AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #21 Skrevet 8. april 2013 Her kjenner du deg kanskje litt igjen? Som sagt så er dette en sak som ligger i en gråsone og derfor kan ikke vi svare klart ja eller nei, men det som betyr noe er at du føler deg voldtatt og seksuelt misbrukt og du bør oppsøke hjelp til å jobbe deg gjennom dette for det kan få veldig alvorlige etterfølger for deg (psykisk). Anonym poster: e61822a7b6aba000a3336abaa04ff481 2
Gjest Bond Skrevet 8. april 2013 #22 Skrevet 8. april 2013 Et generelt spørsmål: Flere skriver her at det ikke var voldtekt siden vedkommende først hadde samtykket til samleie. Men er det ikke lov å angre? Tenkt situasjon: En dame sier at hun gjerne vil ha sex med en mann, de hiver av seg klærne og gyver løs. Men før selve samleiet kommer i gang ombestemmer dama seg, og hun sier "Nei, jeg vil ikke ha sex likevel". Er det da for sent? Og dersom mannen holder henne nede og gjennomfører samleiet, er det likevel ikke voldtekt? Anonym poster: fe6a2887d1a76051e48f32f90a210b3b I følge det TS skrev (eller slik jeg forstår det hun skrev) har hun ikke sagt at hun ikke ønsket å fortsette seksualakten. Om man har sagt at man ikke ønsker å ha sex eller ønsker å fortsette å ha sex er det jo noe helt annet. Så vidt jeg kan se har hun kun sagt at han skal være forsiktig med penetrering men ikke at hun ikke ønsker å fortsette. Det er dermed ikke sagt at TS ikke har rett å føle krenket - men det er mye som kan føles krenkende uten at det dermed er voldtekt. Synes man skal være litt forsiktig med begrepene i slike tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #23 Skrevet 8. april 2013 Et generelt spørsmål: Flere skriver her at det ikke var voldtekt siden vedkommende først hadde samtykket til samleie. Men er det ikke lov å angre? Tenkt situasjon: En dame sier at hun gjerne vil ha sex med en mann, de hiver av seg klærne og gyver løs. Men før selve samleiet kommer i gang ombestemmer dama seg, og hun sier "Nei, jeg vil ikke ha sex likevel". Er det da for sent? Og dersom mannen holder henne nede og gjennomfører samleiet, er det likevel ikke voldtekt? Anonym poster: fe6a2887d1a76051e48f32f90a210b3b Selvfølgelig er det lov å ombestemme deg, og det skjønner du selv også. nå vil du bare skape forvirring og frykt. Men det er ikke greit at kvinner kan kalle sex de ikke er fornøyd med for voldtekt. Man kan heller begynne å spørre om det er sexpress, utpressing og sexslaveri denne kontrollen dere krever å ha, som at en uheldig feil berøring eller misfoståelser er nok til at hun leverer en anmeldelse. Det er på grensen til sexuell hersketeknikk du bruker her. Anonym poster: db5f85b3ad19433de1aef0f9af906c8a 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #24 Skrevet 8. april 2013 Selvfølgelig er det lov å ombestemme deg, og det skjønner du selv også. nå vil du bare skape forvirring og frykt. Men det er ikke greit at kvinner kan kalle sex de ikke er fornøyd med for voldtekt. Man kan heller begynne å spørre om det er sexpress, utpressing og sexslaveri denne kontrollen dere krever å ha, som at en uheldig feil berøring eller misfoståelser er nok til at hun leverer en anmeldelse. Det er på grensen til sexuell hersketeknikk du bruker her. Anonym poster: db5f85b3ad19433de1aef0f9af906c8a altså det med å sammenligne tilfeldige tema (selv om jeg ikke har lest det) med hypotetisk voldtekt. hersketeknikk delux. Anonym poster: db5f85b3ad19433de1aef0f9af906c8a 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #25 Skrevet 8. april 2013 I følge det TS skrev (eller slik jeg forstår det hun skrev) har hun ikke sagt at hun ikke ønsket å fortsette seksualakten. Om man har sagt at man ikke ønsker å ha sex eller ønsker å fortsette å ha sex er det jo noe helt annet. Så vidt jeg kan se har hun kun sagt at han skal være forsiktig med penetrering men ikke at hun ikke ønsker å fortsette. Det er dermed ikke sagt at TS ikke har rett å føle krenket - men det er mye som kan føles krenkende uten at det dermed er voldtekt. Synes man skal være litt forsiktig med begrepene i slike tilfeller. Krenkelse? Hmmm.....Jeg har i grunnen kommet til konklusjonen at det ikke var voldtekt i ordets forstand, og det er greit det. Jeg har ikke noe ønske om å utvanne ordet. Det var hva det var, uansett hva man velger å kalle det, men jeg synes ikke akkurat krenkelse er ordet jeg vil bruke for å beskrive det som skjedde (eller kanskje jeg ikke er ordentlig kjent med ordets definisjon?) Uansett hva det kalles var det grusomt smertefult det han utsatte meg for, og han gjorde det igjen og igjen selv etter gjentatte beskjeder om at det gjorde vondt og at han ikke måtte gjøre det igjen. Det var ikke det å ha sex med ham jeg ikke ønsket. Det jeg ikke ønsket, og som jeg forsøkte å få ham til å slutte med, var stumpvolden han utøvde på mitt skritt. Å si at han var uforsiktig ved penetrering er vel noe eufemistisk. Blir litt som å gi noen 5-6 knyttneveslag i ansiktet og kalle det uvøren munnsex. Forøvrig har jeg ikke tenkt å gjøre noe mer med det enn å legge det bak meg og komme meg videre i livet. Jeg har vært utsatt for så mye dritt fra tidligere at dette bare er nok en dråpe i det store havet. No big deal. Anonym poster: bdc629d201545196f5e214606e6e6777
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #26 Skrevet 8. april 2013 Jeg vil ellers takke alle som har bidratt i trådene. Jeg har det bra og ser ikke ut til å ha fått varige mèn. Takk for deres input Mvh, TS Anonym poster: bdc629d201545196f5e214606e6e6777
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #27 Skrevet 8. april 2013 Hmmm... Dette hørtes faktisk litt kjent ut. Jeg har også vært borti en "slik en". Uten å utlevere for mye, kan jeg være så nysgjerrig og spørre om første bokstaven i navnet hans? Anonym poster: ddb6fa9c594afecd5a08355bc362d3cd V Anonym poster: bdc629d201545196f5e214606e6e6777
Tibbie Skrevet 8. april 2013 #28 Skrevet 8. april 2013 Du sa jo "ikke gjør det igjen", han gjorde det igjen, ja det var voldtekt. Anonym poster: f1932e574768d2057ec62855aca798b9 Feil. I følge norsk lov er det ikke voldtekt selv om du sier nei og nekter.
Gjest Herr Heftig Skrevet 8. april 2013 #29 Skrevet 8. april 2013 Han brukte vold (holdt armene dine nå du prøvde å gjøre motstand) for å gjøre seksuelle ting med deg som du ikke ville, jeg tror faktisk det gjelds selv om det definitivt er i gråsonen.
waco Skrevet 8. april 2013 #30 Skrevet 8. april 2013 Det er det jeg forteller dere kvinner! Dere må slutte å ligge med menn med svære pikker! Ligg heller med sånne som meg, - en med liten pikk og ikkenoe å være redd for! En som ikke klarer å gjøre noe mot deres vilje, en som ikke orker å løpe etter dere, - en som respekterer kvinner, - ånei. Det blir for kjedelig og innholdsløst for dere... jaja..! - da er det vel bedre å ønske denne mannen med den svære pikken mange år fengsel sånn at han tenker seg om littegranne om neste gang han skal pule ei trang en!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #31 Skrevet 9. april 2013 Det er det jeg forteller dere kvinner! Dere må slutte å ligge med menn med svære pikker! Ligg heller med sånne som meg, - en med liten pikk og ikkenoe å være redd for! En som ikke klarer å gjøre noe mot deres vilje, en som ikke orker å løpe etter dere, - en som respekterer kvinner, - ånei. Det blir for kjedelig og innholdsløst for dere... jaja..! - da er det vel bedre å ønske denne mannen med den svære pikken mange år fengsel sånn at han tenker seg om littegranne om neste gang han skal pule ei trang en! Og der beviste du tydelig at du IKKE eier et fnugg av respekt for kvinner. Ikke nok med det, du forsvarer til og med en som uten tvil har utøvd vold - uavhengig om man kan kalle det voldtekt eller ikke. Anonym poster: 79950e5bf21d1baef880e5f39ffddd09 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå