Gå til innhold

ER eller VAR ung mor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du var ung. Nå er du ikke det lengre.

Men alderen mellom hun og barnet er fremdeles konstant. Så hun er like ung mor nå som hun var da hun fødte - det har bare gått mange år. Til at hun er la oss si 40, så er jo det å ha en datter på 20 blir beregnet som ung mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men alderen mellom hun og barnet er fremdeles konstant. Så hun er like ung mor nå som hun var da hun fødte - det har bare gått mange år. Til at hun er la oss si 40, så er jo det å ha en datter på 20 blir beregnet som ung mor.

Hun Var ung mor Da.

Man må da klare det enkle skille mellom fortid og nåtid.

Spør en norsklærer, hvis du e i tvil.

Anonym poster: 7944591f9d07a1ae9db91c623d054fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er under 40 og begge mine unger er flyttet og voksne. Er jeg da enda en ung mor? Nei, jeg er gammel nå, men var ung da jeg fikk dem :_)

Anonym poster: 779996fc81acd83a888cb50c96765413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Egen tråd for spørsmålet var bra!

Jeg mener man er ung mor ut livet - fordi med tanke på barnets alder er det ingen forandringer. Det er ungt å få barn som feks 16-åring, og du er jo alltid kun 16 år eldre enn barnet ditt resten av ditt liv... Derfor vil man alltid være ung mor.

Dette går mer på språklige nyanser enn oppfatning av hva en ung mor er, i følge forrige tråd hvert fall. Som jeg oppfattet det.

Helt jævlig, enn hvis barnet stryker med før en og man må begrave det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Ja, dere ser spørsmålet...

Hvis man var si 20 når man fikk første barn, 38 på siste barn og i dag er 50 år.

Er eller var man ung mor?

Anonym poster: 7944591f9d07a1ae9db91c623d054fea

Hvis man er 50 år, har man kanskje bikket definisjonen av " ung ", uansett når man fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Jeg tittet innom tråden i håp om å finne alibi for fortsatt å kalle meg " ung mor" i en alder av snart 40, selv om jeg er en eldre mor til minstemann og at jeg har rukket å bli bestemor i samme år som jeg fikk sistemann. ;)

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun Var ung mor Da.

Man må da klare det enkle skille mellom fortid og nåtid.

Spør en norsklærer, hvis du e i tvil.

Anonym poster: 7944591f9d07a1ae9db91c623d054fea

Jeg kan skille mellom fortid og nåtid, takk for tipset. Hun er kanskje ikke UNG lenger, men hun er da like ung mor nå som da kiden ble født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er 40 så er jeg ikke ung mor, men jeg er ung i forhold til å ha et voksent barn på 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er 40 så er jeg ikke ung mor, men jeg er ung i forhold til å ha et voksent barn på 20.

Og da ville jeg sagt at du er en ung mor... Skjønner hvorfor dere ikke er enige med meg, fordi som 40-åring er man jo ikke ung (beklager:P) lenger, men men er jo en ung mor allikevel. Hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da ville jeg sagt at du er en ung mor... Skjønner hvorfor dere ikke er enige med meg, fordi som 40-åring er man jo ikke ung (beklager:P) lenger, men men er jo en ung mor allikevel. Hehe.

Nei.

Hvis man var narkoman som 15 åring og Siv,ing som 50 åring.

Er man fortsatt ung narkoman da?

Nå må du snart gi deg med det tullet da....

Anonym poster: 7944591f9d07a1ae9db91c623d054fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 40-åring regnes man ikke som ung mor, når barnet er 25 år. Da heter det "hun fikk barn som ung". Dvs. hun var ung mor. Hvis noen sier "jeg ER ung mor", så snakker man i nåtid.

Anonym poster: a02d4585bd763742c683991d574b291f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alderen mellom hun og barnet er fremdeles konstant. Så hun er like ung mor nå som hun var da hun fødte - det har bare gått mange år. Til at hun er la oss si 40, så er jo det å ha en datter på 20 blir beregnet som ung mor.

Aldersforskjellen er konstant. Men ung er man kun en gang, dvs. ikke konstant... Det riktige vil være å vise til at det er liten aldersforskjell mellom "mor og datter", men ung mor er man ikke som 40-åring.

Anonym poster: a02d4585bd763742c683991d574b291f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...