tøydokka Skrevet 11. april 2013 #1 Del Skrevet 11. april 2013 Betalte nettopp strømregningen, inkludert gass. Den var på 4700. Ca 1000 kr var strøm, resten var utgifter til gassfyring. Jeg mener forrige regning var noenlunde like dyr. Jeg bor alene i en 2- romsleilighet. boligen er av nyere dato,(5 år gammel) med moderne isolasjon og balansert ventilasjon. Jeg er litt frysepinn, og sitter ikke og fryser for å spare penger.. Har innetemperatur på 22-23 grader. Men jeg synes dette er rådyrt! Hadde trodd at denne boligen skulle ha lave utgifter til energi. Hva tenker dere? Andre som får sånne regninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11. april 2013 #2 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Wow, det var mye penger... Jeg har akkurat nå 24,1 varmegrader i rommet her og har tydeligvis naboer som fyrer godt, for jeg har ikke brukt min gamle vifteovn (som er det som jeg har til rådighet) mange timene i hele denne vintersesongen. Kun noen få timer pr. dag da det var på det absolutt kaldeste. Min bolig er av det gamle slaget, men må tydeligvis ha en god isolasjon som funker som den skal og glad er jeg for det. Endret 11. april 2013 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østlandet Skrevet 11. april 2013 #3 Del Skrevet 11. april 2013 Har du ikke måler både på strøm og gass da? Og prisene er jo kjente går jeg ut fra? Da er det vel ganske så enkelt å regne ut dette i forkant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 11. april 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 11. april 2013 Har du ikke måler både på strøm og gass da? Og prisene er jo kjente går jeg ut fra? Da er det vel ganske så enkelt å regne ut dette i forkant? jeg bor i borettslag der målerne blir avlest på en fellestavle. Jeg har altså ikke mulighet for å sjekke min måler. Men når jeg tenker etter kan jeg faktisk se daglig forbruk på nettsiden til kraftleverandøren. Det skal jeg gjøre. Men altså, det hjelper jo ikke å ha oversikt, blir ikke billigere av den grunn. Er i grunnen ikke villig til å senke komforten. Syntes bare dette var veldig dyrt, og ville på en måte høre om andre også syntes det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 11. april 2013 #5 Del Skrevet 11. april 2013 Betaler du månedlig? I så fall høres det helt ekstremt ut. Bor i toromsleilighet selv (gammel og dårlig isolert) og må ha minst 25 grader innendørs i vinterhalvåret. Med kun elektrisk varme har den dyreste regninga kommet på rett under 800 kr for én måned i vinterhalvåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #6 Del Skrevet 11. april 2013 Det hørtes veldig dyrt ut. Nå bor jeg på hybel og jeg kjenner jeg er glad for at strøm er inkludert i månedsleien, for jeg er skikkelig frostpinne og må ha rundt 23 grader på hybelen konstant, hvis den er under 23 kan du banne på at jeg sitter og fryser. Jeg blir helt ærlig redd for å leie leilighet om prisene er så høye. Anonym poster: cf85e3b5367b38d0810c5351b8c35dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. april 2013 #7 Del Skrevet 11. april 2013 Har du 22-23 grader på hele døgnet? Er det virkelig nødvendig? Må alle rom varmes opp til denne temperaturen hele døgnet? Jeg bodde i en trekkfull leilighet og hadde bare en ting å gjøre for å holde strømregningen nede: alle ovner ble koblet til tidsur som senket temperaturen om natten og når jeg ikke var tilstede. Gjennom hele natten og om dagen slo ovnene seg på 15 minutter hver time slik at huset ble holdt noenlunde oppvarmet. Når jeg var hjemme koblet jeg bare vekk tidsuret slik at ovnene stod på. Dette går jo ikke med gassovnen men i den grad du bruker elektriske ovner kan jo dette være en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pengebingen Skrevet 11. april 2013 #8 Del Skrevet 11. april 2013 (endret) Er det for 1 mnd? I såfall høres det veldig mye ut! Sjekk forbruket ditt per dag, det er lurt. Selv fyrer vi i en 4-roms leilighet med bare strøm. I vinter har regningene pr mnd ligget på ca 1450 kr. Vel og merke et gjesterom som ikke varmes opp da. Har timere på panelovnene i stue og soverom, så ovnene er av om natta og når vi er på jobb. Går på litt før vi står opp/kommer hjem, og skrur seg av utpå kvelden. Betyr jo faktisk at de er av 1/2 døgnet, noe som gjør at de blir halvparten så dyre i drift. Og det er varmt nok når vi er hjemme Vet litt for lite om hva gass burde koste til å uttale meg om den saken. Endret 11. april 2013 av Pengebingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #9 Del Skrevet 11. april 2013 Har du 22-23 grader på hele døgnet? Er det virkelig nødvendig? Må alle rom varmes opp til denne temperaturen hele døgnet? Det høres allikevel rart ut. Jeg bor i borettslag og har det t-skjorte-varmt hele vinteren, og er ikke i nærheten av slike regninger. Selv om det kanskje ikke er nødvendig å ha det så varmt inne bør man allikevel undersøke saken angående pris. Anonym poster: 1b6630e489eef3c0f32c1d2e03b8c832 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debattanten Skrevet 11. april 2013 #10 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg fyrer med gass i leiligheten og det er dyrere enn strøm. Betaler vel rett over 1kr kW'en. Men totalt i året blir det ca 7000kr for gass med nettleie. Gassen er eneste oppvarmingsskilde unntatt varmekabler på bad.. bruker vel ca 7000kr på strøm i året sånn i tillegg.. hørtes dyrt ut for deg TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. april 2013 #11 Del Skrevet 12. april 2013 Det høres allikevel rart ut. Jeg bor i borettslag og har det t-skjorte-varmt hele vinteren, og er ikke i nærheten av slike regninger. Selv om det kanskje ikke er nødvendig å ha det så varmt inne bør man allikevel undersøke saken angående pris. Anonym poster: 1b6630e489eef3c0f32c1d2e03b8c832 Jeg har ikke noe forhold til gasspriser. Men jeg vet av erfaring at strøm fort kan bli veldig dyrt dersom alt står på hele tiden. Jeg er likevel enig i at det kan være lurt å undersøke for å være sikker på at en ikke blir avtegnet feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest17 Skrevet 12. april 2013 #12 Del Skrevet 12. april 2013 Vi betaler noenlunde det samme i gassregning på vinterstid, men det er da for 3 mnd, ikke 1 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 12. april 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 12. april 2013 det er for to måneder. og nesten alt forbruket er knyttet til gass. jeg har ingen elektriske ovner, men har varmekabler på badet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola^ Skrevet 12. april 2013 #14 Del Skrevet 12. april 2013 Gassforbruket vårt var veldig lavt da me hadde oppvarming via gassovn. Var 54kvm leilighet i øverste/andre etasje i eit bygg med totalt 4 leiligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå