AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Bor på en veldig liten plass Har 1 stort sykehus og 1 privat sykehus. Den private utfører også plastiske operasjoner. Jeg tok en operasjon der for noen år siden, fikset et kompleks jeg slet med. Nå håper jeg virkelig de har slettet dette, for jeg kjenner to som jobber der nå. Når jeg ser dem på butikken så rødmer jeg, for jeg er redd de har lest om mitt inngrep i journalene som sikkert er der på klinikken. Kan jeg be de kaste dem? Blir det for dumt? Minuset med å bo på et lite sted, er at alle får snusen i andres ting. Og mange andre jeg også kjenner jobber på det offentlige sykehuset, og det er rimelig flaut å vite at de kan les journaler. Anonym poster: d23de9371707fd3ae38fd72035b4a5d4
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Hehehe. Ja det er lagret i journaler. Og ja, det er et velkent fenomen at folk leser journalene til mennesker de kjenner. Så sannsyneligheten for at de vet om det er nok omtrent 75%. Hva slags inngrep er det snakk om?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 taushetsplikt Anonym poster: b15f8aa0ce9eaaf7315a172312243bda 6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Tror ikke de bryr seg om taushetsplikt da de er kjent for å plapre og le av folk. Kjenner dem litt fra før, så tipper de godter seg og ler nå. De passer overhode ikke og jobbe på det stedet. Inngrepet gjaldt en operasjon for utstående ører, ja vet det er flaut. Jeg ble mobbet i mange år, så sparte jeg opp pengene selv og fikk dem operert inn. Nå er de kjempefine, men ble så sjokkert da jeg så hvem som er begynt å jobber der. Kommer ikke til å `fikse` mer på meg nei. Da reiser jeg heller til en annen by, hvis f.eks man trenger operer slappe bryster f.eks. Anonym poster: d23de9371707fd3ae38fd72035b4a5d4
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 Tror ikke de bryr seg om taushetsplikt da de er kjent for å plapre og le av folk. Kjenner dem litt fra før, så tipper de godter seg og ler nå. De passer overhode ikke og jobbe på det stedet. Inngrepet gjaldt en operasjon for utstående ører, ja vet det er flaut. Jeg ble mobbet i mange år, så sparte jeg opp pengene selv og fikk dem operert inn. Nå er de kjempefine, men ble så sjokkert da jeg så hvem som er begynt å jobber der. Kommer ikke til å `fikse` mer på meg nei. Da reiser jeg heller til en annen by, hvis f.eks man trenger operer slappe bryster f.eks. Anonym poster: d23de9371707fd3ae38fd72035b4a5d4 Det er da ikke noe å skjemmes over. Folk operer så mye rart i disse dager, trodde du hadde fiksa på kjønnsleppene eller no Gå med hodet høyt hevet. Sannsyneligvis vet de ikke at du har gjort det, og om de vet, så er det ikke noen grunn til at de skulle synes det var noe spesielt.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #6 Skrevet 6. april 2013 Det der er da ikke så flaut. Vil du høre hva jeg måtte gå gjennom i sommer? Jeg hadde fått en jævla stor kvise nedentil som måtte tømmes, legen måtte få assistanse av sykepleier. Så der lå jeg og skrevde mens den unge mannlige legen og søsteren til ekskjæresten min, som er sykepleier, assisterte legen. Det var pinlig det! Anonym poster: a8cf03b34745fba65451db4a5a8f7845 9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #7 Skrevet 6. april 2013 Det der er da ikke så flaut. Vil du høre hva jeg måtte gå gjennom i sommer? Jeg hadde fått en jævla stor kvise nedentil som måtte tømmes, legen måtte få assistanse av sykepleier. Så der lå jeg og skrevde mens den unge mannlige legen og søsteren til ekskjæresten min, som er sykepleier, assisterte legen. Det var pinlig det! Anonym poster: a8cf03b34745fba65451db4a5a8f7845 Oi, det må faktisk ha vært rimelig flaut!! Anonym poster: 62fbb10c525db997973c870f9592d61b
humalla Skrevet 6. april 2013 #8 Skrevet 6. april 2013 Operere utstående øret er da ingenting å mobbe for! Syntes ikke du skal være beskymra. Bryter de taushetsplikten blir de hardt straffet:)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #9 Skrevet 6. april 2013 Oi, det må faktisk ha vært rimelig flaut!! Anonym poster: 62fbb10c525db997973c870f9592d61b Uff ja, hadde lyst til å synke ned i jorden der og da. Prøvde å overtale legen om at han ikke trengte hjelp, men det måtte han ha, var nyutdannet og ganske usikker, så han holdt på en stund før han var ferdig med dreneringen. Og det verste? Han måtte barbere det området hvor kvisen var lokalisert, var visst litt hårvekst der. Kjenner jeg rødmer av å skrive dette. Anonym poster: a8cf03b34745fba65451db4a5a8f7845 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #10 Skrevet 6. april 2013 Å gud jeg føler med deg. Jeg hater det når kjente jobber på sykehuset. Kan de ikke jobbe andre steder, hehe. Men vi får tenke at en dag skal de kanskje føde, og da føder på samme sykehuset med kollegaer. De har pause med legene som gjerne tar i mot babyen, eller som har tatt innvendig ultralyd på dem osv. DET må jo være så flaut at man dør. Huff. Men en ting til, jeg skulle ønske man fikk lov å slette sine egne journaler, at de ikke lå lagret. HATER at folk kan lese om meg, og jeg ikke vet det. Anonym poster: d23de9371707fd3ae38fd72035b4a5d4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/nyttig/Sider/journalinnsyn.aspx Oslo universitetssykehus benytter elektronisk pasientjournal i tillegg til at det oppbevares gamle papirjournaler i arkivene. Du har rett til innsyn i din journal og til å få utlevert kopi av alle dokumentene i journalen. Du har også rett til å få utlevert loggen over hvem som har lest din journal. Tipper reglene er like overalt, så gå til sykehuset og be om å få vite hvem som har lest journalen din. Anonym poster: f9fd13230ebd1d6eb45e45679a40c727
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. april 2013 #12 Skrevet 6. april 2013 Tror ikke de bryr seg om taushetsplikt da de er kjent for å plapre og le av folk. Kjenner dem litt fra før, så tipper de godter seg og ler nå. De passer overhode ikke og jobbe på det stedet. Inngrepet gjaldt en operasjon for utstående ører, ja vet det er flaut. Jeg ble mobbet i mange år, så sparte jeg opp pengene selv og fikk dem operert inn. Nå er de kjempefine, men ble så sjokkert da jeg så hvem som er begynt å jobber der. Kommer ikke til å `fikse` mer på meg nei. Da reiser jeg heller til en annen by, hvis f.eks man trenger operer slappe bryster f.eks. Anonym poster: d23de9371707fd3ae38fd72035b4a5d4 Dårlig selvtillit? Jeg kan ikke skjønne hvordan de skal få seg til å le av det. Det er nok mer akseptert enn f.eks bryst og mage operasjoner. 1
JohnS Skrevet 6. april 2013 #13 Skrevet 6. april 2013 Bor på en veldig liten plass Har 1 stort sykehus og 1 privat sykehus. Den private utfører også plastiske operasjoner. Jeg tok en operasjon der for noen år siden, fikset et kompleks jeg slet med. Nå håper jeg virkelig de har slettet dette, for jeg kjenner to som jobber der nå. De har ikke slettet det. Journaler kan lagres for alltid, og du kan nok antas at dette blir gjort, særlig i dag når journalene er elektroniske. Når jeg ser dem på butikken så rødmer jeg, for jeg er redd de har lest om mitt inngrep i journalene som sikkert er der på klinikken. Kan jeg be de kaste dem? Blir det for dumt? Du kan kreve journalen din slettet, dog kan det få konsekvenser for fremtidig behandling. Deler av journalen kan også sperres, det også med konsekvenser for fremtidig behandling. Minuset med å bo på et lite sted, er at alle får snusen i andres ting. Og mange andre jeg også kjenner jobber på det offentlige sykehuset, og det er rimelig flaut å vite at de kan les journaler. Anonym poster: d23de9371707fd3ae38fd72035b4a5d4 Du sier ikke hvilke sykehus/klinikker det er snakk om (med god grunn antar jeg), eller når du ble behandlet. Snoking i journaler har kun vært ulovlig de siste fem årene. Ansatte kan altså ikke straffes for noe før det, selv ikke advares. Dagens journalsystemer på sykehusene er i tillegg laget med tilgangsstyring som gjør at tilfeldige journaler ikke kan åpnes rent teknisk uten at det må begrunnes og blir flagget. I tillegg blir alt loggført med tidspunkt og navn på den ansatte. Både journalen og loggen over hvem som har vært inne på den og inne på de ulike dokumentene i den har du som en annen sier rett til å få utlevert. Ring sykehuset og spør hvor du skal rette en slik forespørsel. Det koster vanligvis under 100 kr i adminstrasjonsgebyr og høres ut som det kan være verdt det for deg.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #14 Skrevet 6. april 2013 Jeg tenker mest på denne private klinikken. Der måtte jeg skrive under på en helseinformasjon om meg. Så denne ligger nok skriftlig der i en skuff. Så ser jeg for meg de bekjente av meg finner denne mappen og leser om meg. Da blir jeg så deppa. Det er kun min nære familie som vet om operasjonen, og det er fordi jeg ikke ønsker å kringkaste mitt liv til alle. Jeg er en flau person og ja jeg hadde dårlig selvtilitt pga ørene. Hun ene var faktisk med på å mobbe meg også, så ikke rart jeg er flau over at nå kan hun vite at jeg opererte Er det noen som ringer sykehusene og sjekker hvem som har lest journalen? Anonym poster: d23de9371707fd3ae38fd72035b4a5d4
BunnyBlue Skrevet 6. april 2013 #15 Skrevet 6. april 2013 Men hvis du har operert utstående ører som du har blitt mobbet for, da kan vel alle som kjenner deg uansett se at du ikke har utstående ører lenger nå? Eller foregikk mobbingen et annet sted? Uansett så er det ingenting å skjemmes over, skulle noen latterliggjøre deg sier du bare hvor synd det er at det ikke finnes noen operasjon mot frekkhet slik at de kunne fått hjelp de også
Nusseli Skrevet 6. april 2013 #16 Skrevet 6. april 2013 Bor på en veldig liten plass Har 1 stort sykehus og 1 privat sykehus. Den private utfører også plastiske operasjoner. Jeg tok en operasjon der for noen år siden, fikset et kompleks jeg slet med. Nå håper jeg virkelig de har slettet dette, for jeg kjenner to som jobber der nå. Når jeg ser dem på butikken så rødmer jeg, for jeg er redd de har lest om mitt inngrep i journalene som sikkert er der på klinikken. Kan jeg be de kaste dem? Blir det for dumt? Minuset med å bo på et lite sted, er at alle får snusen i andres ting. Og mange andre jeg også kjenner jobber på det offentlige sykehuset, og det er rimelig flaut å vite at de kan les journaler. Anonym poster: d23de9371707fd3ae38fd72035b4a5d4 Och så? Vem bryr sig? Du är den du är och du är varken sämre eller bättre pga vad andra tycker om dig. Alla har sina skelett i skåpet, de också. Lev fritt, andas djup och tänk att de inte kan förändra dig. Om något så är det de som borde "rödme" når de ser dig, ifall de har läst din journal så har de brytit mot loven. De har gjort fel, inte du. Men jag förstår vad du menar.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #17 Skrevet 6. april 2013 Takk Var mest da jeg var barn, opererte som voksen, 20 årene. Ja jeg får bare tenke postivt. Jeg skjuler jo ørne nå med håret, så ingen kan egentlig se de er operert Anonym poster: d23de9371707fd3ae38fd72035b4a5d4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #18 Skrevet 6. april 2013 Takk Var mest da jeg var barn, opererte som voksen, 20 årene. Ja jeg får bare tenke postivt. Jeg skjuler jo ørne nå med håret, så ingen kan egentlig se de er operert Anonym poster: d23de9371707fd3ae38fd72035b4a5d4 Det kan man da ikke se uansett, siden arret er bak øret. Anonym poster: 5cedbf36ee2028a29870a5227ded6d6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå