Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen ønsker å spise middag ute sammen, alene. Baby er fire mnd, er det ok å dra fra i et par timer? Vil evt være hos bestemor han har sett ca en gang i uken siden fødsel, og han tar flaske.

Muligens jeg som er overnervøs bare?

Anonym poster: 7a911451e6f9931c2c6baa16984765ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt går det bra, kos dere med middagen ;)

Anonym poster: 696e7a8815db112e49fdc75fd7f6fe25

• Liker 6
Skrevet

Det kommer vel an på både deg/dere og hvordan babyen er, vil jeg tro.

Jeg har en liten en på 4 mnd nå, og jeg hadde ikke klart å slappe av ute på middag med poden hjemme med ett menneske han bare har sett en gang før. Han er en liten mammadalt, og tar kun pupp, så det kommer jo litt an på sånt også.

Ei jeg kjenner har baby som sover mer en min, som kun tar flaske og som kanskje kunne klart seg helt fint. Jeg hadde ikke løftet ett øyebryn om hun hadde sagt at de hadde gjort det du ønsker, fordi jeg vet at ungen hennes kunne sovet igjennom eller fint klart seg uten å gråte hele tiden.

Min derimot, er jeg redd ville grått mye, og det ville slitt på ham, barnevakten og oss som var ute på middag, så dermed er det ingen vits enda. Blir ikke noe kos likevel.

Hvordan er babyen din på soving og det å være med fremmede? (for bestemor er faktisk fremmed for barnet så lenge de ikke har vært sammen mer en en gang.)

Skrevet

Bachata: det står en gang i uken, ikke en gang;)

Her var krapylet 5 mnd før vi var ute alene første gang. Ammet, men han tok flaske. Var hos mormor og tante som har hatt ca samme hyppighet på kontakt som dere. Jeg var veeeldig nervøs på forhånd, men det gikk overraskende bra når vi bare kom oss ut døren! Fikk høre når vi hentet at han hadde smilt fra han kom til han sovnet utslitt på fanget til mormor 20 minutter FØR leggetid... Så lenge det er noen barnet er trygg på, så tror jeg det bare er sunt for alle parter med slike små avbrekk!

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må ha lest litt fort Bachata, baby har vært sammen med bestemor en gang i uken siden fødsel, ikke bare en gang. :-) baby er veldig rolig og tar fint flaske....

Vi ville uansett ikke vært mer enn 15 min kjøring unna...

Anonym poster: be5bdcdcbe3f133a34e247f864ac6970

Skrevet

Det kommer vel an på både deg/dere og hvordan babyen er, vil jeg tro.

Jeg har en liten en på 4 mnd nå, og jeg hadde ikke klart å slappe av ute på middag med poden hjemme med ett menneske han bare har sett en gang før.

TS skriver at baby har sett bestemoren en gang I UKEN siden fødsel, så er vel ikke akkurat fremmed. Men jo, det kommer an på babyen. Selv var jeg og sambo på kino og så Hobbiten (ca.3,5 timer altså) da småen var 3 måneder. Han var hos besteforeldrene som han har møtt mange ganger og han hadde med pumpet mm på flaske. Det gikk helt fint, jeg var nok den som var mest urolig :-P For at jeg skulle klare å slappe av og kose meg med filmen sendte bestemoren en sms ca halvveis med oppdatering (typ: han er i godt humør, har fått flaske og nå sovnet han) som jeg kunne lese i kinomørket (med mobilen på vibrering såklart!).

Men igjen, det kommer an på babyen. Sovner h*n greit hos andre? Tar h*n flaske av andre? Generelt godt humør?

Håper dere får til en fin (og velfortjent!) middag :-)

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må ha lest litt fort Bachata, baby har vært sammen med bestemor en gang i uken siden fødsel, ikke bare en gang. :-) baby er veldig rolig og tar fint flaske....

Vi ville uansett ikke vært mer enn 15 min kjøring unna...

Det går nok kjempefint :) jeg hadde tatt sjansen! Viktig at mor og far tar vare på forholdet i småbarnstiden :)

Anonym poster: f8c91d6a359d7bdda97001c2786978f5

Skrevet

Beklager, fort lesing og sliten Bachata. :)

En gang i uken, og rolig baby som tar flaske, da hadde jeg glatt gjort det. :)

Her har farmor vært hos oss en gang i uka, og til og med mammadalten min kunne jeg nok vurdert å dra fra med henne hos oss og poden nyforet. Ihvertfall om vi var i nærheten og jeg lett kunne kommet hjem om det var nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammer til vanlig men han tar fint flaske. Kanskje jeg kan la bestemor prøve gi flaske en gang først, bare så vi har prøvd på forhånd.

Baby er veldig rolig og fornøyd, så sånn sett bør det gå bra.

Tror det hadde vært godt for oss å få et par timer KUN som kjærester. :-)

Takk for svar dere!

• Liker 1
Skrevet

Her er jenta 6 mnd og har allerede overnattet en gsbg hos foreldrene mine. Gikk kjempeflott og vi var 10 minutters kkøring unna VISS det skulle skjære seg.

Har også hatt barnevakt i ca 2 timer per uke i 3 mnd nå..

Hun er da hos mine foreldre som hun ser 2-3 ganger per uke. Får mme på flaske.

Gjest Magdalene
Skrevet

Hadde ikke hatt noe problemer med det.

Men nå har begge ungene mine sovet borte hos besteforeldre før de var tre mnd da..

AnonymBruker
Skrevet

Første gang vi hadde barnevakt, var jeg på nippet til å avlyse helt frem til vi faktisk dro ut av huset. Babyen var 3.5 måneder og skulle være sammen med bestemora, som antagelig var den personen han kjente best utenom pappaen og meg, så jeg var ikke bekymret for at han ikke skulle ha det bra. Men det kjentes bare helt feil å dra fra babyen, uten at jeg kan forklare det nærmere enn at det var et ubehag i hele kroppen.

Selv om jeg VISSTE at babyen hadde det helt fint, klarte jeg altså ikke å slappe av ute. Likevel er jeg glad for at vi tok turen ut, for det var første par timene med "egentid" jeg hadde hatt siden fødselen.

Anonym poster: c28cc03c7218bedbc8854e95883ee6f8

Skrevet

Ville absolutt gjort det, ja! :) Her var babyen fem uker første gangen vi dro ut og spiste alene. :) Var 5 minutter gåtur unna der han var da, men det gikk helt fint. :) Eneste er at han hadde jo kolikk, så han slet med magevondt, men før det kicket inn for kvelden så var han rolig og fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen ønsker å spise middag ute sammen, alene. Baby er fire mnd, er det ok å dra fra i et par timer? Vil evt være hos bestemor han har sett ca en gang i uken siden fødsel, og han tar flaske.

Muligens jeg som er overnervøs bare?

Anonym poster: 7a911451e6f9931c2c6baa16984765ea

Så lenge babyen spiser av flaske og har møtt sine besteforeldre tidligere og du stoler sånn rimelig bra nok på de: hva er ditt problem?

Her startet vi med besteforeldre som barnevakt fra baby var 6 uker. Vi må jo få noe alene-partid - ellers blir det tamt o forholdet.

Anonym poster: fb961b6ee24acbf4ac4585a170043cad

Skrevet

Jeg er enig med de andre, i den forstand at så lenge babyen kjenner bestemor og tar flaske, så er det viktigste på plass. Da spiller det egentlig ikke så stor rolle om den er fire måneder, to måneder eller seks måneder, poenget er at babyen er trygg på omsorgspersonen, og at omsorgspersonen har en metode for å mate babyen mens dere er borte. Da ligger alt til rette for at det kan gå bra :)

Men sånn i forhold til alle som har gått ut veldig tidlig: jeg har ikke hatt muligheten til å gjøre det, det er ikke alle som får det til. Mine har ikke tatt flaske, og generelt har det vært for mye styr til at det er verdt det. Jeg prøvde en gang, da eldstejenta var 3-4 måneder, og det endte med en panisk telefon fra mormor med hylende unge i bakgrunnen, og halvspist middag. Så vi kommer ikke til å stresse med det denne gangen heller, og parforholdet vårt lever i beste velgående ;) Det er kjempehyggelig å få litt tid alene med partner, men noen forutsetning er det heldigvis ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å kjøre på:)

Begge mine har hatt barnevakter av og til fra 3 mnd alder, og det har ikke vært noe problem!

De fleste gangene har de faktisk vært roligere enn de pleier når vi er hjemme:)

Minsten er nå 5 mnd, og skal overnatte hos foreldrene mine for første gang neste helg, og det tror jeg går helt fin. Selv om morshjertet alltid vil være litt usikker!

Har litt mer varierende følelser over at jeg skal reise bort en hel uke i slutten av mnd....

Anonym poster: d87bcae5d67c5310a17be6b51eb0956a

Skrevet

Ser ikke problemet så lenge baby kjenner barnevakta godt, baby tar flaske og det bare er snakk om noen timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...