Gå til innhold

briter og dårlige tenner?


^me^

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Jeg har aldri sett en brite drikke et glass melk, og de fleste jeg møtte da jeg bodde der ble helt sjokkerte når de så at jeg "klarte" å drikke et glass melk.

"I could never drink a glass of milk" hørte jeg flere av dem si.

Nå skal jeg ikke påstå at mine bekjente er representative for hele den britiske befolkningen. Vi hadde jo også melk til salgs i skolekantina, og de spiser jo masse frokostblanding med melk der borte.

Alikevel vil jeg påstå at det drikkes (mye) mindre melk per innbygger i Storbritannia enn i Norge.

Nå påstår jo utlendinger at vi nordmenn lukter melk, så kan godt ha noe sannhet i det at vi drikker mye mer enn britene. I hvert fall på tv programmer ser jeg at de drikker enormt mye søt te og cola og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Fortsetter under...

På 13.4.2013 den 15.45, ^me^ skrev:

jeg har lenge sett på engelske realityserier som "one born every minute" og slik og jeg ser at generelt sett har de fleste personene der veldig dårlige tenner!både skjeve, brune,brune hull, ødelagte, mange har faktisk manglet tenner også i en ung alder (15-30 år!)

 

er dette bare tilfeldig i denne serien eller er det slik i hele Storbritannia?

er faktisk slik at det er en grunn til at briter generelt sett har dårligere tenner enn oss nordmenn?

Hm si det?

Altså jeg har sett på TV at de ikke har råd eller kunnskap til å gå til tannlegen i storbrittania. Det er grunnen tror jeg. Kanskje de ikke pusser tennene in the UK? 

Anonymkode: acabd...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Britene har også i alle år hatt offentlig tannhelsetjeneste av spesielt lav kvalitet. 

Anonymkode: ab84c...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...