Gå til innhold

Til dere som har tatt silikon:

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Dette gjelder dere som har været gjennom brystforstørrelse operasjon (gjerne under muskelen)

Jeg skal ta silikon (350gram) om to uker...det eneste problemet jeg ser er at jeg reiser 5 dager til en storby på jentetur kun EN uke etterpå.

Jeg ringte klinikken og de mente det ville gå bra, men jeg er skeptisk.

Hva tenker dere? hvordan var formen deres 1 uke senere? er man såpass oppegående at man kan dra på storbyferie og gjøre normale ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er man ikke hvis man tar under muskelen. Du har problemer med å bevege armene og gjøre normale litt tunge ting som f.eks å løfte en koffert. Jeg var tilbake på jobb etter litt over en uke og det var smertefult.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det kan du bare se langt etter. Jeg har selv ikke hatt brystforstørrelse, men kjenner flere som har lagt inn silikon. De har varierende erfaringer, men ingen av dem hadde vært i stand til å reise på en slik tur så tidlig som en uke etter operasjonen.

Skrevet

Jeg kjørte bil etter 4 dager, og etter en uke var jeg som normal igjen, jeg la 305cc under muskel. Det krever visse hensyn, da. Jeg løftet ikke tungt og holdt armene i ro så mye som mulig, så den storbyturen innebærer at noen kan hjelpe deg med dine løft hele tiden.

Men som du nå leser her så varierer smertene VELDIG fra person til person, så du kan ikke basere ferien din ut ifra svarene du får her dessverre..

Skrevet

Tror jeg ville utsatt den turen ja.

Man er mer eller mindre sengeliggende de 2-3 første dagene, og etter det stiv og støl i overkroppen ei god stund framover. Man klarer ikke å løfte særlig tungt, eller strekke armene over hodet.

Jeg ble også fort sliten den første tida etter op. Var på kjøpesenteret 5 dager etter op, og måtte sette meg ned og ta pauser hele tiden. Følte jeg skulle svime av til slutt, så det ble en kort handletur...

Skrevet

Ja, føler en uke er akkurat litt for lite altså...søren, det er typisk! Må prøve å høre om kirurgen har mulighet noen dager før eller så må jeg vente til etter storbyferien (kjedelig, da går dte utover sommeren)..men ferien er bestilt og betalt :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har silikon, under muskelen. Tok meg kanskje 2 uker før jeg klarte å gjøre småting hjemme, men tyngre løft og kronglete bevegelser var ikke aktuelt heller da....

Så om du har uflaks og blir like "invalid" som meg etterpå, klarer du faktisk ikke gjennomføre den turen enten du vil eller ikke. Dessverre.

Men jeg har en venninne som la inn mye mer enn meg, dog ikke under muskelen. Hun var på byen to dager etterpå og følte seg helt fin ;-)

Anonym poster: 419c1ca697dc1cd80db1fab4ddeb09e3

Gjest Eurodice
Skrevet

Ja, føler en uke er akkurat litt for lite altså...søren, det er typisk! Må prøve å høre om kirurgen har mulighet noen dager før eller så må jeg vente til etter storbyferien (kjedelig, da går dte utover sommeren)..men ferien er bestilt og betalt :P

Har du ikke avbestillingsforsikring?

Skrevet

Jeg kan ikke utsette denne ferien, det er med jentegjengen, så det vil gå utover så mange.Sånn er det bare:/ men har jo fryktelig lyst å få tatt silikon nå før sommeren, og da kan jeg ikke vente forgjeves! huff...what to do

Skrevet

Jeg var ikke riktig vel bevart og vasket gulv etter 2-3 dager. Ble gal av å være i ro.

Gjest Nigiria
Skrevet

Det er typisk..? Både silikoninnlegg og sommerferie er hendelser man planlegger god tid i forveien, førstnevnte forhåpentligvis år. Det at du ikke klarer å time to slike hendelser så det passer minsker ikke akkurat fordommene jeg har mot enkelte jenter som tar silikon.

• Liker 5
Skrevet

Oi! hva har jeg gjort deg?

Jeg har tenkt på silikon i 7 år jeg,men jeg har faktisk ikke forhastet det og brukt lang tid på å vurdere om jeg faktisk skal det. Jeg var på konsultasjon for et halvt år siden, og det er først nå jeg har mulighet til å gjøre det (pga av jobb) så kanskje du bare skal lukke den munnen før du sier noe mer Nigiria??

Skrevet

Det er typisk..? Både silikoninnlegg og sommerferie er hendelser man planlegger god tid i forveien, førstnevnte forhåpentligvis år. Det at du ikke klarer å time to slike hendelser så det passer minsker ikke akkurat fordommene jeg har mot enkelte jenter som tar silikon.

Er det mulig...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok 320 cc, under muskel for 8 mnd siden.

Jeg var ganske avhengig av hjelp de første 10-12 dagene! Jeg hadde ikke så vondt, men jeg var utrolig stiv i musklaturen.

Etter en uke, gikk det meste greit, men alt som medførte fysisk aktivitet var vanskelig.

Personlig ville jeg ikke ha reist på tur så kort etter operasjonen, men igjen så er jo dette veldig individuelt :)

Det går helt sikkert fint om det bare er en rolig, kosetur :) fest og full fart, ville jeg virkelig ikke anbefale så tidlig etter operasjonen. Stingene dine er ikke grodd engang :) viktig å vere forsiktig i starten, for et best mulig resultat :)

Anonym poster: 67e5f1fc4847e56099fdbcf9cb1f8a2c

• Liker 1
Skrevet

Herregud, hvorfor la du det samtidig? Dropp turen.

AnonymBruker
Skrevet

Slår vel ikke gakk-gakk bimbowannbe R. Heitmann som hadde sex samme dag hun ble operert.....gravid ble hun også. OMG OMG OMG.

Anonym poster: 97503d8f279dea26750dec7b84a94fe7

Skrevet

Anonymbruker; hvilken strørrelse var du fra før? er du fornøyd? valgte du runde eller dråpeformede?

Gjest Nigiria
Skrevet

Oi! hva har jeg gjort deg?

Jeg har tenkt på silikon i 7 år jeg,men jeg har faktisk ikke forhastet det og brukt lang tid på å vurdere om jeg faktisk skal det. Jeg var på konsultasjon for et halvt år siden, og det er først nå jeg har mulighet til å gjøre det (pga av jobb) så kanskje du bare skal lukke den munnen før du sier noe mer Nigiria??

Lukke den munnen min? Det du skriver her tar jo ikke bort poenget mitt med at det ikke krever så mye å planlegge to slike hendelser. 1) Sjekk kalenderen. 2) Planlegg ferien ut fra når det passer. Tada.

• Liker 2
Skrevet

Hvilken kirurg sa at det ville gå helt fint?

Jeg fikk operasjonsdato i underkant av en uke før vi skulle på ferie i danmark (med barn) og fikk beskjed om at det ville gå helt fint. Jeg sa jeg ikke ønsket det og fikk heller en time som ikke kræsjet med turen vår. Jeg hadde nok klart å reise, men ville ikke fått noe særlig fin ferie og jeg tok over muskel.

Det er fint mulig å få en annen dato så syns du burde be om en dato etter jenteturen din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...