AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Ok, jeg sliter med et problem som begynner å bli irriterende. Jeg er veldig tørr både foran og bak nedentil, sår og kløe. Jeg vet jeg ikke har noen kjønnsykdom, har nettopp gått på soppkur, og jeg synes egentlig det bare virker som at jeg er tørr som resultat av f.eks. hyppige dobesøk med mye tørking (unnskyld detaljene, men må få gjort noe med dette problemet) og hyppig dusjing, føler at huden kanskje er litt irritert? Jeg smører meg jo selvfølgelig ikke med fuktighetskrem der, men er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt denne tørrheten? evt. noe spess som kan være grunnen? Finnes det noen salver eller kremer? Jeg vet jo at vi er skapt så ting skal ordne seg selv, men synes bare det blir mer og mer irriterende. Anonym poster: 29bf50d6cb5b81cc8d5ee2cb73f9bea7
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 21.. Anonym poster: 5e8778e2561c6dbac2b0082c712b1201
Avalon Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Du burde sjekke om det kan være eksem. Du kan også prøve en mild olje (uten parfyme) å smøre på.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 Ok, jeg sliter med et problem som begynner å bli irriterende. Jeg er veldig tørr både foran og bak nedentil, sår og kløe. Jeg vet jeg ikke har noen kjønnsykdom, har nettopp gått på soppkur, og jeg synes egentlig det bare virker som at jeg er tørr som resultat av f.eks. hyppige dobesøk med mye tørking (unnskyld detaljene, men må få gjort noe med dette problemet) og hyppig dusjing, føler at huden kanskje er litt irritert? Jeg smører meg jo selvfølgelig ikke med fuktighetskrem der, men er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt denne tørrheten? evt. noe spess som kan være grunnen? Finnes det noen salver eller kremer? Jeg vet jo at vi er skapt så ting skal ordne seg selv, men synes bare det blir mer og mer irriterende. Anonym poster: 29bf50d6cb5b81cc8d5ee2cb73f9bea7 Om du nettopp har gått på soppkur så burde du smøre deg med krem, den er rimelig hard for huden. Unngå "innvortes" bruk og helt innerst, og bruk noe mildt og parfymefritt. Eller olivenolje - som de fleste har i skapet. Ikke regelmessig, men når en får tørr hud så trenger den fuktighet der som alle andre plasser. Bak kan du smøre (og bør du smøre) med hva du vil så lenge det ikke irriterer huden - om du går hyppig på toalettet pga urolig mage kan slike babywipes med litt lotion i være fine å ha med i veska og på badet. Anonym poster: a4effc8c1c90cec9c7b4394490d58c53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå