Gå til innhold

Hvilken p-pille bruker du?

82 stemmer

1. 1. Hvilket merke

• Loette
      13
    • Microgynon
      25
    • Mercilon
      10
    • Yasminelle
      2
    • Yasmin
      9
    • Marvelon
      2
    • Diane
      7
    • Cerazette
      13
    • Synfase
      1
    • Conludag
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til dere damer her inne :)

Jeg har nå begynt på Diane for å se om det kan ordne opp i huden min, hvor lenge bør jeg regne med det tar før jeg ser om de fungerer?

Ser flere nevner andre merker som hjelper mot uren hud.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere som har byttet fra et merke til et annet- hvor lang tid tok det før dere følte at kroppen ble vant til det nye merket?

Målte legen deres blodtrykk, og samtalte med dere om tidligere sykdomsforløp i familien? Jeg fikk resept på yasminelle uten at han målte blodtrykk, spurte om blodpropp i familien etc. Det synes jeg er litt merkelig, fordi jeg sa jo til han at jeg har gått på p-piller i maange år, og det er lenge siden noen har målt blodtrykket mitt. Synes egentlig p-piller er litt skummelt :vetikke:

TS

Anonym poster: 2c97a6c78ade5024e66ae24355e17ebf

Jeg byttet fra Loette (etter å ha brukt det i seks år) til Microgynon for en måned siden. Har ikke merket noen spesiell forskjell, så da føler jeg vel at kroppen har vært vant til det fra dag 1 ;) Nå har jeg hatt første pillefrie uke med litt mens i tre dager, og ellers ikke hatt noen problemer selv om jeg gikk rett fra siste aktive pille på Loette til første pille på Microgynon.

Jeg måtte inn til lege (studenthelsestasjon) siden jeg skulle bytte p-pillemerke, men fikk ikke noen andre spørsmål enn om grunnen til at jeg ville bytte var at jeg hadde mellomblødninger. Ingen spørsmål om blodpropp og slikt og heller ikke noe måling av blodtrykk. Da jeg ordnet resept der for første gang for et år siden fikk jeg spørsmål om blodpropp og brystkreft, men ikke noe blodtrykksmåling. Men dette er jo "snille" p-pillemerker, da.

Anonym poster: 8572383003168a7b73af79631fa402e8

Skrevet

Til dere damer her inne :)

Jeg har nå begynt på Diane for å se om det kan ordne opp i huden min, hvor lenge bør jeg regne med det tar før jeg ser om de fungerer?

Ser flere nevner andre merker som hjelper mot uren hud.

Jeg gikk på antibiotika i flere måneder mot huden min, og det hjalp. Da jeg sluttet kom den urene huden tilbake. Nå har jeg gått på Diane i litt over en måned, og nå er huden min grei nok igjen.

Jeg gikk forresten på Loette i et par dager, varte ikke lenge, ble så kvalm og dårlig. Merker ingen bivirkninger av Diane, Loette var helt jævlig for meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk på antibiotika i flere måneder mot huden min, og det hjalp. Da jeg sluttet kom den urene huden tilbake. Nå har jeg gått på Diane i litt over en måned, og nå er huden min grei nok igjen.

Jeg gikk forresten på Loette i et par dager, varte ikke lenge, ble så kvalm og dårlig. Merker ingen bivirkninger av Diane, Loette var helt jævlig for meg.

Det er Loette jeg har gått på nå de siste årene, så da får jeg se om det blir bedre med Diane. :) Før trengte jeg ikke bekymre meg for huden min, men etter jeg fylte 20 så har den blitt mer uren.

Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på cerazette i 3 mnd nå, og har blødd sammenhengende siden dag 1. Blir helt deperimert av det. Vil nesten gå så langt som å påstå at det ødela det forrige forholdet mitt da vi aldri kunne ha sex.

Er det noen som vet når disse blødningene slutter? Finnes det en annen minipille som virker bedre?

Anonym poster: 4f394b7098f74cb14447b03beb211a5f

AnonymBruker
Skrevet

Har gått på Microgynon i ett år nå.

Ble veldig følsom de første månendene etter jeg startet med det. Gråt av ingenting. Men jeg gråt bare når jeg var alene, så disse humørsvingningene plaget ingen andre enn meg selv:P

Har også fått større pupper i løpet av det siste året, men vet ikke om dette er pga. p-pillene da.. Har ikke gått opp noe i vekt egentlig.

Ellers ingen bivirkninger, og jeg er veldig fornøyd:)

Anonym poster: 90c74755813df4c14ca285f35b1cebcf

Skrevet

Bruker Microgynon.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg fikk akne etter å ha byttet til cerazette, og sliter fortsatt med det nå som jeg bruker microgynon. Noen som har forslag til et eventuelt nytt merke p-piller som kanskje vil hjelpe, og om det i det hele tatt vil ha noen innvirkning? :)

Skrevet

Jeg går på microgynon, fornøyd med det :) Gikk på loette noen måneder, blødde nesten konstant hele perioden.

AnonymBruker
Skrevet

*dytt*

Anonym poster: 2c97a6c78ade5024e66ae24355e17ebf

Skrevet

Bruker "Diane", men apoteket er alltid tom så bruker de de kaller tilsvarende piller (feminil).

Positivt:

Ren hud

Negativ:

Vektøkning

Depresjon

Nedsatt sexlyst

Lengre mens

Skrevet

Gått på Mercilon fast i snart 7 år. Så man kan vel si jeg er ganske fornøyd. Ikke merket noe som helst bivirkninger. Hverken uren hud, menssmerter eller vektøkning. Eneste jeg kan si noe på er at om jeg har hoppet over mensen flere måneder på rad kan jeg få mellomblødninger, det er ganske irriterende. Vurderer å bytte til p-stav eller noe, hørt at mensen stopper opp helt. Det hadde vært veldig greit i grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...