Gå til innhold

Penger til sydentur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at i august skal jeg til syden med noen venner, og lurte på hvor mye penger jeg trenger å ha med.

Jeg pleier aldri å shoppe når jeg er i syden, men noen småting kan jeg jo alltids kjøpe. Så jeg trenger egentlig mest penger til mat og drikke

Skal til Kreta.

Noen som vet omtrent hvor mye jeg trenger

Anonym poster: 26be380c253e1b25d83baf3a9da16164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Et sted mellom kr 500 og kr 1000 pr dag.

For kr 500 pr dag kan du spise middag ute hver dag og drikke moderat på kveldene (2-3 drinker). Ingen storstilt shopping (er rom for taxfree). Lunsj og frokost lager man da selv på hotellet.

For kr 1000 pr dag kan man legge til lunsjen ute og shoppe og/eller drikke mer.

En hovedrett til middag uten drikke koster fra 9 til 25 euro (fisk er dyrere enn kjøtt), de fleste retter rundt 10-13 euro. Drikke 3 euro for lokal øl.

Lunsj fra 5-6 euro. Gratis ved hotellets basseng.

Strandstoler ca 3-4 euro pr dag.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oops, hehe, skal være der i to uker :fnise:

Oi, det var ikke lite penger..

Anonym poster: 26be380c253e1b25d83baf3a9da16164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 500-1000 kroner pr. dag høres ekstremt mye ut.

Du får nok en ordentlig middag med drikke for <150 norske kroner. Hvor mye du gjør ut av frokost/lunch er jo opp til deg selv, men det koster neppe mer enn middagen! Drikke er også billig, både for alkoholfrie og alkoholholdige varer.

Da jeg var på Kreta var det ikke noe særlig shoppingmuligheter å skryte av, så jeg brukte lite penger på det.

Anonym poster: 33142ddbd6173220684560989ce85958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri shoppa noen ting på Kreta. Er jo bare juggel og suvenirbutikker over alt. Så pengene har gått til mat og drikke, transport og strandstoler + tax-free på flyplassen.

Jeg mener at det burde holde med 3-4oo kr dagen til èn person:)

Anonym poster: dd80e97c09a34eb9afe0838197ca539f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ratata

Jeg ville også beregnet 500-1000 kroner pr.dag. Det kjedeligste som finnes er å være på ferie og hele tiden tenke over har jeg råd til denne/dette. Synes man skal kunne unne seg litt ekstra når man først er på ferie :)

Endret av Ratata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Shopping gjør man i storbyene - f.eks. I Chania. Der finner du kjente merkebutkkker.

Skal man på en sightseeing eller to må en beregne mer enn 500 kr pr dag,

Er man fornøyd med strandliv uten shopping og der en skal nyte litt uteliv og spise ute hver dag men kanskje ta noen lunsjen på hotellet så har man et greit budsjett for kr 500.

150 kroner pr måltid er noe mer enn jeg regnet med - men pytt sann, jeg kan godt gå for den. Poenget mitt er at kr 500 pr dag anser jeg (og flere andre) som minimum for å slippe å snu på hver eneste krone. Jeg har reist på et sånt budsjett i mange år og kost meg.

1000 kroner pr dag er romslig og bekymringsløst. Jeg har vært heldig nok til å kunne ha et slikt budsjett de senere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Og bare for å avklare hvor billig drikken et:

Drinker kr 6 til 8 euro. Det er 45 til 60 kroner forutsatt en kurs på kr 7,50 pr euro.

Øl 3 euro for en halvliter - kr 22,50.

Det er bare for trådstarter å regne over hvor mye de pleier å drikke på en kveld så ser man raskt om 300 eller 500 kroner er rett budsjett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted mellom kr 500 og kr 1000 pr dag.

For kr 500 pr dag kan du spise middag ute hver dag og drikke moderat på kveldene (2-3 drinker). Ingen storstilt shopping (er rom for taxfree). Lunsj og frokost lager man da selv på hotellet.

For kr 1000 pr dag kan man legge til lunsjen ute og shoppe og/eller drikke mer.

En hovedrett til middag uten drikke koster fra 9 til 25 euro (fisk er dyrere enn kjøtt), de fleste retter rundt 10-13 euro. Drikke 3 euro for lokal øl.

Lunsj fra 5-6 euro. Gratis ved hotellets basseng.

Strandstoler ca 3-4 euro pr dag.

ca 300 kr kom jeg fram til med 5 øl og alt det andre. Hva skal hun da med 1000kr? 500 holder i massevis.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 bør man nok regne med pr dag ja. Mer hvis man vil på utflukter f.eks. Man hører jo alltid at det er billig, men når alt kommer til alt så går 500 kroner fort der nede altså, sørlig hvis to måltider om dagens skal spises ute. Skal man på flatfylla i 14 dager blir det dyrt å drikke også, men da orker man neppe spise så mye ;) Hovedstaden Heraklion har også shopping å by på om man ønsker det, og Chania selvsagt.

jeg vil si at 500 er passe hvis man ikke skal skeie helt ut og synes det er greit å ikke alltid spise det dyreste og å tenke litt over hvor mye penger man bruker. Ellers bør man nok beregne litt mer. Det er i alle fall min erfaring.

Anonym poster: 69bffdb4bf4aa32e4b3b98db5826ad3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pleid å bruke ca 5-6000kr for 2uker i Hellas. Og da har jeg kjøpt ALLE måltider. Drikker ikke alkohol på ferie da så det er uten alkohol, men det er jo ikke så mye dyrere for alkohol enn brus akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...