Gå til innhold

Jeg ble voldtatt i 2'eren

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Voldtatt

At det føltes som et overtramp forstår jeg meget godt, men jeg synes det er skremmende hvor lett folk tyr til ordet voldtatt. Ikke så rart at vi som virkelig har blitt voldtatt opplever tillitsproblemer hos politiet, sier jeg bare!

Fordi om vi føler ting gir det oss ingen rett til å sette slike alvorlige navn på en hendelse. Fy fadern, nå må dere begynne å tenke dere litt om her! Som sagt var ikke opførselen hans grei, men dere var fulle og kåte og i full gang... å stemple han som voldtekstmann - gjøre han til kriminell, fordi han gitt over grensene dine uten å bli stanset på forhånd, sånt gjør meg ganske sint. OM han hadde fått et NEI og likevel kjørt på blir det noe annet. Men kom ikke her å kall dette for en voldtekt, da vet du virkelig ikke hva det vil si å bli voldtatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God sex er alltid sikker, sunn og samtykkende.

Samtykkende: Du ble ikke spurt. Du var ikke samtykkende.

:o Så bare fordi en forespørsel ikke ble ytret muntlig, så er man pr definisjon ikke samtykkende?!?

Dersom mannen min begynner å leke med klitorisen min uten å ha spurt meg eksplisitt på forhånd om det er greit at han gjør det, er jeg da 'ikke samtykkende'? For han har jo ikke spurt!

Hvor mange av dere andre er flinke til å gi samtykkende tilbakemeldinger i sengen, egentlig?

Nei, jenter, vi er nødt til å ta litt ansvar for oss selv, våre kropper og våre grenser. Finner vi oss selv i en situasjon vi ikke er komfortable med, må man si NEI klart og tydelig. Å ha one-night-stands medfører unektelig en betydelig risiko for å treffe gutter/menn som ikke er helt på nett med dine seksuelle preferanser, ønsker og grenser. Dersom man ikke ønsker å utsette seg selv for dette, så får man kutte ut one-night-stands, og heller ha sex med partnere man kjenner godt.

Til alle som mener at det er samtykkende om jenta vifter med rumpa i været: Det betyr faktisk ikke at man samtykker i annet enn å ha sex i

Synes du det er veldig far-off å anta at en jente liker anale aktiviteter når vedkommende helt tydelig IKKE protesterer når hun får en finger inn helt bak?

en stor forskjell på en finger og på en penis. Og analsex er fremdeles såpass spesielt og intimt at man kan ikke se på dette på samme måte som med vagialt samleie. Og spesielt ikke når det gjelder ONS.

Tja, jeg vet ikke helt, jeg. Ja, analsex er spesielt og intimt. For mange er også vaginalsex noe veldig spesielt og intimt. Jeg tror det er vanskelig å lage betegnelser på disse tingene som passer for alle, rett og slett fordi vi har veldig forskjellige bakgrunner og grenser når det gjelder sex.

Men at analsex blir mer og mer vanlig, også på one-night-stands, er noe jeg helt klart har inntrykk av.

Om noen utfører en handling mot oss som vi ikke vil så er dette en krenkelse. Det denne gutten gjorde er et overgrep og en krenkelse. Det faller på sin egen urimelighet å si at jenta kan skylde på seg selv fordi hun snudde rumpa til. Om dere mener det så må alle jenter slutte å ha

Hun kan skylde på seg selv fordi hun ikke SA FRA KLART OG TYDELIG at dette var noe hun ikke likte eller ville være med på.

Farlig holdning). Dere kan virkelig ikke mene at vi skal si i fra på forhånd at vi ikke ønsker penetrering analt? Det er da virkelig ikke så vanlig at det kan sidestilles med vaginalt samleie.

Dersom man ikke ønsker penetrering analt, kan man si fra dette når fingeren trekkes ut f.eks. (regner med det skjedde før hun angivelig voldtatte plutselig hadde '20cm stake oppi baken').

Jeg har også litt vanskelig for å tro at man sånn helt ut av det blå "plutselig" har hele pikken oppi baken....

Og til dere som mener dette er greit. Dette er ikke greit. Ikke oppfordre til at slike handlinger er greit. Ikke bagatilliser, ikke gjør krenkelsen større for den ser ble utsatt og de andre som har vært utsatt og som er lesere her. Ikke la det bli en spørsmål om kjønn eller makt. Det er mennsker bak tasturene.

Ja, det er mennesker bak tastaturene, men det må da være lov til å være uenig, og å argumentere for dette.

Hvis man ikke tåler det, burde man kanskje holde seg unna diskusjonsfora a la KG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du oppsummerte dette flott Pusekatt!

Jeg synes heller ikke opplevelsen høres hyggelig ut.. men å kalle det voldtekt synes jeg er feil.

Dersom du hadde ligget på rygg og han hadde fingret deg forann og så kommet med selve staken, hadde du kalt det voldtekt også?

Måtte han først si "nå har jeg tenkt å begynne å bruke penis, altså, er det ok for deg?" først for at det ikke skal være voldtekt?

Jeg oppfatter sex som noe der man sender ulike signaler og "arbeider seg framover".. At man skal måtte spørre for hvert "skritt" man tar oppfatter jeg ikke som naturlig?

Jeg har faktisk aldri gitt "muntlig samtykke" til penetrering noen sinne, jeg.. Men har likevel aldri blitt voldtatt.. Hvordan kan det ha seg, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synest du skal tenke deg om litt, vet du va voldtatt er du??Greit att du er sinna og skuffet men HALOOO !!! Eg er blitt voldtatt.... Og d er såå jævligt når du ligger med ræva i være og bare venter på og bli tatt bak fra, og så oops d var visst feil hål , og så skrike eg er blitt voldtatt UUUeee.. Da er d ikkje rart nei att jeg har kjempet i over fire år for og bli trodd, mitt liv er eit helvete nå , men han som gjore dette har endeli fått sinn straff på 12 år...men som sakt live mitt er eit helvete!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Som sagt tror jeg ikke det er opp til oss å avgjøre betegnelsen på hva som skjedde, det kommer jo helt fullstandig an på omstendighetene. Dessuten, det var ikke hovedinnlegger som kalte det voldtekt, var det vel? Så før vi begynner å skrike om oss om hva hun bør/ikke bør kalle det kan vi vel heller roe litt ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rabrabara

Oi, det var den skumlesingen, da.. I stand corrected.

Men mener fortsatt at det kan være omstendigheter her vi ikke kjenner til. FOrtsatte han bare etter at hun sa nei osv..

Tar på lesebrillene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mener fortsatt at det kan være omstendigheter her vi ikke kjenner til. FOrtsatte han bare etter at hun sa nei osv..

Vi må jo forholde oss til de opplysningene som blir gitt, og kommentere utfra det.

Dersom det nå skulle vise seg at hovedinnlegger har protestert kraftig under det anale samleiet, men at mannen bare fortsatte, er det en helt annen sak.

Uansett burde slike opplysninger ha kommet frem i første innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
At det føltes som et overtramp forstår jeg meget godt' date=' men jeg synes det er skremmende hvor lett folk tyr til ordet [b']voldtatt. Ikke så rart at vi som virkelig har blitt voldtatt opplever tillitsproblemer hos politiet, sier jeg bare!

Fordi om vi føler ting gir det oss ingen rett til å sette slike alvorlige navn på en hendelse. Fy fadern, nå må dere begynne å tenke dere litt om her! Som sagt var ikke opførselen hans grei, men dere var fulle og kåte og i full gang... å stemple han som voldtekstmann - gjøre han til kriminell, fordi han gitt over grensene dine uten å bli stanset på forhånd, sånt gjør meg ganske sint. OM han hadde fått et NEI og likevel kjørt på blir det noe annet. Men kom ikke her å kall dette for en voldtekt, da vet du virkelig ikke hva det vil si å bli voldtatt!

Som jeg skulle ha sagt det selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææææ!!

Forferdelig merkelig å lese *annelines* innlegg!  

JEG heter anneline!!!  

Og en annen har skrevet her og kaller seg det jeg heter! Uæ uæ!  :o  

Til deg som føler deg "voldtatt"; leit å høre, håper det går bedre nå.  

Neste gang bare si godt i fra så slipper du forhåpentligvis slike misforståelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget nå

Klart dette er et overgrep.

Jeg tror det er mange som har vært i situasjoner de har gjort noe de ikke ville, men som de på en eller annen måte ble ledet inn i eller presset til.

Det er et overgrep. Ikke nødvendigvis kriminelt, men en krenkelse som kan sitte i!

Selv ble jeg skjenket full og ledet til til å suge en fyr for mange år siden..De fleste ville ut i fra situasjonen mene jeg var helt med på dette. Tror faktisk det har preget meg mer enn jeg lenge trodde.. :cry:

For øvrig er det i dag noe som heter uaktsom voldtekt, det vil si at man (mannen i de fleste tilfeller...) burde ha visst. Det er ikke bare å kjøre på. Man må ha litt antenner for om man driver med noe som det er samtykke for. Selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irritert

Jeg sier det igjen; ikke rart at kvinner som blir voldtatt har vanskligheter for å bli trodd!

En voldtekt er når noen mot din vilje pågriper seg på deg. Du kan være med noen hjem fra byen og være full som en dupp.. dere kan kle av dere og du kan ombestemme deg og si NEI, om fyren likevel gjenomfører et samleie med deg så er det en voldtekt.

Om du strutter med rompa i været og er kåt og klar, og fyren etter fingring i analen setter støtet, så kan du selvfølgelig ha rett til å føle hva du vil om det, men å kalle det en voldtekt er for drøyt!

Om du derimot KLART og TYDELIG sa "NEI"... da kan vi diskutere hvorvidt dette er en voldtekt eller ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Irritert

Jeg må også si at jeg faktisk synes oppriktig synd på gutta som må be om kart og kompass når de skal ha sex, bare for å forsikre seg om at de ikke blir stemplet som voldtektsmann etterpå! Skjerp dere jenter - oppriktig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og lurer litt på hvorfor Frida med hjerte i hånden ikke sier noe mer om det som skjedde før og etter hendelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Utlogget nå

Det er mulig det ble litt kraftig kost å høre alle de ropene om at hun ikke er voldtatt...!! Kanskje hun er i sjokk!!! Innlegget kan tyde på det...muligens...

Kanskje det er galt ord, men hva med å ta høyde for ta hun uannsett føler seg svært krenket!

I mitt tilfelle (skjenket osv...) demret ikke hendelsen for meg før lenge etterpå. Å beskylde mannen for noe har aldri vært noe tema for meg. Jeg anser det ikke for en sak for rettsvesenet, men en sak for moralen - hva gjør man og hva gjør man ikke mot andre.

ONS bør også ha en moral. Omsorg for andre, ikke bare bruk og kast!

Det er store gråsoner og mye kan før til at en kvinne får problemer.

Jeg blir ikke med fremmede mennesker hjem!! (Det er slik jeg tar ansvar for meg selv...!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle (skjenket osv...) demret ikke hendelsen for meg før lenge etterpå. Å beskylde mannen for noe har aldri vært noe tema for meg. Jeg anser det ikke for en sak for rettsvesenet, men en sak for moralen - hva gjør man og hva gjør man ikke mot andre.  

ONS bør også ha en moral. Omsorg for andre, ikke bare bruk og kast!  

Det er store gråsoner og mye kan før til at en kvinne får problemer.  

Jeg blir ikke med fremmede mennesker hjem!! (Det er slik jeg tar ansvar for meg selv...!!!)

Kanskje du skulle begynne å ta litt ansvar for hvor mye (og hva) du drikker også, så slipper du kanskje en annen gang å bli 'ledet til å suge en fyr' i fylla?

Å forlange moral og omsorg fra one-night-stands faller forøvrig nesten på sin egen urimelighet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONS er jo bruk og forlat..

Det er ingen som ikke har skjønt at hun føler seg krenket. Men fra å føle seg krenket --> voldtekt er det nemlig et stykke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanskje du skulle begynne å ta litt ansvar for hvor mye (og hva) du drikker også, så slipper du kanskje en annen gang å bli 'ledet til å suge en fyr' i fylla?

Å forlange moral og omsorg fra one-night-stands faller forøvrig nesten på sin egen urimelighet.....

Jeg synes ikke det er galt å forlange moral i forhold til andre mennesker i noen sammenheng, jeg. Jeg er veldig overrasket over at kvinner er så raske med å fordømme andre kvinner for hvor "dumme" de er - så "dumme" de er som blir krenket, voldtatt osv. Er vi ikke kommet litt lenger?? Hvor er søstersolidariteten?

Jeg var for øvrig ganske ung den gangen. Det ingen fare for at jeg blir skjenket full på den måten i dag. Fordømmelsen til "pusekatten" tar jeg meg ikke nær av - du var ikke der, vet ikke hva som skjedde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...