Gå til innhold

hvorfor har ikke alle pms?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har ikke alle like mye Pms? Alle har jo det samme svingningssystemet av hormoner og hvis hormonsvingninger er årsaken så burde jo alle vært plaga.

Leste hverfall en sånn oversikt hvor det stod beskrevet på hvilket tidspunkt i syklusen det og det hormonet var dominerende.

En liten digresjon; jeg ser på idol nå og begynte å tenke på at jeg kunne aldri vært med på noe sånt og vært fremme hver eneste uke, da jeg en hel uke hver måned er helt utslått, nærmest sengeliggende og ser ut som jeg egentlig skulle vært dø.

Utrolig frustrerende å bli så satt ut av livet hver måned.

Anonym poster: 20ca77a36060fa0e36bf60c2628372e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med det varierer hvor mye hormoner som er i sving fra kvinne til kvinne. Alder har sikkert noe å si, og hvor mye hjernen reagerer på det.

Jeg merker sjelden pms.

Gjest O___o
Skrevet

Hvorfor skulle alle hatt lik mens?

Det er vel få medisinske tilstander som er like for alle som har den.

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg har ikke pms i det hele tatt. ^^

Skrevet

Jeg aldri hatt PMS, mine plager har kun vært knyttet til selve blødningen. Jeg forstår det ikke jeg heller.

Er det de samme som har kramper, som har PMS, tro?

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg var plaget med PMS før og hadde noen dager før mensen der puppene var ømme og humøret labert. Det skulle ikke så mye til før jeg begynte å gråte, og da kunne jeg strigråte mens jeg syntes veldig synd på meg selv samtidig som jeg egentlig ikke skjønte hvorfor jeg gråt. Skikkelig psycho :fnise: Jeg har aldri vært plaget med kramper, så tror nok ikke det henger naturlig sammen med PMS. Jeg har ikke noe PMS nå mens jeg går på hormonprevensjon, så jeg er spent på hva som skjer når jeg en gang slutter på pillene.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg hadde ikke pms da jeg var yngre, men begynte å få litt i slutten av 20-årene. Humørsvingninger og rett og slett mye følelser. Så det kan forandre seg. Før det merket jeg omtrent ingenting, lite smerter og lite mens også.

Nå går jeg på hormonprevensjon så slipper unna nå.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har ikke alle like mye Pms? Alle har jo det samme svingningssystemet av hormoner og hvis hormonsvingninger er årsaken så burde jo alle vært plaga.

Leste hverfall en sånn oversikt hvor det stod beskrevet på hvilket tidspunkt i syklusen det og det hormonet var dominerende.

En liten digresjon; jeg ser på idol nå og begynte å tenke på at jeg kunne aldri vært med på noe sånt og vært fremme hver eneste uke, da jeg en hel uke hver måned er helt utslått, nærmest sengeliggende og ser ut som jeg egentlig skulle vært dø.

Utrolig frustrerende å bli så satt ut av livet hver måned.

Anonym poster: 20ca77a36060fa0e36bf60c2628372e7

Har du snakket med legen om dette?

Anonym poster: 2562f15e456ca16d2b58162e20d1a69f

Skrevet

Hadde ingen pms da jeg var yngere, men veldige smerter. Ofte så jeg kastet opp.

Nå derimot er jeg et følelsesvrak! Har vurdert p-piller i håp om at det vil hjelpe, men litt skeptisk til å bruke pillen da jeg ikke er i noe fast forhold.

Dere som er veldig plaget: Har dere lest om premenstruell dysforisk lidelse?

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på :fnise: Jeg merker absolutt ingen forskjell når jeg har mens og ikke :vetikke:

Anonym poster: f01fd07e39f1631faa45e16732fb547a

• Liker 1
Skrevet

Jeg får mye mindre pms av p-piller, så hormoner har jo mye å si.

Og vi har nok alle forskjellige mengder av hormoner, og uansett så er ingen like her i verden :)

Gjest Dianna
Skrevet

Tror jeg må være superrar, går på p-piller, men noen måneder får jeg skikkelig pms-plager, andre merker jeg det ikke en gang.

Skrevet

Høres ut som et forskningsprosjekt. La oss bruke 8 millioner på å finne ut av det, vi setter av 5 år.

Skrevet

Hadde kraftige menssmerter ,kjente eggløsninga for godt osv. Har endometriose

Men ikke vanlig pms,men mer kosepms? Jeg ble aldri sinna eller "hormontroll" men kun kosete og sjokoladehumør..

Har ikke mens lengre pga endo (bruker ppiller) Så teorien om kraftige smerter = mer pms tror jeg ikke er helt rett.

• Liker 1
Skrevet

Fordi noen av oss er menn

Skrevet (endret)

Har aldri hatt PMS, så vidt jeg vet. Har heller ikke hatt hormonbetingete humørsvingninger ved graviditetene.

Endret av Ellevill
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir et monster. Stakkars de rundt meg. 1 uke før mens er jeg helt på tur. Blir sur for alt, gretten, kjeftete og direkte ekkel. Jeg skjems. Kan ikke bruke hormonprevensjon pga migrene. Så kommer mensen og den er fossende. 2 dager med nattbind og tamponger, må bytte hver time. Fryktelig slitsomt!! Løper på do i ett på jobb, og det er best jeg får mensen en fredag men det er jo ikke alltid likt. Grusomt. Gleder meg til menopausen!

Anonym poster: 6adddab6f37a6a60d800fb0b09cbf2c6

Skrevet

Jeg blir et monster. Stakkars de rundt meg. 1 uke før mens er jeg helt på tur. Blir sur for alt, gretten, kjeftete og direkte ekkel. Jeg skjems. Kan ikke bruke hormonprevensjon pga migrene.

Stakkars deg.

Så kommer mensen og den er fossende. 2 dager med nattbind og tamponger, må bytte hver time. Fryktelig slitsomt!! Løper på do i ett på jobb, og det er best jeg får mensen en fredag men det er jo ikke alltid likt. Grusomt. Gleder meg til menopausen!

Har du vurdert menskopp? Det gir vanligvis 2-3 ganger lenger tid mellom skift.

Gjest Puravida
Skrevet

Jeg trodde pms var tull jeg? Så lite vet jeg. Nei, har aldri hatt det. Merker ikke forskjell på mensuke og normale uker.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et forskningsprosjekt. La oss bruke 8 millioner på å finne ut av det, vi setter av 5 år.

Kraftig PMS kan ødelegge forhold, og enkelte får faktisk selvomrdstanker. Det kan vare i opptil to uker.

Hadde ikke vært dumt å funnet ut mer.

Anonym poster: baabc336dd4b1e0f53ca60cfdf281b80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...