Gå til innhold

Furumøbler


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig lei av furumøblene mine, og lurer på om noen har gode tips til hvordan jeg kan fornye dem? Vet ikke om jeg skal male eller beise dem :roll: Jeg har stuebord, spisestuebord - og stoler, vitrineskap og stereobenk, så det ligger nok litt jobb foran meg ! Men furua skal bort!! Har akkurat malt furudørene hvite, de ble kjempefine! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er å beise dem.

Krever lite forarbeid og er nesten idiotsikkert :wink:

Jeg bruker oljebeis (sånn som kan brukes utendørs).

Men det kommer jo an på resten av møblene dine og hvilken stil du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er midt i oppussing av hele leiligheten. Skal ha nye møbler i stua, men har spisebord med stoler og seksjon i furu som er ganske fin men jeg er også lei av furulooken. Så den har jeg delvis pusset opp nå med hvit oljemaling på stolene og bordbeina. Bordplate pluss reolkanter og plate der har jeg syrebeiset så den får en nydelig mørk gylden farge. Flater lakkes til slutt så de blir mer holdbare. Blir veldig fint men det er masse jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt i gang furumøbler ut av huset aksjon og

solgte alle mine furumøbler.

Fikk en del penger for alt sammen, nok til å kjøpe meg noe annet jeg likte. Jeg angrer ikke et sekund. Gla de er ute av huset he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Holder på å lakkbeise en furukommode jeg nå. Ser ut til at resultatet blir ganske bra! Men hvis det er snakk om stue/bruksmøbler kreves det jo litt ekstra jobb hvis du skal beise, for da må du lakkere over.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...