Gå til innhold

Hvilken p-pille bruker du?

82 stemmer

1. 1. Hvilket merke

• Loette
      13
    • Microgynon
      25
    • Mercilon
      10
    • Yasminelle
      2
    • Yasmin
      9
    • Marvelon
      2
    • Diane
      7
    • Cerazette
      13
    • Synfase
      1
    • Conludag
      0

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt Microgynon i snart 7 år, og bytter til Yasminelle nå. Grunnen til det er fordi legen min sier at Yasminelle kan bedre huden min. Jeg har søkt litt rundt på netter om p-piller nå, og fant ut at det finnes ganske mange merker! Så jeg lurer rett og slett på hvilket merke du bruker, og hva du synes om det,

Dette er hvordan jeg opplevde microgynon:

Positivt:

-Regelmessig mens (På dagen, og nesten på klokkeslettet)

-Lite smerter

-Lett å utsette

Negativt:

-Uren hud(vet ikke om det kommer av pillene, men de har hvertfall ikke hjulpet)

-Humørsvigninger

Anonym poster: 2c97a6c78ade5024e66ae24355e17ebf

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bruker ikke p-piller, det er gårdagens prevensjonsmiddel. P-ring derimot er glitrende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke p-piller, det er gårdagens prevensjonsmiddel. P-ring derimot er glitrende.

Det var ikke trådens tema. Stikk et annet sted.

Anonym poster: e2a660cb7cde29e75ba3eb74282f92a5

• Liker 10
Gjest Gjest
Skrevet

Det var ikke trådens tema. Stikk et annet sted.

Anonym poster: e2a660cb7cde29e75ba3eb74282f92a5

Helvetes kor tøff du er under AB-funksjonen da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Microgynon og er kjempefornøyd. Jeg har PCOS og har slitt med uren hud og kviser. Etter jeg begynte på Microgynon så har jeg blitt så og si kvisefri, kun en og annen en gang i mnd og det tåler jeg.

Anonym poster: 650899741e4a98fcdd4cde8729da16ed

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt mercilon i 4 år og vært veldig fornøyd. Alt av menssmerter forsvant, det samme med humørsvingningene. Gikk muligens litt opp i vekt, men det kan like godt bare ha vært alderen. Ingen problemer med uventede blødninger - men nå har jeg ikke pleid å hoppe over mensen, da. Sluttet på dem nylig, og normal syklus kom tilbake med en gang.

Anonym poster: 48f7a1b2b9124b143653f337d5355846

Gjest avocadoen
Skrevet

Går på microgynon, og jeg er veldig fornøyd. Hadde litt kviser før jeg begynte med den, men nå har jeg ikke en eneste kvise! :nigo:

Har også bare mensen i 4,5 dager, og får den nærmest på timen jeg også. Før hadde jeg mensen i 8 dager og smerter i 10 dager. Nå har jeg bare smerter i 2-3 dager. Er også selvfølgelig lett å utsette (men det tror jeg vel de fleste p-pillene er?)

Jeg har ikke noen humørsvingninger.

Finner rett og slett ikke noe negativt med den :)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Mercilon. Kanskje litt mer kviser enn før, men ellers ingen bivirkninger.

Skrevet

Går på Diane pga kviser. Har gjort det i 2-3 år i strekk nå, etter at jeg hadde et opphold på noen år for å se om kvisene kom tilbake etter 2 års bruk av Diane (og det gjorde de)

Skal tviholde på Diane'n min frem til jeg skal få barn :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Går på Microgynon. Ingen bivirkninger og ingen kviser :)

Anonym poster: f116c0d88aff9df3bb7a64971ec40061

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er "mange" som bruker Microgynon. Jeg var i grunn fornøyd med merket, men hudlegen anbefalte meg å bytte. Dersom jeg ikke merker forskjell bytter jeg glatt tilbake til Micro. Yasminelle koster svimlende 250 kroner også. Flere som vil dele? :) Ingen som bruker Yasminelle?

Gjest Kjærleik
Skrevet

Jeg har brukt Mercilon i mange år, og har nå byttet over til Cerazette på grunn av migrene. Forhåpentligvis vil dette minske antall anfall i uken.

Skrevet

Av merkene jeg har testet, har jeg vært mest fornøyd med Marvelon og Cerazette.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Yasminelle:

Glattere hud/mindre hormonelle utbrudd

Blør mindre

Mindre PMS

Legger heller ikke på meg eller blir deppa. Pluss i boka, endrer aldri ;)

Marvelon var helt jævlig...

AnonymBruker
Skrevet

Hadde fæl hud. Mener 8 mnd med antibiotika mot kviser hjalp ikke. Brukte MD formulations, Decleor, Matis, Jan Marini og alt det jeg skulle. Tok laser av huden. Etter 3 uker på Diane var jeg nesten kvisefri. Siden Diane har ekstra mye hormoner i seg, så fikk beskjed om å bytte over til Yasmine etter 6 mnd. Nå har det gått over ett år på Yasmine, og jeg er kvisefri for første gang siden jeg var 10 år gammel.

Anonym poster: b293bc667b22e471b70314c8bcaf664d

Skrevet

Jeg har gått på Microgynon i snart ett år og er veldig fornøyd! Blør mindre, kommer nesten på klokkeslettet som flere har sagt og mye mindre smerter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også bytte fra microgynon til yasminelle nå, er i pauseuka nå, så på tirsdag begynner jeg på yasminelle. Microgynon er helt topp mtp at jeg har lite smerter og blør kun i 4-5 dager, men får masse bittesmå kviser i pannen av de... Gikk på Yasmin så ble huden min helt fin igjen, men de var tydeligvis for sterke for meg for jeg begynte å blø på den 14ende pillen på hvert brett... Mercilon ble for svakt , kunne ikke hoppe over sukkerpillene en eneste gang. Håper bare på at det går med yasminelle , at de ikke er for svake de også. Med microgynon tok jeg 3 brett uten pause uten problemer så håper jeg iallfall kan ta 2 brett uten pause på yasminelle. Er spendt på hvordan det går , haha :)

Anonym poster: e4960969940ab566357d665dde818660

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Yasmin, Loette, Cerazette, Trionetta, Mercilon og Microgynon. Brukte de fra seks måneder til flere år. Har opplevd stort sett samme bivirkner på alle; mellomblødninger, forsvunnet sexlyst og massiv migrene. På Cerazette fikk jeg også veldig tørre kontaktlinser. Bruker p-ring nå, har brukt de siste fire årene, helt bivirkningsfri.

Anonym poster: 9aa2bf339c23e18c89a36e0230177aae

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har byttet fra et merke til et annet- hvor lang tid tok det før dere følte at kroppen ble vant til det nye merket?

Målte legen deres blodtrykk, og samtalte med dere om tidligere sykdomsforløp i familien? Jeg fikk resept på yasminelle uten at han målte blodtrykk, spurte om blodpropp i familien etc. Det synes jeg er litt merkelig, fordi jeg sa jo til han at jeg har gått på p-piller i maange år, og det er lenge siden noen har målt blodtrykket mitt. Synes egentlig p-piller er litt skummelt :vetikke:

TS

Skrevet

Yasmin bruker jeg og har brukt det siden starten for snart 10 år siden. Ingen problemer med dem og ingen bivirkninger. Veldig forutsigbar mens og lite blødninger. Kommer til å fortsette med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...