Gjest Ahs Skrevet 11. april 2013 #1 Skrevet 11. april 2013 Valgets kvaler..vi skal ha gårdsbryllup (feirer i et mer moderne redskapshus) og er i tenkeboksen om hvilket antrekk vi skal ha. Alternativet er selvføglelig 1) hvit kjole til meg som passer settingen, og at han kan bruke en av de dressene han har (men ikke smoking i gårsbryllup). Jeg tror jeg har funnet kjolen, og den koster omlag 14000. 2) Investere i bunad til han (jeg har) og leie en brudekrone så jeg i allefall skiller meg litt fra de andre gjestene. Eventuelt ha en krone av blomster. Dette alternativet virker mye mer fornuftig, og jeg vil at han skal ha bunad også senere. Tips, råd, innspill?? Kjole har aldri vært viktig for meg, ringen derimot;-) Men nå som jeg har begynt å kikke på kjoler får jeg jo veldig lyst til å være hvit brud. Egentlig spiller det ingen rolle, jeg får drømmemannen til å love evig kjærlighet og troskap.
Gjest Lypcha Skrevet 11. april 2013 #2 Skrevet 11. april 2013 (endret) Bunad! Det er altfor få som gifter seg i bunad, pluss at det passer perfekt i gårdsbryllup. Han kan jo også bruke bunaden på merkedager i mange år fremover. Du kommer forhåpentligvis aldri til å stå brud igjen. Og i såfall ikke med samme kjole. Så en god investering i tillegg Endret 11. april 2013 av Lypcha 5
Arkivskap Skrevet 11. april 2013 #3 Skrevet 11. april 2013 Hvis mannen kan tenke seg en bunad til vanlig så hadde heller ikke jeg vært i tvil! 4
Petalouda Skrevet 11. april 2013 #4 Skrevet 11. april 2013 hvis du syns det er greit å ikke ha brudekjole, hvis du er helt komfortabel med å gifte deg i bunad, ja da gir det seg selv 1
Favole Skrevet 11. april 2013 #6 Skrevet 11. april 2013 Hvis du vil gifte deg i bunad, og han kan tenke seg å bruke bunaden senere også, så vil jo bunad være kjempefint til gårdsbryllup. Skikkelig gjennomført Og menn i bunad er jo stort sett veeeldig fint 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #7 Skrevet 11. april 2013 Hva slags bunad er det? du snakker om krone, er det snakk om Hardanger bunad? i så fall er min dom at du må bare glemme hele kjolen!! hardanger bunad er noe av det fineste som finnes!! Utover det må du nesten bestemme selv. Ganske smart å helle investere i bunad til ham, enn 14.000 på en "engangs"kjole Anonym poster: e989b9cb5c66fbbc9aabd17fc12ed044 1
Gjest Ahs Skrevet 11. april 2013 #8 Skrevet 11. april 2013 Jeg har ingen Hardangebunad dessverre, men vestoppland, men den er fin likevel, og jeg trives godt i den. Har til og med en ny linskjorte til den som jeg ikke har tatt i bruk ennå. Tenkte å leie brudekrone som passer bra til, og at jeg kan skifte til en hvit lang Ricco Vero kjole jeg har hengende ubrukt i skapet fra utpå kvelden hvis jeg blir lei bunaden. Min økonomiske sans taler veldig for dette, og forlovenden blir superkjekk i bunad..nesten han som blir bruden og må følges opp kirkegulvet;-)
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #9 Skrevet 11. april 2013 Nå skal jeg være veldig ærlig... Jeg ville gått for brudekjole. Bunaden kan du bruke så mange andre ganger, mens brudekjolen blir denne ene gangen. Og han kan jo ha bunad selv om du har brudekjole. Men da må dere kanskje kjøpe begge deler? Det blir kanskje for dyrt - med mindre du slår fra deg 14.000-kroners kjolen og ser etter et billigere alternativ Er det vestopplandsbunad som er riktig til ham også? Anonym poster: c33d28a4a91743a0ddb2c9ac9fd4f45e
Gjest Ahs Skrevet 11. april 2013 #10 Skrevet 11. april 2013 Nei, han skal ha østerdalsbunad. Skal jeg ha kjole må vi kjøpe begge deler, vi bærer over med det. Han er veldig picky på kjole, og alle de han har pekt ut at han liker ligger i det pris-sjiktet. Jeg skal ut og prøve flere av de, så får jeg kjenne hva jeg føler når jeg har de på. Ser absolutt argumenet med at dette er eneste sjanse til å ha en slik kjole.
cecilie85 Skrevet 11. april 2013 #11 Skrevet 11. april 2013 Står kanskje mellom følelsen av å være hvit brud på den ene siden, og den økonomiske sansen din på den andre? Jeg ville gå for den hvite kjolen. Med mindre dere sitter svært trangt i det rent økonomisk kan dere jo kjøpe bunad til han senere hvis dere angrer på at den ikke ble kjøpt? Hvis man angrer på at man droppet muligheten for å stå hvit brud er det lite man får gjort med det i ettertid! 1
Gjest Ahs Skrevet 11. april 2013 #12 Skrevet 11. april 2013 Det er veldig godt poeng. Vi har råd til både kjole og bunad. Økonomien er ikke noe hinder, og det er den økonomiske sansen som har skyld i det. Ikke betaler vi hele bryllupet selv heller. 1
Leya Skrevet 11. april 2013 #13 Skrevet 11. april 2013 Vi skal ha bunad begge to og vi gleder oss veldig til det. Jeg er ikke typen til brudekjole og jeg elsker bunaden min. 1
CathFoto Skrevet 11. april 2013 #14 Skrevet 11. april 2013 Jeg synes bunad er fantastisk flott, også som "brudekjole", men om jeg hadde hatt en fra før som jeg tidligere hadde brukt i dåp, konfirmasjon, 17.mai o.l. så ville jeg gått for kjolen, rett og slett fordi da ville jeg hatt noe nytt, som ingen(spesielt mannen) hadde sett meg i tidligere. Men om mannen vil ha bunad og dere har råd til det så ville jeg gått for kombinasjonen brudekjole til deg og bunad til han.
Ymra Skrevet 11. april 2013 #15 Skrevet 11. april 2013 Bunad! Jeg føler nesten det "hører litt med" til bondebryllup. Nå som nesten alle gifter seg i hvite kjoler, blir det også mer spesielt og ikke slik som "alle andre". Tenker også på det at det med den hvite kjolen ikke har vært så viktig for deg. Når folk her snakker om det å angre, så kan det gå begge veier. Vet om folk som giftet i dress/kjole og angret på at de ikke valgte bunad... Nå liker jeg også Vestopplandsbunaden veldig godt, og ser for meg at det blir veldig fint med en krone - eventuelt med hvite blomster i håret. Så synes jeg også det er penest om begge velger det samme, altså bunad og bunad, eller kjole og dress/smoking etc. Men det er min personline mening... 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2013 #16 Skrevet 12. april 2013 Når dere har råd til både kjole til deg og bunad til ham, så ville jeg gått en del runder med meg selv - prøvd noen brudekjoler, tatt på bunaden - prøvd å forestille meg bryllupsdagen, og kjent etter hva som føles best - brudekjole eller bunad. Og så ville jeg handlet deretter. Anonym poster: c33d28a4a91743a0ddb2c9ac9fd4f45e 1
Wildy Skrevet 12. april 2013 #17 Skrevet 12. april 2013 Jeg hadde gått for bunad; det å bære brudekrone hadde vært laaaangt bedre enn brudekjole! Men det er meg.;-) Ta noen runder , prøv kjoler og bunad, se for dere dagen. Det viktigste er at dere for en dag dere liker og koser dere på!
leirbål Skrevet 12. april 2013 #18 Skrevet 12. april 2013 Jeg ville valgt brudekjole. For meg var det en fantastisk følelse å ha på meg drømmekjolen denne dagen. Uansett hvor vakker bunaden er var det utrolig fint å ha på meg en kjole som jeg ikke hadde brukt ved mange andre anledninger, og heller ikke kom til å bruke neste 17. mai. Det var som noen sier den eneste anledningen til å bruke denne kjolen. Bunad kan jeg bruke så mange andre dager om jeg ønsker. 1
leirbål Skrevet 14. april 2013 #19 Skrevet 14. april 2013 Hva damene i butikken mener om kjolen din Ahs er jo egentlig revnende likegyldig. Hvis det er den du ønsker å gifte deg i, så velg den. Jeg fikke heller ikke tårer i øynene av kjolen min i butikken. Ikke før jeg tok den på meg på bryllupsdagen, egentlig. Jeg synes den var veldig fin, men det var alt. Ikke alle får den nesten dåne opplevelsen av kjolen i det hele tatt. Eller bruk bunad om du føler deg finere i det. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 14. april 2013 #20 Skrevet 14. april 2013 Valgets kvaler..vi skal ha gårdsbryllup (feirer i et mer moderne redskapshus) og er i tenkeboksen om hvilket antrekk vi skal ha. Alternativet er selvføglelig 1) hvit kjole til meg som passer settingen, og at han kan bruke en av de dressene han har (men ikke smoking i gårsbryllup). Jeg tror jeg har funnet kjolen, og den koster omlag 14000. 2) Investere i bunad til han (jeg har) og leie en brudekrone så jeg i allefall skiller meg litt fra de andre gjestene. Eventuelt ha en krone av blomster. Dette alternativet virker mye mer fornuftig, og jeg vil at han skal ha bunad også senere. Tips, råd, innspill?? Kjole har aldri vært viktig for meg, ringen derimot;-) Men nå som jeg har begynt å kikke på kjoler får jeg jo veldig lyst til å være hvit brud. Egentlig spiller det ingen rolle, jeg får drømmemannen til å love evig kjærlighet og troskap. hadde det vært meg hadde jeg gått for kjolen. Siden kjoler ikke er viktig for deg hadde jeg gått for bunad til han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå