Gå til innhold

Budrunde - hjelp!

Lista

Anbefalte innlegg

Jeg skal by for første gang, og trenger hjelp fra noen erfarne der ute :)

Leiligheten ligger ute til 1 000 000 og fellesgjelda er på 500 000 (fiktive tall). Jeg vet det er prisantydning, altså 1 000 000, jeg skal by på, men hvordan fyller jeg ut finansieringsbiten av budskjemaet? Skal fylle ut egenkapital og den er grei, men hva med totalt? Skal jeg da fylle ut prisantydning minus egenkapital, eller skal fellesgjelda legges på her? Jeg er virkelig blank.

Og, er det mulig at jeg får min far til å ta budrunden for meg? Jeg har en jobb hvor jeg ikke bare kan ta telefonen når det passer seg, så hadde vært lettvint at noen andre hadde kontakt med megleren.

Håper noen har tid til å svare en forvirret sjel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er prisantydning minus fellesgjeld du skal by på. Altså det du fysisk selv må betale og låne i banken. Fellesgjelda skal du se bort i fra når du byr.

Anonym poster: 9ee4e27d371dc99541b74d98b81ad800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal by "100000".

De 500 000 er et tilleggslån du overtar og betaler pr. Måned.

Det eksisterer allerede et lån på 500 000 som tilhører boligen og ikke deg personlig....

Litt klumsete sagt, men...

Du kan levere en fullmakt til megleren der din far byr for deg så lenge du signerer første bud.

De ordner alt på Mail. :)

Edit: herregud, så gjorde jeg samme feilen. Mente ikke BY, men BETALE i første linje. Summen du skal låne er uavhengig av fellesgjeld!! Sry, trøtt....

Endret av Rotemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal by "100000".

De 500 000 er et tilleggslån du overtar og betaler pr. Måned.

Det eksisterer allerede et lån på 500 000 som tilhører boligen og ikke deg personlig....

Litt klumsete sagt, men...

Du kan levere en fullmakt til megleren der din far byr for deg så lenge du signerer første bud.

De ordner alt på Mail. :)

Altså, når jeg skal fylle ut "egenkapital" og "totalt" skal jeg skrive (for eksempel) 100 000 på egenkapital, og 1 000 000 på totalt hvis det er 1 000 000 jeg ønsker å by? Det er jo sånn jeg tror det er, men må bare dobbeltsjekke før jeg sender inn budskjemaet :) Redd for å gjøre noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, når jeg skal fylle ut "egenkapital" og "totalt" skal jeg skrive (for eksempel) 100 000 på egenkapital, og 1 000 000 på totalt hvis det er 1 000 000 jeg ønsker å by? Det er jo sånn jeg tror det er, men må bare dobbeltsjekke før jeg sender inn budskjemaet :) Redd for å gjøre noe feil.

Ja, du skriver budsum (1000000). Ek 100 000 pluss lån 900000 ...

Husk å ha nok til dok.avg. M.m....

Jeg redigerte innlegget mitt der fordi det ble litt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt så kan jeg love deg at megleren er mer enn glad for å hjelpe deg med det der!

De ser også til at det blir rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikk fylle ut eigenkapital, er nok å fylle ut kva bank som kan kontaktes for å få bekrefta at du har finansiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...