Jolene Skrevet 5. april 2013 #21 Skrevet 5. april 2013 For min del drømmer jeg om trekant, både med en dame eller mann i tillegg til min kjære. Grunnen til at vi ikke har hatt det enda er fordi vi ikke har funnet helt ut hvor grensene våre går. Der hadde ikke snakket om dette grundig på forhånd, og når han da i tillegg gir faen i deg? Kjenner jeg blir sint på dine vegne! Både fordi han ikke brydde seg om deg i selve settingen og fordi han diskuterte deres sexliv med henne. Dette må du snakke med han om, ikke fortie da kan det ødelegge forholdet. For min del vet jeg ikke hva jeg hadde gjort egentlig, vanskelig å sette seg inn i for en som ikke har vært i dine sko. Poenget mitt er at dere trenger å snakke sammen, eller skriv ut det du har skrevet her å gi til han, selv foretrekker jeg å ha noe skrevet ned når jeg skal ta opp ubehagelige ting. Uansett hadde jeg vært kraftig irritert på venninna mi, nettopp fordi det var en venninne. Dersom jeg skal ha trekant må det bli med en fremmed for å unngå kleine situasjoner. 2
fluffy-123 Skrevet 5. april 2013 Forfatter #22 Skrevet 5. april 2013 For meg, når jeg bare leser kun din side, så høres det ut som om han var utro med deg i samme rom. Han spurte ikke, han tok seg friheten. Men, han trengte ikke å "mene noe med det", det kan hende han har misforstått deg litt i forkant, og ble tatt av bølgen i det alt skjedde. Du må vel finne ut av om det er greit med en unnskyldning, og litt prating -eller om du ikke klarer å forholde deg til dette. Noen ganger er det verdt det å prøve, andre ganger ikke. For meg så hadde det nok føltes som ganske krenkende om vi ikke hadde diskuterte dette på forhånd, men i den situasjonen jeg selv er i nå så ville det nok aldri skjedd, og om det hypotetisk skulle det så er han verdt å krangelen og oppryddingen etterpå. Altså det å i det hele tatt skulle ha trekant burde vært diskutert godt, og det å gjøre dette med min bestevenninne burde vært noe vi alle tre var med på å bestemme, sammen. Hva føler du for henne nå? Er det sjalusi på en måte, eller bare kleint? Jeg har tenkt det samme, men vil ikke se på det som utroskap.. For jeg var jo med på det, til jeg ble dyttet bort på en måte. Det som er så dumt er at det går ikke ann å snakke med han om det, for han er ikke veldig flink til å snakke om følelser og sånne ting.. Så han føler han bare gjentar seg med å si at han angrer, at det aldri skulle skjedd og at fylla har skylda. Jeg er skuffa over henne også, for hun følte at han ga henne alt for mye oppmerksomhet og ikke meg.. Men hu stoppet det ikke.. Jeg er litt sjalu på henne og barer litt nag, men aller mest føler jeg at jeg ikke er like pen som hennne og at typn mulig kunne likt henne bedre enn meg og slike ting :/ 1
plastbananen Skrevet 5. april 2013 #23 Skrevet 5. april 2013 Jeg har tenkt det samme, men vil ikke se på det som utroskap.. For jeg var jo med på det, til jeg ble dyttet bort på en måte. Det som er så dumt er at det går ikke ann å snakke med han om det, for han er ikke veldig flink til å snakke om følelser og sånne ting.. Så han føler han bare gjentar seg med å si at han angrer, at det aldri skulle skjedd og at fylla har skylda. Jeg er skuffa over henne også, for hun følte at han ga henne alt for mye oppmerksomhet og ikke meg.. Men hu stoppet det ikke.. Jeg er litt sjalu på henne og barer litt nag, men aller mest føler jeg at jeg ikke er like pen som hennne og at typn mulig kunne likt henne bedre enn meg og slike ting :/ "Fylla har skylda, men hvem har skylda for fylla?" Prøv å prat med han om dette. Fortell han hva du føler nå i ettertid og hvordan du følte det der og da. Spør om han og merket at han dyttet deg bort, om han føler selv at han overså deg. Det er ikke sikkert han vet hvordan det var for deg om du ikke forteller han det. Og "Jeg angrer" forteller ikke deg så mye heller om hva han egentlig mener.. Han var egoistisk da og han er egoistisk nå hvis han ikke vil prate ordentlig om dette med deg fordi han ikke vil tenke på det. 1
Gjest Oblivion Skrevet 5. april 2013 #24 Skrevet 5. april 2013 Jeg har tenkt det samme, men vil ikke se på det som utroskap.. For jeg var jo med på det, til jeg ble dyttet bort på en måte. Det som er så dumt er at det går ikke ann å snakke med han om det, for han er ikke veldig flink til å snakke om følelser og sånne ting.. Så han føler han bare gjentar seg med å si at han angrer, at det aldri skulle skjedd og at fylla har skylda. Jeg er skuffa over henne også, for hun følte at han ga henne alt for mye oppmerksomhet og ikke meg.. Men hu stoppet det ikke.. Jeg er litt sjalu på henne og barer litt nag, men aller mest føler jeg at jeg ikke er like pen som hennne og at typn mulig kunne likt henne bedre enn meg og slike ting :/ Det høres ut som om de betyr så mye for deg at det er verdt det å være litt tålmodig og forsøke å snakke med dem begge først. Tenk over hvilke spørsmål du ønsker svar på. Hvis kjæresten din sliter litt med å prate så finner du spørsmål som ikke er anklagende, men der du forteller hva du føler, for så å spørre ham om hva han mener om det du sier, og hva han føler. Det er en god ting om du bruker litt tid på å finne ut av hva du selv mener, men ikke la deg overkjøre eller la deg selv undertrykke følelsene dine. Det betyr ikke at du ikke kan komme til det punktet der dere er i balanse igjen, balansen oppnår dere når alle føler at ting er ok. Du forteller jo oss litt hva du er skuffet over, og litt av følelsene du har. Dette er noe de to må få vite for at dere kan snakke sammen, og kanskje løse opp stemningen. Om du velger å si at du ikke syntes dette var ok høyt, så har du også retten til å trekke deg unna om du ønsker det. Noen ganger må vi ta vare på egne grenser, -men så gjelder det å finne dem først da... 1
Gjest Lille-pus Skrevet 5. april 2013 #25 Skrevet 5. april 2013 "Fylla har skylda, men hvem har skylda for fylla?" Prøv å prat med han om dette. Fortell han hva du føler nå i ettertid og hvordan du følte det der og da. Spør om han og merket at han dyttet deg bort, om han føler selv at han overså deg. Det er ikke sikkert han vet hvordan det var for deg om du ikke forteller han det. Og "Jeg angrer" forteller ikke deg så mye heller om hva han egentlig mener.. Han var egoistisk da og han er egoistisk nå hvis han ikke vil prate ordentlig om dette med deg fordi han ikke vil tenke på det. Prøve ! Han må ! Han må vrenge sjela nå. Hver eneste tanke må opp på bordet. Hvert eneste spørsmål må besvares med full ærlighet og åpenhet. Det er hans eneste sjanse til å redde forholdet nå. Sannhet fordi det også vil være TS eneste sjanse til å kunne evaluere om hun kan eller vil bli. Print så gjerne dette innlegget og vis ham. Han må innse at det er den eneste sjansen han kommer til å få. Det er hans eneste sjanse til å redde forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2013 #26 Skrevet 5. april 2013 Det er et stort svik når de i tospann prater om deres høyst personlige sexliv. Han pulte venninna di foran deg. Var dette en trekant? Så grusom opplevelse det må ha vært... Anonym poster: 7e2f47aebace4b34ebf8578991a1adc6 5
Eleutheria Skrevet 6. april 2013 #27 Skrevet 6. april 2013 Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse ... Har selv et ganske åpent forhold med min partner og vi har fra tid til annen en tredjeperson med i senga, men vi har pratet grundig om hva som er greit og hva som ikke er greit. For at det skal være en god, sunn trekant må man være klar på hva som er premissene på forhånd, og man må vite at det er IKKE greit at oppmerksomheten blir skjevt fordelt. Vi har f.eks. ikke lov til å gjøre noe med noen med mindre partner er i samme rom, er klar over hva som foregår, og har godkjent tredjepersonen. Om vi ender opp med å ta med oss en tredjepart skal oppmerksomheten fordeles jevnt - i teorien skal alle tre gi de to andre partene ca like mye oppmerksomhet. Dette er nettopp for å unngå situasjoner som dette: At man brått føler at tredjeparten er mer interessant for partneren enn en selv ... Tredjeparten bør også være klar over at oppmerksomheten skal fordeles noenlunde jevnt; man skal ikke føle at den ene blir favorisert. Ingen står med stoppeklokka akkurat men sånn ca like mye til hver er fint. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor i alle dager du er med på en trekant når du åpenbart ikke har lyst på en annen dame, og hun åpenbart ikke har lyst på deg? Litt av poenget med en trekant er at det er tre personer som har sex ...? 3
Avalon Skrevet 6. april 2013 #28 Skrevet 6. april 2013 Hadde dette skjedd meg ville jeg fortalt han rett ut hvordan jeg opplevde det hele, hvordan det føltes og hvordan det føles i ettertid. Ville også sagt at jeg faktisk krever mer enn "jeg angrer", jeg krever at han går inn i seg selv og snakker om det. Hadde jeg hatt et ønske om at forholdet skulle fortsette hadde jeg ikke bare krevd ord, men også handling! 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #29 Skrevet 6. april 2013 Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse ... Har selv et ganske åpent forhold med min partner og vi har fra tid til annen en tredjeperson med i senga, men vi har pratet grundig om hva som er greit og hva som ikke er greit. For at det skal være en god, sunn trekant må man være klar på hva som er premissene på forhånd, og man må vite at det er IKKE greit at oppmerksomheten blir skjevt fordelt. Vi har f.eks. ikke lov til å gjøre noe med noen med mindre partner er i samme rom, er klar over hva som foregår, og har godkjent tredjepersonen. Om vi ender opp med å ta med oss en tredjepart skal oppmerksomheten fordeles jevnt - i teorien skal alle tre gi de to andre partene ca like mye oppmerksomhet. Dette er nettopp for å unngå situasjoner som dette: At man brått føler at tredjeparten er mer interessant for partneren enn en selv ... Tredjeparten bør også være klar over at oppmerksomheten skal fordeles noenlunde jevnt; man skal ikke føle at den ene blir favorisert. Ingen står med stoppeklokka akkurat men sånn ca like mye til hver er fint. Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor i alle dager du er med på en trekant når du åpenbart ikke har lyst på en annen dame, og hun åpenbart ikke har lyst på deg? Litt av poenget med en trekant er at det er tre personer som har sex ...? Her kan det lett gå galt med et forhold da sjalusi og mistenksomhet krever strenge regler, som få følges. Følelsesmessig er dette en form for risikosport, der man balanserer på en knivsegg for å få tilfredstilt et nytelsesebehov. Det blir for komplisert. TS: Det du opplevde må være helt fryktelig. Fylla har ikke skylda - man vet hva som er galt, men da gir man mer faen. Anonym poster: 7e2f47aebace4b34ebf8578991a1adc6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #30 Skrevet 6. april 2013 Her kan det lett gå galt med et forhold da sjalusi og mistenksomhet krever strenge regler, som få følges. Følelsesmessig er dette en form for risikosport, der man balanserer på en knivsegg for å få tilfredstilt et nytelsesebehov. Det blir for komplisert. TS: Det du opplevde må være helt fryktelig. Fylla har ikke skylda - man vet hva som er galt, men da gir man mer faen. Anonym poster: 7e2f47aebace4b34ebf8578991a1adc6 *må følges* Anonym poster: 7e2f47aebace4b34ebf8578991a1adc6
Gjest JakeGreen Skrevet 6. april 2013 #31 Skrevet 6. april 2013 For meg høres dette mer ut som et overgrep enn en trekant mellom tre samtykkende mennesker. 2
Gjest Sunheart Skrevet 6. april 2013 #32 Skrevet 6. april 2013 Hva kan han si og gjøre om igjen? Ingenting. Han har sagt han angrer og at det skulle vært ugjort. Man må bare prøve å gå videre selv om det er vanskelig. Har han forresten sagt at det er deg han elsker og vil ha, men at alkoholen på en måte tok overhånd. Hun var ny og spennende og han glemte deg? Men han vil egentlig ha deg, tenner mest på deg og vil ha deg i livet sitt? Om ikke, burde han ha sagt det og. Jeg hadde ALDRI akseptert trekant, er alt for sjalu til det. Har hatt trekant før i mine yngre dager, både med to gutter og to jenter. Har også hatt partnerbytte. Skulle liksom prøve ut alt.Kan bare si at det ble veldig mye sjalu i etterkant, så det anbefaler jeg ingen før de virkelig har snakket om det og begge vil det 100%. Lykke til TS. :hug: Håper det ordner seg for dere
fluffy-123 Skrevet 6. april 2013 Forfatter #33 Skrevet 6. april 2013 Det er et stort svik når de i tospann prater om deres høyst personlige sexliv. Han pulte venninna di foran deg. Var dette en trekant? Så grusom opplevelse det må ha vært... Anonym poster: 7e2f47aebace4b34ebf8578991a1adc6 Det skulle være en trekant, men det ble ikke helt sånn.. Vennina mi ga meg mer oppmerksomhet enn det typen gjorde lissom.. :/
fluffy-123 Skrevet 6. april 2013 Forfatter #34 Skrevet 6. april 2013 Jeg har fått snakket litt med han nå, så ting går litt bedre. Men det er enda mye som må snakkes om og bearbeides.. Det kommer til å ta sin til å komme over dette, men med tiden så håper jeg det går bra
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #35 Skrevet 6. april 2013 Hvor mye ble du egentlig latt til deg selv? Slik du beskriver det så ser det ut som at han var utro foran deg! Satt han deg virkelig til å være tilskuer? En trekant skal være et krydder i sexlivet, og jeg synes det er rart at han ikke ble skikkelig tent på deg for at du lot han få denne gleden. Dette høres heller ut som et påskudd for å få lov til å ha sex med venninna. Dette her har blitt gjort i helt feil rekkefølge, og det at de to har stått å kåtet hverandre opp for så å komme på trekant ideen for å få lov til å ha sex! Bare der gikk de langt over streken. Hadde jeg vært deg så hadde jeg revurdert både forholdet og vennskapet. Uansett om han var full eller ikke, om dette hadde vært planlagt eller ikke, så sier dette deg noe om hans personlighet, han har vist en hensynsløs og egoistisk side. Er dette virkelig en type du vil være sammen med? Anonym poster: 5a826144f623b4cdac3afc7a64853bab 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2013 #36 Skrevet 6. april 2013 ''Vennina mi ga meg mer oppmerksomhet enn det typen gjorde lissom.. :/'' Kan jo være venninna di var kåt på deg og hadde fantasert om deg og henne. Trenger ikke å være typen din som var hovedmotivasjonen til at hun ville være med på trekanten. Synes det var dårlig gjort av typen din, og skjønner godt at du ble fryktelig såret, det der vet ikke jeg om jeg kunne ha levd med selv. Til hans forsvar så var det nok lite gjennomtenkt og mye alkohol inne i bildet. Han syntes vel at det var spennende og nytt. Det trenger ikke å bety noe i forhold til hva han føler for deg. Det at han synes hun var spennende å leke med når han trodde du hadde gitt han lov trenger ikke å bety at han liker henne eller utseendet hennes noe spesielt. Jeg hadde trekant med ei venninne og en eks av henne for en del år siden, det var også lite gjennomtenkt og mye alkohol inne i bildet. Jeg var singel da. Var forelsket i venninna mi, så takket ja da jeg fikk tilbud om å bli med. Vi koste sammen alle tre, men opplevde at mannen var mest interessert i å kose med meg. Jeg var ikke penere enn venninna var, og han kjente meg nesten ikke. Han hadde ikke følelser for meg. Var vel bare noe nytt og ukjent. Anonym poster: 386e21ef21ac9ba164903de9bdb394b2
Gjest Lille-pus Skrevet 7. april 2013 #37 Skrevet 7. april 2013 (endret) Noe av det aller viktigste er at den som er av samme kjønn som man som par ønsker seg at 3dje person skal være, er den som velger 3dje personen. Den andre part aksepterer eller avviser vedkommende som deltager. Gjør man det på motsatt vis så må man regne med at det fort kan oppstå sjalusitanker eller stor usikkerhet. Veldig viktig dette. I dette tilfellet burde TS vært den som egenhendig valgte kvinne nr.2, og kjæresten fikk lov til å akseptere eller avslå valget. Samme hvordan man vrir og vender på det så vil en 3dje person i praksis kun være for 'et verktøy' å regne. Endret 8. april 2013 av Lille-pus
Bernardette Skrevet 7. april 2013 #38 Skrevet 7. april 2013 Jeg havnet på gulvet og fikk en dildo jeg lissom kunne kose meg med, mens jeg så de to holde på. !!!! 2
Hottrio Skrevet 7. april 2013 #39 Skrevet 7. april 2013 Få heller med en ekstra (bi)mann til trekant neste gang. Om mannen din ikke ønsker det så si i stedet at det kommer en ekstra dame.... blindfold ham (sett bind for øynene hans) og slipp inn den andre mannen uten at han gir lyd fra seg...og så lar du den ekstra mannen kose med mannen din mens han tror det er en dame som gjør det . 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #40 Skrevet 8. april 2013 Trekant for min del er uaktuelt. Vil ha kjærsten min for meg selv. Når jeg leste innlegget ditt sleit jeg med å holde tårene tilbake fordi jeg så for meg meg og min kjære i en slik situasjon og fikk kjempevondt inni meg. Sender deg en klem jeg også, som flere andre her! Anonym poster: 1ebfd543cc6b833635ff33a050277f82 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå