AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #1 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg sitter igjen med 2500 hver måned etter at husleie og andre utgifter er betalt. Synes dette er litt i minste laget (spesielt når flybilletter/tog og uforutsette utgifter kommer i tillegg), og jeg har hele tiden måttet ta litt fra sparepengene når det trengs. Men nå har jeg ikke stort igjen på sparkontoen heller, og vil heslt ikke bruke det siste jeg har der med mindre det er helt krise. Det går en del penger til mat, men jeg prøver å kjøpe billige varer og handle etter tilbud. Jeg er kanskje litt kresen, da jeg ikke er spesielt glad i brød, og knekkebrød til alle måltider utenom middag blir jeg fort lei av. Det har gått en del i egg i alle varianter og tunfisksalt, kylling-wok, fiskekaker, bønner og makrell i tomat, men har blitt ganske lei av dette også nå. Har noen av dere noen tips til billige lunsj- og middagsalternativer? Hvor mye sitter dere igjen med til mat, klær ol. hver måned? Anonym poster: 04cdafd0da9da14c6fc34abda35a5ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Campanula Skrevet 8. april 2013 #2 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg har 2300 igjen til mat og klær, også tar jeg fra sparekontoen hvis det trengs (og det gjør det jo som regel). Noen ganger får jeg en tusenlapp fra mamma eller pappa, hvis jeg ikke har penger til mat. Men sånn jevnt over, så har jeg klart meg helt greit i de fem årene jeg har studert. Har klart å spare opp masse på BSU, og jeg har kun hatt jobb i sommerferiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #3 Del Skrevet 8. april 2013 Kommer vel an på hvor mye man jobber. Når jeg studerte tidligere så var det som dere andre sier ved hjelp av konstant stjeling fra sparekonto og litt hjelp fra far. Nå har jeg hatt et lite jobbeopphold og nå som jeg skal studere videre skjønner jeg ikke helt hvordan få det til å gå rundt uten å jobbe mye. Regnet ut at faste utgifter som husleie, strøm, internett, telefon, forsikring og busskort kommer på 7000kr (da bor jeg med kjæresten, så deler allerede på utgiftene). I følge lånekassa vil jeg få 6 938 i måneden fra lånekassa, så er jo nødt til å arbeide en del ved siden av for å få ting til å gå rundt i det hele tatt. Klart man får mer i begynnelsen av semesteret, men skal studere noe som garantert kommer til å kreve en god del dyr pensum, så de pengene forsvinner jo på nettopp dette. Anonym poster: 46d019c17d071457c7f289d86f34b223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. april 2013 #4 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg har 2500 kr satt av til mat og klær, hvor jeg også kan ta penger fra hvis jeg kjøper meg klær eller lignende. Jeg sparer en del tusen hver måned. Prøver å spare mest mulig. Så jeg sitter egentlig ikke igjen med noe, mest fordi alt spares. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #5 Del Skrevet 8. april 2013 Dere som har 2500 ca igjen, hvor mye jobber dere ved siden av da? 4500kr kan vel ikke dekke alle faste utgifter, med mindre man bor nærmest gratis? Anonym poster: 46d019c17d071457c7f289d86f34b223 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. april 2013 #6 Del Skrevet 8. april 2013 Vet ikke om det var til meg, men jeg jobber 50% ved siden av. Får utbetalt 12-16000 kr per måned ved siden av studielånet. Sparer hele lønna, lever stort sett bare av studielånet. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #7 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg sitter igjen med 2500 hver måned etter at husleie og andre utgifter er betalt. Synes dette er litt i minste laget (spesielt når flybilletter/tog og uforutsette utgifter kommer i tillegg), og jeg har hele tiden måttet ta litt fra sparepengene når det trengs. Men nå har jeg ikke stort igjen på sparkontoen heller, og vil heslt ikke bruke det siste jeg har der med mindre det er helt krise. Det går en del penger til mat, men jeg prøver å kjøpe billige varer og handle etter tilbud. Jeg er kanskje litt kresen, da jeg ikke er spesielt glad i brød, og knekkebrød til alle måltider utenom middag blir jeg fort lei av. Det har gått en del i egg i alle varianter og tunfisksalt, kylling-wok, fiskekaker, bønner og makrell i tomat, men har blitt ganske lei av dette også nå. Har noen av dere noen tips til billige lunsj- og middagsalternativer? Hvor mye sitter dere igjen med til mat, klær ol. hver måned? Anonym poster: 04cdafd0da9da14c6fc34abda35a5ad8 Det er lite penger, men tenk hvor heldig norske studenter er. I de fleste land må man jobbe for å kunne være student. Tips til billig middag: Alt av grønnsaker er billig. Hvis du har en Kiwi/Meny butikk i nærheten selger de First Price produkter. Du kan f.eks. kjøpe 2 kg med kylling filleter til 140 kr, 4 torske ''deler'' til 20 kr osv. Det beste er ofte å lage mat selv og å forholde seg til det grunnleggende. Ferdigkjøpt mat er dyrere og de har mindre porsjoner. Anonym poster: 5dc0439590e0b2e2820e1221afea033d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #8 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg er student, og bodde borte i fjor. Satt igjen med minus, da jeg fikk borteboer stipend på 4500, og hadde husleie på 4500. Hadde ingenting til mat eller klær, så måtte skaffe jobb fort som faen for å få råd til busskort, strøm, internett osv. Så jeg har søren meg levd knapt. Anonym poster: 0fd5af71cc4cedc212bc44b5164a2635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #9 Del Skrevet 9. april 2013 Jeg har igjen ca 1000 kroner når alt av utgifter er betalt. Dette går naturlig nok med på mat i mnd, og ingenting mer enn det. Anonym poster: 6d247dfa35e5667157983d9b0fbd9fb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Campanula Skrevet 9. april 2013 #10 Del Skrevet 9. april 2013 Dere som har 2500 ca igjen, hvor mye jobber dere ved siden av da? 4500kr kan vel ikke dekke alle faste utgifter, med mindre man bor nærmest gratis? Anonym poster: 46d019c17d071457c7f289d86f34b223 Jobber ikke. Husleie på 4500. Andre faste utgifter er telefon og Plan-fadder = 350 kr. Busskort betaler jeg en gang i semesteret, så da tar jeg av storutbetalingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 13. april 2013 #11 Del Skrevet 13. april 2013 Jobber ikke. Sitter igjen med 3900kr etter å ha betalt husleie (inkl. strøm, tv osv). Råfornøyd med å kunne bo på et så billig sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jita Skrevet 13. april 2013 #12 Del Skrevet 13. april 2013 Da jeg var student jobbet jeg deltid ved siden av. Pleide å tjene ca 10 000 kr i måneden. Fikk spart litt men det koster jo litt å leve. Jeg fikk også mye igjen for arbeidserfaringen da jeg søkte jobber etter studiene, for det ser vist veldig positivt ut på CV at man har vært travelt opptatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerstaden Skrevet 13. april 2013 #13 Del Skrevet 13. april 2013 Jobber ikke. Husleie (inkludert strøm, internett og kabeltv): 4500. Sitter igjen med ca. 3100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 13. april 2013 #14 Del Skrevet 13. april 2013 Jeg er student, og bodde borte i fjor. Satt igjen med minus, da jeg fikk borteboer stipend på 4500, og hadde husleie på 4500. Hadde ingenting til mat eller klær, så måtte skaffe jobb fort som faen for å få råd til busskort, strøm, internett osv. Så jeg har søren meg levd knapt. Anonym poster: 0fd5af71cc4cedc212bc44b5164a2635 Du mener at du var en elev? Siden du snakker om borteboerstipend? Får jo mer enn 4500 i måneden av lånekassen når man er student. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå