Gå til innhold

seksuell debutalder

108 stemmer

1. 1. Når hadde dere (jenter) sex første gang?

• under 15 år
      22
    • 15-17 år
      50
    • 18-20 år
      18
    • over 20 år
      13
    • har ikke debutert
      5

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på når dere jenter vanligvis begynner å bli seksuelt aktive. Når hadde dere sex første gang (inkl. oral, fingring o.s.v)?

Endret av libius
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittet i Norge er vel rett under 17 år, så da vet du det :)

Anonym poster: 96fbb9e1d82fbda7ab71f04a4fb12745

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vel, jeg setter spørsmåltegn ved undersøkelsene som viser til dette. Derfor tester jeg her selv om jeg ikke tror at validiteten på denne undersøkelsen vil bli noe bedre.

Endret av libius
  • Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Hadde sex for første gang i en alder av 16.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg setter spørsmåltegn ved undersøkelsene som viser til dette. Derfor tester jeg her selv om jeg ikke tror at validiteten på denne undersøkelsen vil bli noe bedre.

det er mange undersøkelser som viser til dette, og det er store undersøkelser, så det er vel det som er gjennomsnittet i Norge. :)

Jeg var selv akkurat fylt 16.

AnonymBruker
Skrevet

Stemte 18-20. Var selv 18 og et halvt. Kunne absolutt ikke tenke meg det tidligere enn det og syns 18 var litt tidlig det også. Greit at man har moden kropp, men følte meg ikke emosjonelt moden til det ansvaret som kommer med sex. Jeg syns man i det minste skal være voksen og flytta ut av foreldrenes hus. Det å være seksuelt aktivt henger kanskje litt sammen med det å være myndig. Skjønner ikke hvorfor seksuell lavalder er 16 år og alder for å være myndig er 18 år. Om man kan bli mor på lovlig vis bør man ikke fortsatt være "barn" og umyndig selv, for meg skurrer dette litt.

Anonym poster: a39d544d8fee8cf9c31008ac102ba2df

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 23, og jeg har fremdeles ikke debutert.

Anonym poster: 2e3cd14ad481b052b06184839bb15a1d

Anonym poster: 2e3cd14ad481b052b06184839bb15a1d

• Liker 1
Skrevet (endret)

det er mange undersøkelser som viser til dette, og det er store undersøkelser, så det er vel det som er gjennomsnittet i Norge. :)

Jeg var selv akkurat fylt 16.

Jeg kjenner til undersøkelsene du refererer til. Det er blant annet gjort en stor undersøkelse av folkehelseinstituttet som viser en gjennomsnittlig debutalder på 16,7 år. Denne undersøkelsen tror jeg imidlertid ble gjort i 2004 og kjenner ikke til noen større undersøkelse som er blitt gjort siden. Tror også at denne undersøkelsen tok i bruk respondenter i godt voksen alder. Dermed er det flere variabler som kan gjøre at undersøkelsen ikke gir ett korrekt bilde på dagens situasjon. Kulturelle forandringer og sexpress i samfunnet kan ha bidratt til å trekke snittet ned. Hvertfall viss man kun spør dagens unge.

Endret av libius
Skrevet

Jeg var 15 år første gang jeg hadde sex, men ble ikke "seksuelt aktiv" før jeg var 16 år

AnonymBruker
Skrevet

Stemte 18-20. Var selv 18 og et halvt. Kunne absolutt ikke tenke meg det tidligere enn det og syns 18 var litt tidlig det også. Greit at man har moden kropp, men følte meg ikke emosjonelt moden til det ansvaret som kommer med sex. Jeg syns man i det minste skal være voksen og flytta ut av foreldrenes hus. Det å være seksuelt aktivt henger kanskje litt sammen med det å være myndig. Skjønner ikke hvorfor seksuell lavalder er 16 år og alder for å være myndig er 18 år. Om man kan bli mor på lovlig vis bør man ikke fortsatt være "barn" og umyndig selv, for meg skurrer dette litt.

Anonym poster: a39d544d8fee8cf9c31008ac102ba2df

Man kan lovlig bli mor selv om man er under seksuell lavalder. Seksuell lavalder handler om at voksne ikke skal ha sex med barn, men fra man er 11 så kan man ha det med personer på samme alder.

Jeg flyttet for meg selv da jeg var 16 jeg da, men jeg var veldig moden i hodet (det var grunnet noen traumatiske opplevelser ett par år tidligere som gjorde at jeg måtte vokse opp og jeg mista vel litt av ungdommen min siden jeg var så og si voksen i hodet når jeg var 17 år. Gikk til noen psykologer grunnet opplevelsene og de la jo merke til dette.). Så for min del så var jeg moden nok til sex når jeg var 16, men er glad jeg ikke hadde det før da. :)

Tror det kommer veldig an på, og jeg synes det er bra seksuell lavalder er 16 år. Bare tull at den skal være 18 år.

• Liker 1
Skrevet

Store forskjeller på folk ... Selv debuterte jeg da jeg var 14-15 (avhengig av om man teller fingring etc. som å debutere, var nesten 15 da det var hender og fingre involvert og noen uker senere, da jeg var 15, ble det full pakke), og syns det var helt greit. Kunne sikkert ventet litt til, men jeg var forelsket og hadde en snill kjæreste. Fikk en god introduksjon til den delen av voksenlivet :)

Andre er klare for å debutere når de er 13-14, andre igjen er ikke klare for å debutere før de er mye eldre ... Særlig hvis man er usikker på seg selv og kroppen sin osv. er det greit å være litt eldre. På generell basis vil jeg nok si det beste er å være mellom 14 og 20, og forelsket (gjerne også i et forhold). Det viktigste er uansett at man er med en man stoler på og er trygg på. Selv har jeg aldri vært spesielt sjenert av meg på det området; tvert imot, jeg kan være ganske kynisk og følelsesløs hvis jeg vil. Jeg er likevel glad for at jeg var forelsket og veldig, veldig trygg da jeg debuterte.

• Liker 1
Gjest Gjest20
Skrevet

Jeg er seksten, og er jomfru ennå. Ganske deprimerende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde akkurat fylt 14, og har hatt regelmessig sex siden da.

AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittet i Norge er vel rett under 17 år, så da vet du det :)

Jeg trykket på 15-17 og jeg var 17 (nesten 18). :Nikke: Er kvinne.

Anonym poster: 9fe9c5f1ad6d0550cdd96e5eafb5fff8

Skrevet

Jeg var femten, men ble ikke seksuelt 'aktiv' før jeg var sytten.

Skrevet

Jeg er seksten, og er jomfru ennå. Ganske deprimerende.

Ver glad du tilhøyrer det ettertrakta kjønnet då.
Skrevet

Ver glad du tilhøyrer det ettertrakta kjønnet då.

Jeg er 27 og jomfru

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...