Gå til innhold

Hvor finne folk som ...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... er så fattige at de ikke kan kjøpe egne klær og kan ta i mot noen av mine gamle klær (som er fortsatt veldig finne, bare at jeg ikke trenger dem mer). Jeg vil ikke gi dem til en organisasjon, men direkte til folk som trenger de. Her snakker jeg om folk med veldig dårlig råd, veldig fattige som virkelig trenger klærne.

Anonym poster: b04b29c1ffea63ed65d7f7c324601df8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp oss å hjelpe. Dette er nonprofitt forening som hjelper andre.

https://www.facebook.com/hjelpe?ref=ts&fref=ts

de har flere foreninger i forskjellige kommuner.

Har gitt både mat og klær til dem. Og det går til folk som virkelig trenger det. Og ingen av de som jobber ,tjener noe på dette.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor må du gi dem det personlig? Vil tro det er stigmatiserende nok å være i en slik situasjon at man trenger hjelp, om ikke man må møte de som bidrar, ansikt til ansikt.

Endret av Marsupilami
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prata med Hjelp oss å hjelpe over Facebook om at jeg har noen klær jeg gjerne vil gi bort, de svarte at de var kjempeinteressert og foreslo møtedag. Så hørte jeg aldri noe mer...

Anonym poster: 5582f1e2a618be9353027e37801ef9be

Skrevet

Da får du bare prøve igjen.De har enormt mange som vil gi bort ting,så noen beskjeder går nok i glemmeboka

Gjest Fluttershy
Skrevet

Hva med krisesenter? Du får jo ikke gitt klærne personlig, men der er det kanskje mennesker som kun har det de står og går i. Jeg kan tenke meg at de ville vert veldig takknemlige for å kunne ha et skift og to mens de er der.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg vil gi klærne personlig. Det er ikke noe stigmatiserende i det, for meg er personlig kontakt veldig viktig. Takk for forslag.

Skrevet

TS her.

Jeg vil gi klærne personlig. Det er ikke noe stigmatiserende i det, for meg er personlig kontakt veldig viktig. Takk for forslag.

Det er ikke stigmatiserende for deg nei, men hva med de som skal motta klærne?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke stigmatiserende for deg nei, men hva med de som skal motta klærne?

Hvorfor skal det være stigmatiserende å motta hjelp? Jeg har trengt hjelp og har aldri følt meg stigmatisert for å motta den. Det er neppe mer stigmatiserende å motta hjelp direkte fra den som vil hjelpe deg enn fra en som jobber i en organisasjon som hjelper deg.

Jeg vil unngå mellomleddet og hjelpe direkte. Utrolig at enkelte henger seg så mye i det.

Skrevet

Hjelp oss å hjelpe. Dette er nonprofitt forening som hjelper andre.

https://www.facebook...?ref=ts&fref=ts

de har flere foreninger i forskjellige kommuner.

Har gitt både mat og klær til dem. Og det går til folk som virkelig trenger det. Og ingen av de som jobber ,tjener noe på dette.

Jeg svarte på en melding inne på en kjøp-salg-gi bortside på FB og jeg lurte på om de kunne vise til dokumentasjon på at de var hvem de sa de var og at tingene gikk til trengende. Personen som svarte der hadde absolutt ingenting å vise til, noe jeg fant merkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil unngå mellomleddet og hjelpe direkte. Utrolig at enkelte henger seg så mye i det.

Poenget er forsåvidt ikke at det kan oppfattes som stigmatiserende for deg eller for den aktuelle mottakeren, jeg tror ikke det er akkurat dét folk henger seg opp i. Poenget er snarere at mulighetene er få for på egen hånd å komme i kontakt med folk som trenger hjelp. Grunnen til det er enkelt og greit at det ikke finnes noe tilbud for dette, og grunnen til det igjen er at de fleste på begge sider av denne hjelpen mener det er best om det skjer gjennom organisasjoner.

Betviler overhodet ikke motivene dine, men det er en såpass uvanlig greie å ville hjelpe fattige en-til-en at ingen har lagt til rette for det. Det er derfor folk flest vil anbefale deg å gå via organisasjoner :)

Anonym poster: 5c2f7a082ddb58d884de691276bea793

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...