Iselin3 Skrevet 4. april 2013 #1 Del Skrevet 4. april 2013 Opprettet enkeltmannsforetak i 2011, og gikk med ca 30 000 i overskudd. Betalte ingenting i forskuddsskatt, men betalte en del ekstra skatt i min faste jobb, og det endte med at jeg fikk tilbake på skatten. På del 3 på skattekortet ser jeg at det står at jeg vil gå med overskudd i næring på ca 30 000 i år, og jeg har også gått med overskudd. men jeg har ikke fått noen giroer for forskuddsskatt. Har derfor i god tro betalt litt ekstra skatt i min faste jobb og tenkt at dette er godt nok som forskuddsskatt. Ser også på forum at andre med fast jobb+enkeltmannsforetak gjør det på denne måten. Men jeg leser også at man skal betale forskuddsskatt på enkeltmannsforetak, uavhengig om man får giro tilsendt. Er litt i villrede nå - siden jeg ikke har betalt forskuddsskatt på enkeltmannsforetaket - kun gjennom min faste jobb, kan jeg risikere å måtte betale noen form for strafferenter?? Eller vil skatten jeg betaler i min faste jobb regnes som forskuddsskatt også for enkeltmannsforetaket?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horge Skrevet 4. april 2013 #2 Del Skrevet 4. april 2013 Er litt i villrede nå - siden jeg ikke har betalt forskuddsskatt på enkeltmannsforetaket - kun gjennom min faste jobb, kan jeg risikere å måtte betale noen form for strafferenter?? Nei. Eller vil skatten jeg betaler i min faste jobb regnes som forskuddsskatt også for enkeltmannsforetaket?? Ja. Dersom overskuddet fra foretaket gjør at du alt i alt har blitt trukket for lite i forkuddsskatt, så får du bare en helt vanlig "baksmell" på skatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iselin3 Skrevet 4. april 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 4. april 2013 Tusen, tusen takk for svar =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 5. april 2013 #4 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Restskatten kan unngås ved å innbetale tilleggsforskudd for 2012 før 31. mai 2013. Man unngår da også renter. Kid lages her: http://www.skatteeta...Lag-KID-nummer/ Der finner dere også kontonummer til kommunen dere skatter til Endret 5. april 2013 av Wonders 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå