Gå til innhold

Exom-sekvensering


Rskre

Anbefalte innlegg

Her om dagen fekk eg attende FASTQ-filene, heile 100 gigabyte, frå exom-sekvenseringa av familien min (fekk det heilt ned i 699 dollar per person). Har byrja å leggja inn data i Avadis NGS, maskina har nytta heile dagen berre på alignment av mine personlege data mot Hg19, trur nok helst eg lyt skaffa meg ein kraftigare PC.

Vert spanande å sjå om me drassar på mange mendelske sjukdomar, her er eit oversyn over vondskapen http://www.ncbi.nlm.nih.gov/omim.

http://seqanswers.co.../exome_analysis

Endret av Rskre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med analysene. (Jeg håper du har de rette bakgrunnskunnskapene til å behandle slik personlig data)

Når det kommer til analyse, mengde og tid så er det litt lite info å gå etter.

Jeg kjenner heller ikke til det programmet du bruker, eller hvilke betingelser som er satt. Men har du en "vanlig" pc med standard minne osv, kan det ta laaang til.

Jobbet mye med slike data selv og med 48gig ram samt SSD-disk tar det tid.

Artig om du kan poste litt upersonlig info i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med analysene. (Jeg håper du har de rette bakgrunnskunnskapene til å behandle slik personlig data)

Når det kommer til analyse, mengde og tid så er det litt lite info å gå etter.

Jeg kjenner heller ikke til det programmet du bruker, eller hvilke betingelser som er satt. Men har du en "vanlig" pc med standard minne osv, kan det ta laaang til.

Jobbet mye med slike data selv og med 48gig ram samt SSD-disk tar det tid.

Artig om du kan poste litt upersonlig info i tråden.

Har bestilt 64 Gb og vonar at det gjeng betre no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 64 Gb og vonar at det gjeng betre no.

Kvanta kosta ? Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du satser på at ECC ikke er nødvendig ?

Det var eg ikkje klar over, eg er slett ingen dataekspert. Takk for informasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var eg ikkje klar over, eg er slett ingen dataekspert. Takk for informasjonen.

Jeg ble sterkt anbefalt å bruke ECC for slike krevende minne oppgaver. Dog er det så himla kostbart at det var lokkende å la vær. Men det ble ECC og det ble SSD disk for OS og det hjalp også mye.

Hvor mange sekvenser har du og hvor lang (nt) er de ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sterkt anbefalt å bruke ECC for slike krevende minne oppgaver. Dog er det så himla kostbart at det var lokkende å la vær. Men det ble ECC og det ble SSD disk for OS og det hjalp også mye.

Hvor mange sekvenser har du og hvor lang (nt) er de ?

Reads på 101445810 på min eigen, så har eg 9 andre.

Send meg gjerne ein PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Spennende. Kan jeg spørre hvilke vurderinger og tanker dere gjorde dere i forkant av sekvenseringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...