AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 For mange måneder siden hadde jeg konstant ubehag med stikking osv innimellom i 5 dager. Altså det var som noe ubehag som bare lå inni brystet og plaget meg, og det var utrolig ubehagelig og ekkelt. I påskeferien fikk jeg det plutselig igjen, men da varte det bare 1 dag tror jeg. Men for 4 dager siden, fikk jeg det plutselig igjen, og har hatt det helt til nå. Det er som et ubehag inni venstre bryst, med både klemming, pressing, trykking, og en kilende følelse liksom. Krampe følelse også. Plutselig kan det begynne å stikke i 3 min, eller det kan bli mye vondere i noen minutter. Men uansett så er det bare noe som er der, KONSTANT (24/7). Er 16 år forresten. Jeg var til legen på onsdagen, og han sa at det bare er muskulært. Grunnen til at jeg ikke stoler helt på hva legen sier er fordi jeg når jeg kom hjem begynte jeg å tenke at enn hvis han ikke skjønte helt hva jeg mente, at han misforsto eller noe og at det egentlig er noe alvorlig galt med meg? Hjertesykdom osv? Han lyttet ikke på hjertet engang, og gjorde ingen undersøkelser. Sa bare at det var muskulært. Men når jeg først får det har jeg det i mange dager, og enn hvis jeg får det når jeg er på ferie da? Det er såpass ubehagelig at det er ikke alt jeg kan gjøre når jeg har det sånn her. Er det ikke noe jeg kan gjøre for å få det bort heller? Har forresten vært deprimert i mange år, har generalisert angslidelse, og trener nesten aldri. Hvis det har noe med dette å gjøre (han sa jo bare at det var muskulært da, ikke noe med angst osv). Er det bare muskulært eller er det noe farlig? Anonym poster: 36d8d7da98a2ee86b8f124e742b549fd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 ingen? Anonym poster: 36d8d7da98a2ee86b8f124e742b549fd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 De fleste brystsmerter er muskulære, kan jo være derfor han tenker på det. Siden du er så ung så tenker man sikkert ikke på infarkt eller iskemi. Angst og angstanfall kan gi brystmerter som kan virke som de er relatert til hjerte. Kan du ikke be om et EKG? Litt dårlig av legen at han ikke kunne ta seg tid til å lytte på hjertet ditt i det minste. Syns du bør gå til en annen lege som kan undersøke deg ordentlig. Anonym poster: fe55b3ce8f137d1d15fbcd0e06daa970
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 De fleste brystsmerter er muskulære, kan jo være derfor han tenker på det. Siden du er så ung så tenker man sikkert ikke på infarkt eller iskemi. Angst og angstanfall kan gi brystmerter som kan virke som de er relatert til hjerte. Kan du ikke be om et EKG? Litt dårlig av legen at han ikke kunne ta seg tid til å lytte på hjertet ditt i det minste. Syns du bør gå til en annen lege som kan undersøke deg ordentlig. Anonym poster: fe55b3ce8f137d1d15fbcd0e06daa970 Var på legevakta den gangen jeg hadde sånn i 5 dager, men det er jo en stund siden da. Hun lyttet på hjertet. Jeg spurte legen om EKG, men han sa at det ikke var nødvendig tror jeg. Anonym poster: 36d8d7da98a2ee86b8f124e742b549fd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #5 Skrevet 5. april 2013 Du kan spørre din fastlege om EKG neste gang du er der. Legevaktslegen vurderte ikke ditt tilfelle som akutt virket det som. Noen ganger kan også brystsmerter være relatert til spiserør og problemer med magesekken som halsbrann, refluks osv. Nå vet jeg ikke om du kan ha dette. Kommer smertene etter at du har spist? Er det noe som forverrer smertene? Relatert til angsten din feks? Men som sagt er de fleste tilfeller av brystsmerter som du beskriver muskulære. Anonym poster: fe55b3ce8f137d1d15fbcd0e06daa970
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #6 Skrevet 5. april 2013 Du kan spørre din fastlege om EKG neste gang du er der. Legevaktslegen vurderte ikke ditt tilfelle som akutt virket det som. Noen ganger kan også brystsmerter være relatert til spiserør og problemer med magesekken som halsbrann, refluks osv. Nå vet jeg ikke om du kan ha dette. Kommer smertene etter at du har spist? Er det noe som forverrer smertene? Relatert til angsten din feks? Men som sagt er de fleste tilfeller av brystsmerter som du beskriver muskulære. Anonym poster: fe55b3ce8f137d1d15fbcd0e06daa970 Det blir litt forverres når jeg legger meg ned eller går osv.. Anonym poster: 36d8d7da98a2ee86b8f124e742b549fd
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #8 Skrevet 6. april 2013 jeg sliter også med brystsmerter, men har bare hatt "anfall" av dette fire ganger (to ganger før jul, en gang i mars og en gang for et par dager siden). hos meg starter smertene nederst i ryggen, så flytter det seg til brystet/hjertet. selve brystsmerten varer bare i rundt 15 minutter, men det er en uutholdelig smerte hvor jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg. prøver å bøye kroppen i alle mulige stillinger, legger meg ned på gulvet osv. opplever også en voldsom kvalme, hjertebank og blir veldig varm. har ikke vært hos legen for dette da det sikkert bare er muskler... men er så vondt at jeg flere ganger har tenkt "nå dør jeg" mens det holder på som verst! er nok kanskje lurt å ta en tur til legen for meg og - tilfelle det er noe alvorlig... Anonym poster: dbaf28692574f45f1fcc7fe91631fb4b
Gjest Kl Skrevet 6. april 2013 #9 Skrevet 6. april 2013 jeg sliter også med brystsmerter, men har bare hatt "anfall" av dette fire ganger (to ganger før jul, en gang i mars og en gang for et par dager siden). hos meg starter smertene nederst i ryggen, så flytter det seg til brystet/hjertet. selve brystsmerten varer bare i rundt 15 minutter, men det er en uutholdelig smerte hvor jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg. prøver å bøye kroppen i alle mulige stillinger, legger meg ned på gulvet osv. opplever også en voldsom kvalme, hjertebank og blir veldig varm. har ikke vært hos legen for dette da det sikkert bare er muskler... men er så vondt at jeg flere ganger har tenkt "nå dør jeg" mens det holder på som verst! er nok kanskje lurt å ta en tur til legen for meg og - tilfelle det er noe alvorlig... Anonym poster: dbaf28692574f45f1fcc7fe91631fb4b Jeg synes du høres ut som du har panikkanfall
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #10 Skrevet 6. april 2013 jeg sliter også med brystsmerter, men har bare hatt "anfall" av dette fire ganger (to ganger før jul, en gang i mars og en gang for et par dager siden). hos meg starter smertene nederst i ryggen, så flytter det seg til brystet/hjertet. selve brystsmerten varer bare i rundt 15 minutter, men det er en uutholdelig smerte hvor jeg ikke veit hvor jeg skal gjøre av meg. prøver å bøye kroppen i alle mulige stillinger, legger meg ned på gulvet osv. opplever også en voldsom kvalme, hjertebank og blir veldig varm. har ikke vært hos legen for dette da det sikkert bare er muskler... men er så vondt at jeg flere ganger har tenkt "nå dør jeg" mens det holder på som verst! er nok kanskje lurt å ta en tur til legen for meg og - tilfelle det er noe alvorlig... Anonym poster: dbaf28692574f45f1fcc7fe91631fb4b Ikke for å skremme deg, men det høres ikke så bra ut... tror kanskje du bør dra til legen. Anonym poster: 36d8d7da98a2ee86b8f124e742b549fd
Frøken Smilla Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 Jeg har hatt noe som ligner det du beskriver. Det kommer i stressende perioder, og er fryktelig ubehagelig. Tilslutt dro jeg til legen, som mente det var en kombinasjon av stress og muskulære spenninger, men allikevel sendte meg på både EKG og røntgen av hjerte/lunger -mest for at jeg skulle kunne slappe av og ikke bekymre meg for enda en ting. Alt viste seg å være tipptopp. Da jeg senere kom til manuellterapaut og fortalte dette, masserte hun noen sener foran på halsen (ned mot brystet). Det var som å få skrudd av en bryter, og bare timer etterpå slapp trykket i brystet taket. Det var befriende å vite at det var _det_ som var "feil" med meg og ikke noe "alvorlig"! Det kom smygende tilbake, men jeg klarte å begrense det litt selv ved å massere litt der manuellterapauten hadde massert, og å fokusere på å slappe av. Etter noen massasjebehandlinger av manuellterapauten forsvant ubehaget forhåpentlig for godt. I alle fall har jeg ikke hatt slike "episoder" siden januar nå.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #12 Skrevet 6. april 2013 Jeg har hatt noe som ligner det du beskriver. Det kommer i stressende perioder, og er fryktelig ubehagelig. Tilslutt dro jeg til legen, som mente det var en kombinasjon av stress og muskulære spenninger, men allikevel sendte meg på både EKG og røntgen av hjerte/lunger -mest for at jeg skulle kunne slappe av og ikke bekymre meg for enda en ting. Alt viste seg å være tipptopp. Da jeg senere kom til manuellterapaut og fortalte dette, masserte hun noen sener foran på halsen (ned mot brystet). Det var som å få skrudd av en bryter, og bare timer etterpå slapp trykket i brystet taket. Det var befriende å vite at det var _det_ som var "feil" med meg og ikke noe "alvorlig"! Det kom smygende tilbake, men jeg klarte å begrense det litt selv ved å massere litt der manuellterapauten hadde massert, og å fokusere på å slappe av. Etter noen massasjebehandlinger av manuellterapauten forsvant ubehaget forhåpentlig for godt. I alle fall har jeg ikke hatt slike "episoder" siden januar nå. Hadde du konstant ubehag i mange dager, eller var det ubehagelig av og til? Anonym poster: 36d8d7da98a2ee86b8f124e742b549fd
Frøken Smilla Skrevet 6. april 2013 #13 Skrevet 6. april 2013 (endret) Hadde du konstant ubehag i mange dager, eller var det ubehagelig av og til? Anonym poster: 36d8d7da98a2ee86b8f124e742b549fd Det var konstant i mange dager (2-5 dager), og tiltok når jeg ble andpusten, mer stressa eller sliten -og var verre når jeg lå enn når jeg stod. Det var også verre hvis jeg bøyde meg ned (ikke satte meg ned, men bøyde i hoftene, liksom). Endret 6. april 2013 av Frøken Smilla
Frøken Smilla Skrevet 6. april 2013 #14 Skrevet 6. april 2013 Til TS, jeg vil få tilføye at dette er MIN opplevelse, og det er MIN erfaring. Jeg ble som sagt grundig kontrollert av lege (blodprøver ble også tatt), og det var etter dette at jeg slo meg til ro med at det ikke var noe "farlig" (bare ubehagelig). Jeg råder deg til å få en ny sjekk hos legen når du er usikker på om han tok deg seriøst nok. Min lege lyttet selvsagt til meg først, målte blodtrykk og kolesterol m.m, før jeg ble sendt på EKG og røntgen. Manuellterapi skulle jeg ha i utgangspunktet for noe annet, men viste seg å ha god effekt på også dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå