Gå til innhold

Husleie på 8000

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom man har en husleie på 8000 kr i mnd, inkl strøm og varme, hvor mye burde man ha i innkomst om man skal leve OK (altså, kan godt spare inn litt her og der, og ikke shoppe masse, men skal være en lengre periode, så vil kunne ha det greit økonomisk og ikke føle jeg lever på minst mulig hele tiden, rom for noen utskeielser) Har ikke store utgiter ellers (mobil, internett treningssenter (200 kr mnd))

lurer fordi jeg har funnet en leilighet til denne prisen, men synes det er mye i forhold til inntekten min, og lurer på hvor mye jeg evt må klare å tjene inn.

Så hva synes dere virker realistisk å skulle ha inntekt med en slik husleie?

Anonym poster: 72aa80f618a60157acd96cdec8b362c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må legge til at jeg ikke bor i norge, så her er mat og generelt alt litt billigere enn i Norge (spesielt maten) kan handle inn for en uke for ca. 300-400 kr.

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier maten er såpass billig, så vil jeg tro at du klarer deg fin med 11000, men at det er kjekt med mere? Men med 12000 bør det i alle fall gå bra, alt over dette blir jo kroner som eventuelt kan spares og brukes ved de større utskeielsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har en husleie på 8000 kr i mnd, inkl strøm og varme, hvor mye burde man ha i innkomst om man skal leve OK (altså, kan godt spare inn litt her og der, og ikke shoppe masse, men skal være en lengre periode, så vil kunne ha det greit økonomisk og ikke føle jeg lever på minst mulig hele tiden, rom for noen utskeielser) Har ikke store utgiter ellers (mobil, internett treningssenter (200 kr mnd))

lurer fordi jeg har funnet en leilighet til denne prisen, men synes det er mye i forhold til inntekten min, og lurer på hvor mye jeg evt må klare å tjene inn.

Så hva synes dere virker realistisk å skulle ha inntekt med en slik husleie?

Det kommer jo helt an på prisnivået der du bor. I noen land er det en tommelfingerregel at du ikke skal bruke mer enn 1/3 av nettoinntekt på husleie, mens i andre land/byer er det umulig å bruke mindre 2/3 fordi leieprisene er høye.

Banken der du bor kan antagelig gi deg tips og råd.

Det er mye man trenger penger til foruten mat og telefoni/internett, f.eks. sykeforsikring, innboforsikring, reiser/transport, klær, aviser/bøker/blader, kino/konserter, musikk, restaurant/cafe (ofte mye vanligere enn i Norge) i tillegg til at du bør ha en bufferkonto.

Anonym poster: 3337922b285c4476aa56f8570c7cca71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hadde vært mye lettere å komme med et svar om du sa hvor mye du hadde å bruke pr mnd.

Og du hadde nevnt hvor du faktisk bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...