Gå til innhold

Noen spørsmål om budrunder og slikt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå finansiering klar, skal på visning til helga, men må si at jeg føler meg noe usikker på hele budrunden og hvordan dette foregår.

For det første, det står at første bud skal gis skriftlig. Gjelder dette alle budgiverne, eller bare den første som legger inn bud? Og regnes e-post som skriftlig, eller må jeg ha tilgang til fax den dagen budrunden foregår :P

Det står at jeg ikke kan gi bud med kortere akseptfrist enn kl. 12 dagen etter visning, kan jeg gi bud med lengre akseptfrist? (Ikke at jeg tror det blir spesielt aktuelt, men om noen kommer med et bud 11.55, kan jeg legge inn et bud med frist 12.30?

Jeg kan selvfølgelig også spørre megler om slike ting, men jeg vil nå gjerne ha litt andre erfaringer også, siden megler jo er "på selgers side".

Anonym poster: 61655495419236250b68f86a4e17206d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alles "førstebud" skal gis skriftlig. Med underskrift. MMS-bilde av utfyllt budskjema pleier å holde.

Anonym poster: 2b75ce8cc1519c4712f4be52cffc960f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alles "førstebud" skal gis skriftlig. Med underskrift. MMS-bilde av utfyllt budskjema pleier å holde.

Anonym poster: 2b75ce8cc1519c4712f4be52cffc960f

Det er godt å høre, hadde vært kjipt å måtte ta seg fri fra jobb og stå i en bank eller lignende sted med fax på morgenen den dagen budrunden går :laugh:

Anonym poster: 61655495419236250b68f86a4e17206d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud skal gis skriftlig. du kan bare fylle ut skjemaet du får under visning, ta bilde med tlf og sende megler. (vår megler godtok dette hvertfall)

Ang. tidsfrist: Du kan godt sette en senere frist enn kl 12 dagen etter visning. Og det er noen regler for hvor kort frist du kan sette ETTER kl12 dagen etter visning. De andre skal ha mulighet til å sjekke med banken sin osv, hvis det er nødvendig.

Men du kan i teorien si at budet kun står i 15 min, men det må være etter kl 12 osv. Jeg gjorde det, fordi jeg drev på å bydde på 2 leiligheter, så jeg ga bud, men måtte ha svar innen 15 min så jeg kunne by videre på den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...