Gå til innhold

Fråstjålet mobil på ferie, forsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forferdelig tragisk, min iphone ble stjålt fra min jakkelomme på meteroen i Barcelona i påsken.

Reisen ble betalt med mastercard som jeg har gjennom sparebank1. Vet jeg skal ha reiseforsikring inkludert når 50% av reisen blir betalt med dette kortet.

Men dekker dette stjålet mobiltelefon?

Vet jeg kan ringe de å sjekke selv, men får ikke tilgang til telefon før i kveld så må vente helt til mandag.

Derfor lurer jeg på om det er noen her som vet? :/

Anonym poster: 40429540c91d60b157f170ff3e05a620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forferdelig tragisk, min iphone ble stjålt fra min jakkelomme på meteroen i Barcelona i påsken.

Reisen ble betalt med mastercard som jeg har gjennom sparebank1. Vet jeg skal ha reiseforsikring inkludert når 50% av reisen blir betalt med dette kortet.

Men dekker dette stjålet mobiltelefon?

Vet jeg kan ringe de å sjekke selv, men får ikke tilgang til telefon før i kveld så må vente helt til mandag.

Derfor lurer jeg på om det er noen her som vet? :/

Min kjære fikk mobilen frastålet på ferie og fikk dette dekket gjennom forsikring. Jeg tror det var en forutsetning at han leverte anmeldelse til politiet.

Anonym poster: d614fe35602c5c2a5093aab6c4196854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede anmeldt dette til politiet.

Får krysse fingrene for at dette går bra :/

Har et spørsmål til. Hadde noen bilder og videoer på iphonen som er svært verdifulle for meg. Blant annet film fra nevøens min sine aller første skritt og andre koselige bilder.

Havner disse automatisk på maccen når disse har vært koblet sammen tidligere? Det har stått at det er synkronisert. Hvor i så fall kan dette ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede anmeldt dette til politiet.

Får krysse fingrene for at dette går bra :/

Har et spørsmål til. Hadde noen bilder og videoer på iphonen som er svært verdifulle for meg. Blant annet film fra nevøens min sine aller første skritt og andre koselige bilder.

Havner disse automatisk på maccen når disse har vært koblet sammen tidligere? Det har stått at det er synkronisert. Hvor i så fall kan dette ligge?

Hvis innholdet du hadde på telefonen var synkronisert med maccen før den ble stjålet, så skal det fremdeles ligge der.

Hvis ikke innholdet på telefonen var synkronisert med maccen før den ble stjålet vil alt nytt innhold siden siste synkronisering være borte.

Så om bildene du har tatt i denne ferien er borte, kommer an på om du synkroniserer ved å fysisk koble telefonen til maccen eller om du synkroniserer via icloud (og da også om du har vært tilkoblet nett med mobilen slik at synkroniseringen faktisk skjedde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at alle bildene fra ferien og alt annet jeg har tatt etter mobil og pc ble koblet sammen er borte.. men de fleste bildene har blitt synkronisert mener jeg.

Men kan bare ikke finne de på maccen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mobil ble stjålet når jeg var ute bar o byen jeg bor i. Jeg har europeiske reiseforsikring som gjelder så fort jeg er over dørstokken hjemme. Tyveriet bør politianmeldt og jeg sendte saken til forsikringsselskapet. Fikk igjen ca 3000,- uten problemer. Kjøpte ny iPhone og når jeg slo på denne fikk jeg valget mellom å gjenopprette telefonen eller lage en ny enhet. Jeg valgte å gjenopprette. Logget meg på Apple-kontoen min. Derfra tok det ca fem minutter med innlastning fra iCloud og så hadde jeg akkurat det samme innholdet som på telefonen som var stjålet. Alle bilder, Alle kontakter, Tekstmeldinger osv. Manglet kun den aller siste aktiviteten jeg hadde på telefonen, men da snakker vi bare om noen timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...