AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #1 Del Skrevet 10. april 2013 Hvilke krav har arbeidsgiver? Jeg ble sykemeldt i dag fram til slutten av neste uke. Fikk melding av sjefen min at når hun fikk sykemeldingen skulle hun ta kontakt med nav og få ett møte med legen og NAV fordi hun hadde krav på ting i forhold til sykemeldingen. Er dette normal prosedyre? Jeg får jo enda mer dårlig samvittighet av å være borte men er jo ikke som om jeg later som om jeg er syk. Jeg mistenker at hun tror jeg sykemelder meg så jeg kan begynne fortere i ny jobb. Men det er da altså ikle tilfelle. Anonym poster: cabd43e97acd18d455c447b6e3751f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 10. april 2013 #2 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Halvannen uke sykemeldt, og hun begynner å mase om leger og NAV? Jøss, pliktoppfyllende arbeidsgiver, vil jeg si. Her kan du lese litt om plikter og rettigheter ved sykdom: http://www.arbeidsti....html?tid=78249 Første obligatoriske for arbeidsgiver er utarbeidelse av oppfølgingsplan innen fire uker. Der skal du bidra så godt det lar seg gjøre. Arbeidsgiver har under ingen omstendighet krav på å få vite medisinske detaljer om deg eller diagnosen din. Deretter er det dialogmøte med deg og Bedriftshelsetjenesten etter syv uker. Møte med NAV og lege er ikke før etter bortimot ett halvt års sykemelding (dialogmøte 2). Endret 10. april 2013 av Rosalie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #3 Del Skrevet 10. april 2013 Halvannen uke sykemeldt, og hun begynner å mase om leger og NAV? Jøss, pliktoppfyllende arbeidsgiver, vil jeg si. Her kan du lese litt om plikter og rettigheter ved sykdom: http://www.arbeidsti....html?tid=78249 Første obligatoriske for arbeidsgiver er utarbeidelse av oppfølgingsplan innen fire uker. Der skal du bidra så godt det lar seg gjøre. Arbeidsgiver har under ingen omstendighet krav på å få vite medisinske detaljer om deg eller diagnosen din. Deretter er det dialogmøte med deg og Bedriftshelsetjenesten etter syv uker. Møte med NAV og lege er ikke før etter bortimot ett halvt års sykemelding (dialogmøte 2). hehe ja... var veldig så voldsomt hun skulle gå i gang med, og det FØR jeg har levert sykemeldingen.... Jeg forstår jo at det ikke er noe greit når jeg er borte, men jeg kan jo ikke akkurat bare gå for henne del og bli dårligere.... Anonym poster: cabd43e97acd18d455c447b6e3751f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2013 #4 Del Skrevet 10. april 2013 Men jeg lurer samtidig på om det er lov å være sykemeldt fra en arbeids plass men ikke den andre? Og er jeg pliktig til å fortelle den arbeidsgiveren jeg er sykemeldt hos at jeg ikke er sykemeldt hos den andre arbeidsgiveren? Det er to helt forskjellige yrker... Den ene jobben påvirker helsen min mye mer enn den andre. Anonym poster: cabd43e97acd18d455c447b6e3751f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 11. april 2013 #5 Del Skrevet 11. april 2013 Man kan være sykemeldt fra en av flere stillinger, ja. Men man kan ikke ta ekstra vakter/jobbe flere timer på den jobben man ikke er sykemeldt fra enn hva stillingsbrøken tilsier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #6 Del Skrevet 11. april 2013 Vet arbeidsgiver grunnen til sykemeldingen?? For ved graviditet kan nemlig arbeidsgiver søke NAV om å slippe å betale for de første 16 dagene av sykemeldingen. Men det må samtykkes fra den gravide. Så hvis hun tror du er gravid, kan det være dette hun er ute etter. Anonym poster: eb850e82718ab017ffaaa9b26277ec61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #7 Del Skrevet 11. april 2013 Hvilke krav har arbeidsgiver? Jeg ble sykemeldt i dag fram til slutten av neste uke. Fikk melding av sjefen min at når hun fikk sykemeldingen skulle hun ta kontakt med nav og få ett møte med legen og NAV fordi hun hadde krav på ting i forhold til sykemeldingen. Er dette normal prosedyre? Jeg får jo enda mer dårlig samvittighet av å være borte men er jo ikke som om jeg later som om jeg er syk. Jeg mistenker at hun tror jeg sykemelder meg så jeg kan begynne fortere i ny jobb. Men det er da altså ikle tilfelle. Anonym poster: cabd43e97acd18d455c447b6e3751f57 Sjefen din har uansett ikke krav på og vite hva som feiler deg. Det er ikke normalt og ha møte med sjef, NAV og lege før en har vært sykemeldt i 39 uker. Så er ikke godt og si hva sjefen din vil. Hvis det blir møte vil legen nok spør om det er greit at sjef får vite hva som feiler deg. Har sjøl vært i sånn møte. Rart at når du bare er sykmeldt for kort tid at hu vil ha møte med NAV. De møtene settes ikke opp på kort varsel, så du er nok tilbake før møte trer i kraf. Anonym poster: e9e1577ccc7c989101d5c841a9847f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 11. april 2013 #8 Del Skrevet 11. april 2013 Sjefen din har uansett ikke krav på og vite hva som feiler deg. Det er ikke normalt og ha møte med sjef, NAV og lege før en har vært sykemeldt i 39 uker. Så er ikke godt og si hva sjefen din vil. Hvis det blir møte vil legen nok spør om det er greit at sjef får vite hva som feiler deg. Har sjøl vært i sånn møte. Rart at når du bare er sykmeldt for kort tid at hu vil ha møte med NAV. De møtene settes ikke opp på kort varsel, så du er nok tilbake før møte trer i kraf. Anonym poster: e9e1577ccc7c989101d5c841a9847f87 dialogmøte 2 skal avholdes innen man har vært sykemeldt i 26 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #9 Del Skrevet 11. april 2013 Vet arbeidsgiver grunnen til sykemeldingen?? For ved graviditet kan nemlig arbeidsgiver søke NAV om å slippe å betale for de første 16 dagene av sykemeldingen. Men det må samtykkes fra den gravide. Så hvis hun tror du er gravid, kan det være dette hun er ute etter. Anonym poster: eb850e82718ab017ffaaa9b26277ec61 Arbeidsgiver vet noe Lunde hva som er galt med meg.... Men jeg har jo ikke fått en diagnose enda. Må taes flere prøver osv. Er ikke gravid :-) Anonym poster: cabd43e97acd18d455c447b6e3751f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #10 Del Skrevet 11. april 2013 Sjefen din har uansett ikke krav på og vite hva som feiler deg. Det er ikke normalt og ha møte med sjef, NAV og lege før en har vært sykemeldt i 39 uker. Så er ikke godt og si hva sjefen din vil. Hvis det blir møte vil legen nok spør om det er greit at sjef får vite hva som feiler deg. Har sjøl vært i sånn møte. Rart at når du bare er sykmeldt for kort tid at hu vil ha møte med NAV. De møtene settes ikke opp på kort varsel, så du er nok tilbake før møte trer i kraf. Anonym poster: e9e1577ccc7c989101d5c841a9847f87 Det var det jeg mente at hun ikke hadde rett til å vite og at ett slik møte ikke kommer til å bli med det første. Pluss har jo sagt opp jobben min så er ferdig i juni der. Om jeg skulle blitt langtids sykemeldt. Anonym poster: cabd43e97acd18d455c447b6e3751f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå