AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #21 Skrevet 8. april 2013 Mener du mao. at de som har utdannelse innen arbeid med barn og som har jobbet med barn i mange år, dermed gir dårligere råd enn en hvilken som helst forelder? Ja, det er selvsagt noe annet å ha barn enn å ikke ha det, men jeg syns mange foreldre ser seg blinde på sine egne barn, i den forstand at de tror alles barn er som deres i utgangspunktet. Barn som ikke er som deres i praksis, ja der er det foreldrene som har feilet. Jeg tror at det i en del tilfeller er lurt å distansere seg litt fra situasjonen følelsesmessig også, når man skal gi råd. Det er ikke alltid det å kjenne seg igjen i bekymringer og forfølge dem, er det de beste rådene er basert på alltid, selv om bare foreldre kan vite hvor sterk bekymring man kan kjenne for barna sine. Som en videreføring av svaret mitt over, ser jeg ikke at dette med å ta hensyn til foreldrenes bekymring skal være det mest saliggjørende. Noen ganger er kanskje det å få hjelp til å gi tenåringene mer ansvar og frihet svaret, selv om det er vanskelig for forelderen. Der kan kanskje en som ikke har vært på foreldresiden bidra til å gi perspektiver som faktisk kan være til det beste for tenåringen. Jeg sier ikke dermed at sånt er lett, og jeg har ikke tenåringer selv, så jeg vet sikkert ikke hva jeg snakker om. Men jeg håper jeg vil huske noe av det å være tenåring selv når sønnen min blir tenåring. Selv om det jeg egentlig helst vil sikkert er å låse ham inne i kjelleren, borte fra alle farer... Poenget er alle de bastante svarene som gis fra folk som ikke har peiling. Som HI sier har jo alle vært tenåring. Det utelukker jo ikke alle mennesker, men derimot gruppen besserwisserne som raskt nærmest VET at slik vil aldri min lille pode bli.. Du understreker at du ikke har tenåringer, men engasjerer deg likevel veldig i en tråd som innleder med at har du behov for å forsvare deg her så er du vel også målgruppen kritikken var myntet mot. Anonym poster: 3c7d15668011a68136a76ba0fac9f49f 1
Vera Vinge Skrevet 9. april 2013 #22 Skrevet 9. april 2013 Poenget er alle de bastante svarene som gis fra folk som ikke har peiling. Som HI sier har jo alle vært tenåring. Det utelukker jo ikke alle mennesker, men derimot gruppen besserwisserne som raskt nærmest VET at slik vil aldri min lille pode bli.. Du understreker at du ikke har tenåringer, men engasjerer deg likevel veldig i en tråd som innleder med at har du behov for å forsvare deg her så er du vel også målgruppen kritikken var myntet mot. Anonym poster: 3c7d15668011a68136a76ba0fac9f49f Eh, har jeg misforstått noe eller er også denne tråden kun for de som har tenåringsbarn? Jeg skjønner jo at denne tråden forsåvidt er pyntet på sånne som meg (bortsett fra at jeg ikke engasjerer meg så mye i tenåringstråder ellers), men jeg skjønner ikke helt hvor du vil med å påpeke det... Du sier også at alle de bastante svarene gis fra folk uten peiling. Men som flere har nevnt i denne tråden, er de med tenåringsbarn ofte like flinke til å gi bastante råd som de uten barn i den alderen. Bastant skal man aldri være uansett.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2013 #23 Skrevet 9. april 2013 Du sier også at alle de bastante svarene gis fra folk uten peiling. Men som flere har nevnt i denne tråden, er de med tenåringsbarn ofte like flinke til å gi bastante råd som de uten barn i den alderen. Bastant skal man aldri være uansett. Hvilken aldersgruppe BARN har man ikke erfaring med når man har tenåringer? 20+? Anonym poster: 3c7d15668011a68136a76ba0fac9f49f 1
Celtic Heart Skrevet 9. april 2013 #24 Skrevet 9. april 2013 Hvilken aldersgruppe BARN har man ikke erfaring med når man har tenåringer? 20+? Anonym poster: 3c7d15668011a68136a76ba0fac9f49f I dagens samfunn med mine/dine/våre/lånte og husker ikkes barn er det fullt mulig å ha erfaring med tenåringer i hus uten at man har vært igjennom småbarnstiden. Hvis man ikke vil ha råd, får man enten la være å spørre eller lukke ørene og øynene når de gis allikevel.
Vera Vinge Skrevet 9. april 2013 #25 Skrevet 9. april 2013 Hvilken aldersgruppe BARN har man ikke erfaring med når man har tenåringer? 20+? Anonym poster: 3c7d15668011a68136a76ba0fac9f49f Men mener du at de som har to tenåringer har erfaring som er gyldig for alle tenåringer? Og mener du at foreldrenes perspektiv er det eneste gyldige når tenåringer og foreldre omgås?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå