Gå til innhold

Må jeg betale flybillettene deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle få besøk av et vennepar, alle gledet seg, og de bestilte flybilletter. De kan ikke utsettes og kom på til sammen 6000kr tur retur. Nå er jeg dessverre blitt innkalt til hasteoperasjon akkurat den tiden de skulle vært her, og det i et annet fylke. De mener jeg skal betale for billettene i og med at de ikke får refundert det fra flyselskapet, men er det riktig? :(

Anonym poster: 45201c6077efe63dbf6f8934deb0d4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste flybilletter kan vel avbestilles mot et gebyr. Vet du hvilket selskap de skulle reise med?

Anonym poster: ed40d2a1cfd1298dd3465d6a9d95dfc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de reiser med Widereø og har fått beskjed om at de bare kan få igjen sånn 4-500 kr eller noe i flyplassutgifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kan vel ombookes mot gebyr og evt mellomlegg?

Isåfall ville jeg tilbudt meg å betale dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke riktig.. Be de søke om refusjon fra widerøe, mulig dette går som grunn til å få det. Hvis det ikke funker så prøver de reiseforsikringen. Eller ombooking som nevnt.

Anonym poster: b8756d02b908f45b68e109db0f12b2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle få besøk av et vennepar, alle gledet seg, og de bestilte flybilletter. De kan ikke utsettes og kom på til sammen 6000kr tur retur. Nå er jeg dessverre blitt innkalt til hasteoperasjon akkurat den tiden de skulle vært her, og det i et annet fylke. De mener jeg skal betale for billettene i og med at de ikke får refundert det fra flyselskapet, men er det riktig? :(

Ja det rette her er at du betaler billettene, men hadde sjekket om de ikke får mer igjen enn 500, har de ikke avbestillingsforsikring så er det nok ikke mye å få igjen. Men, som sagt bør du betale det de ikke får igjen.

Anonym poster: 66c9268a5c5128e58efb7f656dee81fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de kan vel ikke kreve det juridisk? jeg synes det er nogle rare venner...klem!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner som krever å få igjen penger i et sånt tilfelle, er ikke mye til venner.

Anonym poster: 3048d1676c929cd4132279ad9012b3d1

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ender med at du må betale, så betaler du kun endringsgebyret. Sjekk da eventuelt først om det ikke blir billigere om de oppgraderer billettene til Flex/Economy Extra for så å avbestille de. Står under Felx at ubenyttede billetter refunderes 100%.

Sitter med en følelse av at de prøver å tjene penger på deg jeg Ts. Hvorfor i all verden mener de at de skal ha 6000,- fra deg? Her prøver de å være veldig vanskelig.

Anonym poster: ed40d2a1cfd1298dd3465d6a9d95dfc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at jeg bør betale, hvorfor det? Ikke visste jeg at jeg var så syk at jeg må under kniven innen kort tid jeg da...

Skal be de kontakte widereø og få det ombooket så kan de heller besøke meg når jeg ligger hjemme til rehab etter operasjon. Jeg vil ikke ende opp med å betale det de ikke får igjen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariah

De kan jo ikke kreve å få igjen pengene sine fordi du er syk. Regner med at du har vært syk en stund, og på alle reiser er det uansett greit å bestille avbestillingsforsikring. Koster maks 2-300 kr ekstra, men greit å ha i slike tilfeller. Når jeg skal besøke andre velger jeg alltid det. Hadde de gjort det, hadde de fått prisen refundert.

Hvis det er sånn at de ikke har et sted å bo, kan du kanskje la dem låne boligen din? At du ble syk er det vanskelig å gjøre noe med. Jeg regner med at de kan gjøre andre ting der du bor også?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få dem til å booke om billettene da, hvor vanskelig skal de være?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag dersom du vil komme dem i møte: Hvis billettene er urefunderbare, hva med at du heller kjøper nye billetter til dem for en senere anledning? Kanskje det blir billigere for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke de bare dra på kjærestetur til byen du bor i uansett da? Presenter forslag for ting å gjøre og sånt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da bare å booke ny dato!

Om de krever at du betaler gebyr (noe som hadde vært spes), så hadde jeg hevet meg over det og betalt.

Verre er det ikke :)

Anonym poster: 513b2ee2698d9de13cc11d916ee37c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av noen venner... :rolleyes:

Jeg synes ikke det er riktig at du skal betale. De kunne fint ha kjøpt avbestillingsforsikring. Ikke din feil at de var korttenkte.

Endret av irrlys
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo ikke kreve å få igjen pengene sine fordi du er syk. Regner med at du har vært syk en stund, og på alle reiser er det uansett greit å bestille avbestillingsforsikring. Koster maks 2-300 kr ekstra, men greit å ha i slike tilfeller. Når jeg skal besøke andre velger jeg alltid det. Hadde de gjort det, hadde de fått prisen refundert.

Hvis det er sånn at de ikke har et sted å bo, kan du kanskje la dem låne boligen din? At du ble syk er det vanskelig å gjøre noe med. Jeg regner med at de kan gjøre andre ting der du bor også?

Har du reiseforsikring er avbestillingsforsikring bortkastede penger. Du får kun pengene tilbake om noe spesielt oppstår. Hadde ikke fått igjen i dette tilfellet her.

Anonym poster: c46074a2b12d4f6019ac972b411e84cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke de bare dra på kjærestetur til byen du bor i uansett da? Presenter forslag for ting å gjøre og sånt.

Dette høres ut som en god plan. Og så får de selvsagt bo hos deg.

Anonym poster: c46074a2b12d4f6019ac972b411e84cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...