Fossegrimen Skrevet 9. april 2013 #21 Skrevet 9. april 2013 Hvis de blir en skytekrig, så tror jeg at Kina vil velge å takle flyktningstrømmen i NKorea på NKoreansk territorie. Fordi å være med å ta ned de Nkoreanske regime vil gjøre til at Kina får være med på å bestemme hva som skal skje med i etterkant. Den der må du utdype. Gjerne les korrektur før du poster.
talin Skrevet 9. april 2013 #22 Skrevet 9. april 2013 Den der må du utdype. Gjerne les korrektur før du poster. Hvis det bryter ut en skytekrig så kommer Kina til å hjelpe til med og styrte NKorea. De vil gi Kina mer innflytelse når fremtiden til NKorea besemmes.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #23 Skrevet 9. april 2013 Hva tjener Kina på å starte en krig med USA? Ingenting. Det er USA som forsøker å provosere fram en krig med Kina.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2013 #24 Skrevet 9. april 2013 Hvilke følger vil dette kunne få for oss? Anonym poster: 39f0880b84b55cbd2be1b423ece92125 Atomkrig i Korea betyr tredje verdenskrig. Få mennesker, om noen, vil overleve tredje verdenskrig.
talin Skrevet 9. april 2013 #25 Skrevet 9. april 2013 Atomkrig i Korea betyr tredje verdenskrig. Få mennesker, om noen, vil overleve tredje verdenskrig. Hvorfor bryter 3 verdenskrig ut? 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #26 Skrevet 9. april 2013 Det er så langt vekke at jeg ikke tror vi vil bli påvirket veldig mye med tanke på surt nedbør osv. Men det er trist at man skal bruke atomvåpen i krig. Skulle vært forbudt i hele verden. Er vel så mye som 10 tsjernobyl i ett atomvåpen, slik at det vil ødelegge for de landene som ligger i rundt, og mange vil få kreft og dø av skader. Gud jeg hater krig. Skulle hengt alle som en gang tenkte på det, slik at vi ble kvitt disse onde menneskene. Anonym poster: ac01213344f24a857ce183c9c6a01c67 Sur nedbør? Anonym poster: 1309c3512f9a7c098e03fd27b8c056ba
Fossegrimen Skrevet 9. april 2013 #27 Skrevet 9. april 2013 Hvis det bryter ut en skytekrig så kommer Kina til å hjelpe til med og styrte NKorea. De vil gi Kina mer innflytelse når fremtiden til NKorea besemmes. Hva med flyktningene som kommer til å strømme i millioner over til Kina?
flesvik Skrevet 10. april 2013 #28 Skrevet 10. april 2013 Ingenting. Det er USA som forsøker å provosere fram en krig med Kina. Hva tjener USA på en krig med Kina? Kina produserer jo nesten alle varene USA må ha for å fortsatt være et rikt land. Å stoppe importen fra Kina pga krig er jo noe av det dummeste USA kan gjøre. 1
talin Skrevet 10. april 2013 #29 Skrevet 10. april 2013 Hva med flyktningene som kommer til å strømme i millioner over til Kina? De flyktningenestrømmene kommer til å bli behandlet i NKorea og ikke på Kinesisk territorie.
Gjest meh Skrevet 10. april 2013 #30 Skrevet 10. april 2013 (endret) Atomkrig i Korea betyr tredje verdenskrig. Få mennesker, om noen, vil overleve tredje verdenskrig. Nei. NK har ikke allierte, og hvilket motiv vil noe som helst land da ha for å fyre av atomvåpen utenfor Nord-Korea, hvis det sprenger i Sør-Korea eller omegn? De eneste som har kapasitet til å ødelegge verden med atomvåpen er Russland og USA, og ingen av disse vil ha noe som helst motiv for å angripe hverandre. Særlig med tanke på at Russland er i likhet med 99% av alle land på jorda negativt innstilt ovenfor NK. Er vel så mye som 10 tsjernobyl i ett atomvåpen, slik at det vil ødelegge for de landene som ligger i rundt, og mange vil få kreft og dø av skader Nei. Det har blitt prøvesprengt tusenvis av atomvåpen i verden de siste 70-årene. Men det er trist at man skal bruke atomvåpen i krig. Skulle vært forbudt i hele verden. Ikke-konvensjonelle (atom, biologisk og kjemisk) våpen er forbudt i mesteparten av verden, ikke at statsledere vil ta hensyn til dette i en situasjon hvor det er fristende å bruke slike våpen uansett. Endret 10. april 2013 av meh
debattanten Skrevet 10. april 2013 #31 Skrevet 10. april 2013 De flyktningenestrømmene kommer til å bli behandlet i NKorea og ikke på Kinesisk territorie. Når det snakkes om flyktninger, så er det som regel folk som flykter i fra sitt eget land pga krig i dette tilfellet. Om du ser på geografien der nede så grenser NK til Kina, altså de flykter fra NK til Kina... Da blir det et problem for Kina.
talin Skrevet 10. april 2013 #32 Skrevet 10. april 2013 Når det snakkes om flyktninger, så er det som regel folk som flykter i fra sitt eget land pga krig i dette tilfellet. Om du ser på geografien der nede så grenser NK til Kina, altså de flykter fra NK til Kina... Da blir det et problem for Kina. Et problem som best blir behandlet på NKoreansk territorie.
debattanten Skrevet 10. april 2013 #33 Skrevet 10. april 2013 Åja, men trodde ikke det var slik at det nødvendig må bli sånn. Bare har inntrykk av at når det er kriger og konflikter rundt i verden så hører du om flyktninger som drar over landegrensene.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2013 #34 Skrevet 11. april 2013 Jeg så nettopp en kommentar på netflix om nord korea. Det var helt sykt! Ingen får jo lov inn i det landet. Man må tilbe diktatoren der og man lever under helt sykt strenge regler. Ingen har mobiltelefoner og ingen har internett. Ingen vet hva som foregår i "verden". De er totalt isolerte. Sykehusene er få og i ekstermt dårlig forfattning. Veldig veldig mange er syke og får ikke hjelp. Det finnes hundrevis av konsentrasjonsleirer (identiske vilkår som de Hitler styrte) Disse konsentrasjonsleierene er store som små byer . Der folk arbeider seg ihjel eller blir drept eller pint på andre måter. Ingen får komme forbi grensen til Sør Korea, og prøver du, blir du sendt på konsentrasjonsleir eller skutt. Det er vakter/soldater OVERALT. Og statuer og bilder av denne forferdelige diktatoren er overalt du snur deg. Hva i all verden? Jeg er overasket av at vi ikke vet mer om dette. At jeg ikke lærte om dette på skolen? At så få egentlig vet hva som foregår? At vi bare velger å lukke øyne og ører for det grusomme som skjer i det "hemmlige" landet. Jeg er sjokkert over denne dokumentaren, og kan ikke tro at det er slik i 2013. Anonym poster: 581e77482c632194198d3547a5dad855
Apis Skrevet 11. april 2013 #35 Skrevet 11. april 2013 Atomkrig i Korea betyr tredje verdenskrig. Få mennesker, om noen, vil overleve tredje verdenskrig. Tror det var Albert Einstein som sa at han ikke viste når den tredje verdenskrig kom, men det han viste var at den fjerde verdenskrig, kom til å bli kjempet med klubber og stein.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2013 #36 Skrevet 11. april 2013 Jeg så nettopp en kommentar på netflix om nord korea. Det var helt sykt! Ingen får jo lov inn i det landet. Man må tilbe diktatoren der og man lever under helt sykt strenge regler. Ingen har mobiltelefoner og ingen har internett. Ingen vet hva som foregår i "verden". De er totalt isolerte. Sykehusene er få og i ekstermt dårlig forfattning. Veldig veldig mange er syke og får ikke hjelp. Det finnes hundrevis av konsentrasjonsleirer (identiske vilkår som de Hitler styrte) Disse konsentrasjonsleierene er store som små byer . Der folk arbeider seg ihjel eller blir drept eller pint på andre måter. Ingen får komme forbi grensen til Sør Korea, og prøver du, blir du sendt på konsentrasjonsleir eller skutt. Det er vakter/soldater OVERALT. Og statuer og bilder av denne forferdelige diktatoren er overalt du snur deg. Hva i all verden? Jeg er overasket av at vi ikke vet mer om dette. At jeg ikke lærte om dette på skolen? At så få egentlig vet hva som foregår? At vi bare velger å lukke øyne og ører for det grusomme som skjer i det "hemmlige" landet. Jeg er sjokkert over denne dokumentaren, og kan ikke tro at det er slik i 2013. Anonym poster: 581e77482c632194198d3547a5dad855 Dette er ingen hemmelighet, men det er bra du har fått opp øynene. Beskrivelser av hvordan tilstandene er i Nord-Korea har vært gjengitt i aviser siden 90-tallet, da USA og Sør-Korea med sin solskinnspolitikk, ønsket å nedruste NKs atomvåpen-kapabilitet. At så få vet hva som skjer i landet, får dagens media ta sin del av ansvaret for. Men i bunn å grunn er det mer penger å tjene på å skrive om c-kjendiser og hvem de har ligget med, enn å bedrive skikkelig journalistikk.
PeeWee Skrevet 11. april 2013 #37 Skrevet 11. april 2013 (endret) Hvilke følger vil dette kunne få for oss? Anonym poster: 39f0880b84b55cbd2be1b423ece92125 Det vil ihvertfall bli færre stygge bilder på veiene samt mindre arbeidsledighet i andre europeiske land med bilindustri. Det blir også mye bedre tider for norske verft. Egentlig bare fordeler. Endret 11. april 2013 av PeeWee 1
talin Skrevet 11. april 2013 #38 Skrevet 11. april 2013 Tror det var Albert Einstein som sa at han ikke viste når den tredje verdenskrig kom, men det han viste var at den fjerde verdenskrig, kom til å bli kjempet med klubber og stein. Hvorfor skulle en krig på den Koreanske halvøy utløse tredje verdenskrig?
Apis Skrevet 11. april 2013 #39 Skrevet 11. april 2013 Hvorfor skulle en krig på den Koreanske halvøy utløse tredje verdenskrig? Det tror jeg ikke, NK har for få alierte og begrensede militære ressurser, selv om de bruker mye av landets budsjett på militæret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå