innhenter opplysninger derfra, slik at TS har allerede blitt "overvåket og evaluert". Ut fra det som har fremkommet (og andre opplysninger fra annet hold) kan det se ut til at barneverntjenesten har kommet frem til at det ikke har noen hensikt med videre utredning etter fødselen. Det skal mye til for at Fylkesnemnda vedtar omsorgsovertakelse (det er ikke barneverntjenesten som gjør slik TS skriver) rett etter fødsel, så her er mye vi ikke vet (og heller ikke trenger å vite. TS har allerede avslørt for mye, hvis ikke dette er trolling - som jeg tror det er). Anonym poster: 1d6d99d5d48b31dd8384228926a5cccb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå