Høhø Skrevet 11. april 2013 #1 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg skal til neste år studere ca 3 mnd i Australia. Har sett at prisene på jakker fra Canada Goose og sko fra UGG er myyye billigere enn i Norge. Men må jeg betale evt. toll/MVA hvis jeg kjøper i Australia, og tar det med meg hjem? For alt de vet kunne jeg ha kjøpt det i Norge, tatt det med meg til Australia og så hjem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barcelone Skrevet 11. april 2013 #2 Del Skrevet 11. april 2013 Hvis du handler for mer enn 6000 kroner i utlandet skal dette fortolles inn i Norge. Vet ikke helt hvordan tollerne følger opp dette. Som sagt så kan det jo hende du har kjøpt det i Norge. Vet ikke om de kanskje ber om kvittering som bevis hvsi det er snakk om veldg høye summer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høhø Skrevet 11. april 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 11. april 2013 Hvis du handler for mer enn 6000 kroner i utlandet skal dette fortolles inn i Norge. Vet ikke helt hvordan tollerne følger opp dette. Som sagt så kan det jo hende du har kjøpt det i Norge. Vet ikke om de kanskje ber om kvittering som bevis hvsi det er snakk om veldg høye summer? Jaa, men hadde jeg tatt med meg jakken til Australia og tilbake, så ville det jo vært naturlig at jeg ikke hadde kvittering. Så hvis jeg faktisk viser kvitering, så må jeg jo evt. betale :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barcelone Skrevet 11. april 2013 #4 Del Skrevet 11. april 2013 Det jeg tenkte er at man tar kanskje vare på kvitteringen på en så dyr jakke i tilfelle et eller annet...? Er jo ikke godt å si. Kan jo være vanskelig å bevise... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FiskenBlub Skrevet 11. april 2013 #5 Del Skrevet 11. april 2013 Dette burde hjelpe deg litt: http://www.toll.no/templates_TAD/MainTopic.aspx?id=233863&epslanguage=no Også noe å tenke på : http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/ikke_kjop_canada_goose-jakker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 11. april 2013 #6 Del Skrevet 11. april 2013 Jeg hadde tatt av merkelappene på det jeg kjøpte, og vandret gjennom på grønt uten et snev av dårlig samvittighet. Har oppholdt meg i utlandet i lengre perioder selv, og kjøpte sikkert klær og tjafs for 6000 mens jeg var borte. Men tviler på at tollerne er så himla interessert i brukte klær og elektronikk? Blir vel noe annet om du kommer hjem med kofferten full av iPader i eske liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest17 Skrevet 11. april 2013 #7 Del Skrevet 11. april 2013 Som Blånd sier er det bare å ha det på seg/med seg gjennom tollen. Har aldri brydd meg og har ofte hatt med ting langt over den prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå