Gå til innhold

Må jeg betale flybillettene deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Så fælt å ha venner som fokuserer på slikt når du har blitt syk..

Jeg tenker det samme som de andre her: ikke betal. Venneparet bestilte, venneparet betalte, venneparet valgte å ikke ha avbestilling mot gebyr, venneparet er ansvarlige for sitt problem som de selv har havnet i.

Hvorfor kan de ikke komme og passe på deg etter operasjonen? Må du ligge mange døgn på sykehuset til ovservasjon? Hvis du drar hjem etter en dag kan de jo bo hos deg/på hotell 1 natt, og så kan de være på besøk etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri i livet hadde jeg tenkt at jeg skulle spørre at noen skal betale flybillettene mine på den måten. Synes det er ufattelig frekt at de til og med spør - for det første er du faktisk syk og skal opereres, og for det andre har du tilbudt at de kan likevel bo hos deg så de kunne få bruke billettene. At de nå velger å ikke ville reise er deres valg, ikke ditt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ts her!

Jeg har sagt at de gjerne kan bo hos meg, spise maten som er her, skulle til og med handlet inn. De kan også bruke min bil, og bare være her de dagene det er snakk om.

Men nei, det vil de ikke, de ville besøke meg, og vil heller ta det en annen gang. Jeg sendte en tekstmelding sent i går om at de må ringe widereøe og ombooke til etter operasjonen.

De er litte grann sjenerte og spesielle, hun har angst og kanskje derfor de ikke vil være her alene.

Jeg må operere blodåre i brystet... og har egentlig nok å tenke på :(

Anonym poster: 45201c6077efe63dbf6f8934deb0d4cd

Syns ikke det minner om sjenanse når de krever deg for penger. Du har gitt de et generøst tilbud om at de kan bo, spise, låne bil. Hva annet kan du gjøre? Ingenting. Så at du skal betale bill. for de? Nei, syns de kan holde seg der de er. De prøver å utnytte deg. Hun har angst,men du skriver de. Så da tolker jeg at de er to om skal reise. Så hva gjør det med angsten at du er hjemme når de kommer, er det ikke nok med to? mye rare folk

Anonym poster: 4a50b3f7f1feb5abba30f5b9d42f73df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Personlig skjønner jeg ikke folk som kjøper avbestillingsforsikring. I dag får man reiseforsikring slengt etter seg bare man har et kredittkort. Helårs reiseforsikring - enten man har kredittkort eller betaler den som en del av en total pakke vil svare seg for alle som reiser en del der det ville vært naturlig å ha avbrstillingsforsikring.

Men: ingen avbestlillingsforsikringer dekker dette forholdet.

Det koster noen hundrelapper å booke om. Det hadde jeg gjort for min egen regning dersom det var jeg som skulle besøke en venninne. Jeg hadde ALDRI belastet en syk person med MINE problemer angående omboooking, avbestilling eller lignende.

Uforutsette ting kan skje som gjør at en ikke kan gjennomføre en reise som planlagt. Alle som reiser må ta høyde for slike ting. Hvis en ikke skjønner dette så bør en ikke bestille reiser med en slik kostnad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...