*Mocca* Skrevet 10. april 2013 #1 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg skjønner rett og slett ingenting.... Jeg er trygdet(gjennom rehabilitering, midlertidig ufør, deretter AAP) Ifjor fikk jeg restskatt på ca 20 000, selv om jeg hadde vært i dialog med Skatteetaten for å få rett skattetrekk fordi det hadde blitt trukket for mye. Og så skulle alt være iorden. Bortsett fra at jeg fikk den store restskatten, jeg trodde jeg kunne regne med at skatten ble riktig når jeg gjorde dette i samarbeid med skatteetaten... Ikke har jeg noen evne økonomisk til å betale tilbake heller på grunn av lav inntekt for både meg og min mann. Så håpet jeg ting var bedre nå, fordi jeg så at det på skattekortet var beregnet inntekt som var altfor høy i forhold til deg jeg har, og jeg justerte i forhold til inntekt og fikk skattekort med lavere trekk tilsendt. Men nå har jeg igjen fått restskatt på over 10 000,- Jeg skjønner ikke helt hva det er meningen at jeg skal sitte igjen med i mnd... Hvordan skal man klare seg i hverdagen? Er allerede avhengig av hjelp fra NAV sosial for å ha nok til husleie, livsopphold.... Hva gjør man i slike situasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 10. april 2013 #2 Del Skrevet 10. april 2013 Har du rett skatteklasse? Har du justert alt for mye i forhold til reell inntekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #3 Del Skrevet 10. april 2013 Har du sjekket gjeldsrentene dine? Har du oppgitt høyere beløp for gjeldsrenter enn hva du har faktisk betalt,så blir det fort baksmell. Anonym poster: 6e7988e89f707a6fb9c5fcd47575ee49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 10. april 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 10. april 2013 Har skatteklasse 1, har mann og barn, Har ikke gjort noe selv iforhold til gjeldsrenter, alt stammer fra innhentede opplysninger og stemmer med de jeg selv har. Jeg har justert for i år skatten så det skal ikke ha noe å si for ifjor. Skatten ifjor regulerte jeg i samtale med skatteetaten ut ifra min faktisk trygd.... de fastsatte det som skulle være riktig i forhold til min bruttoinntekt... Jeg trodde at da ble det riktig, siden jeg sliter med å regne slikt selv, men tydeligvis fungerer ikke det heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 12. april 2013 #5 Del Skrevet 12. april 2013 Eier dere bolig? Er mannen din hovedlåntager og all gjelden står dermed på han på selvangivelsen? Da vil jo han få alt rentefradraget, og hvis dere har normal størrelse på boliglånet så utgjør jo det ganske mange tusen i året (her betalte vi totalt 16 000,- mindre i skatt pga rentefradraget, men hadde vi ikke visst om det så hadde samboeren fått alt det). Eneste tipset jeg kan komme med for at det ble så feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå