Gå til innhold

Bankkonto med kort man ikke bruker (nordea)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bank i Skandiabanken - der har jeg lønnskonto, bsu og sparekonto og det er den kontoen jeg bruker mest og har hatt siden jeg var 18 år. (nå er jeg 27)

Jeg har også en konto i Nordea, Check-in, som jeg har hatt like lenge - opprettet det i forbindelse med en kampanje og brukte det en del som ekstrakort, f.eks hvis jeg skulle ut på byen og bare trengte et kort med litt penger på og som legitimasjon. Det var også greit å ha to kort når jeg var ute å reiste, i tilfelle det skulle være noe galt med det ene.

De siste 5-6 årene har jeg brukt det helt minimalt eller ikke det i det hele tatt, og jeg kommer ikke inn på nettbanken fordi bank-brikken er utløpt (?). Vurderer å bare si opp hele kundeforholdet.

Er det noen grunn til å beholde kontoen? Eller er det dumt å si opp? Check-in fordelene var jo til jeg er 28, men siden jeg ikke bruker det så får jeg jo ikke noe igjen for det. Banken vil vel ikke ønske meg som kunde heller, siden jeg ikke bruker kontoen aktivt.

Alternativt er jo å begynne å bruke det nå, som forbrukskort (altså føre over lønn på det og handle med dette), evnt sammen med samboer når vi flytter sammen i sommer(at f.eks vi begge fører over penger på det og bruker det til å betale husleie og mat osv). Han har SR-bank fra før.

Jeg har ikke noe huslån, billån eller forbrukslån, eller noe kredittkort, i noen av bankene. Har som sagt BSUsparing i Skandiabanken og vil jo ta opp huslån etterhvert, men da må vi vel uansett høre med flere banker - har det noen fordel at man har vært kunde før?

Anonym poster: d560e0fd0ad540cd9a8df3232e087d23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville gitt faen i nordea. Var god kunde hos nordea i mange år, men da jeg ikke oppfylte kravene (hadde million lån) deres ble jeg satt ned fra fordels pluss programmet til fordel og måtte betale gebyrer på alt. F%$&# nordea sier jeg bare, hva ska man med de. Eneste er at de har bedre BSU rente enn skandiabanken. Førerkortet kan du bruke som ID, Kredittkort er greit å ha i bakhånd og det kan du få i skandiabanken eller hos andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å opplyse, Check in er nå til man fyller 34 og ikke 28.

Anonym poster: c9028f97c8871c49538b87ccf5467cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, lurer også på hvor du har sett det er fram til 34 år.

Jeg har jo ikke noe millionlån akkurat. Tenker mer om det er noen ulemper med å si opp, om det er lurt å ha konto i to banker uansett evnt om jeg burde satse på en annen bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge bankene. Jeg bruker primært nordea. Jeg skaffet meg konto i skandiabanken siden jeg fylte 28 og skulle etter deres regler flytte fra check-in til fordel, og dermed få gebyrer. Noe etter 28-års dagen min så fikk jeg brev fra nordea der de skriver at jeg forblir check-in kunde til jeg blir 34, eller til jeg evt blir fordel plus kunde. Så for meg er det billigere med nordea siden jeg ikke betaler kortgebyr, men betaler 250,- i kortgebyr i skandiabanken. Også får jeg visa med bilde på.

Jeg har begge bankene, og bruker skandiabanken primært til kort med matkonto, fondssparing, flere kontoer med diverse sparemål, og en ekstra bufferkonto. Siden det er gebyrfritt i skandiabanken har jeg "bruke-buffer" så kan jeg overføre fra høyrentekontoen der slik jeg vil. Har "absolutt maks krise buffer" i nordea. Der har jeg 12 gebyrfrie uttak i året.

Jeg synes det er greit med en bank som har filialer. Slutter nettbankbrikken min å fungere så går jeg bare innom de og får en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fondene til skandiabanken suger.. eller gjorde i alle fall for mange år siden, nå bruker jeg en proff fondsforvalter

tror det skal mye til for at kodebrikken ikke kal funke. Måtte bytte batteri en gang og da gikk jeg bare til urmaker/gullsmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, lurer også på hvor du har sett det er fram til 34 år.

Jeg har jo ikke noe millionlån akkurat. Tenker mer om det er noen ulemper med å si opp, om det er lurt å ha konto i to banker uansett evnt om jeg burde satse på en annen bank.

Hei,jeg jobber i Nordea. Reglene ble endret i fjor så nå er Check in til fylte 34 år :)

Anonym poster: c9028f97c8871c49538b87ccf5467cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...