Gjest Emma Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Jeg er helt sjokkert over det legekontoret jeg går til. Jeg skiftet fastlege for 1 år siden, og det er noe av det dummeste jeg har gjort. Legen var bedre, men kontoret kan jeg ikke si det samme om. Det er helt umulig å nå igjennom til dem på telefon. Idag skulle jeg bestille en time og jeg ringte 40 minutter i strekk, uten å komme igjennom. Ikke fordi det var opptatt, men fordi de ikke tok telefonen. Dette skjer hver eneste gang jeg skal bestille time. En gang var jeg kjempe syk, lå på sofaen og trengte en time på dagen. Legevakten var ikke åpen enda så der kunne jeg ikke ringe. Jeg måtte ringe i 1 time før noen tok telefonen. Idag måtte jeg bestille en time, så etter 40 min uten at de tok telefonen, så kjørte jeg til legekontoret. Der sa de at jeg kunne få time om 2 uker. Så spurte jeg om jeg kunne få en tidligere og hintet om at det var noe som hastet.. Da spurte hun meg: Hva gjelder det da? Døren gikk ikke an og lukkes, det satt to kontordamer og stirret på meg, så jeg sa det var privat.. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å si det under fire øyne. Så hun ba meg bare dra og bytte legekontor om jeg ikke kunne vente i to uker.. Er dette normalt? Jeg er faktisk helt sjokkert. Jeg er også redd for å vente for lenge med å gå til legen med dette. Har byttet fastlege nå, bort til det andre legekontoret, men der får jeg ikke gå før 1 Mai... Hva skal jeg gjøre?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Nei, da hadde jeg bytta legekontor! Det bør du ikke finne det i! Er det helt krise kan du kontakte legevakten og få en lege der til å se på deg, forklar situasjonen bare og det er ikke noe problem Anonym poster: e5e2e3172c2073c5934dd8934b33724a
Gjest Emma Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 Jeg tror ikke det er helt krise, men jeg hadde ubeskyttet sex med en jeg holdt på med for noen uker siden. Så oppdaget jeg at han er tidenes rundbrenner, så jeg sluttet å være med ham. Og nå har jeg fått symptomer som ligner på klamydia.. Så jeg tror ikke det er noe jeg kan gå til legevakten med. Men det er utrolig ubehagelig, og om det er det jeg tror det er vil jeg bare ha det bort fra kroppen snarest..
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Jeg tror ikke det er helt krise, men jeg hadde ubeskyttet sex med en jeg holdt på med for noen uker siden. Så oppdaget jeg at han er tidenes rundbrenner, så jeg sluttet å være med ham. Og nå har jeg fått symptomer som ligner på klamydia.. Så jeg tror ikke det er noe jeg kan gå til legevakten med. Men det er utrolig ubehagelig, og om det er det jeg tror det er vil jeg bare ha det bort fra kroppen snarest.. jo det er klart du kan gå til legevakten med det. jg har gjort det og fått medisin mot klamydia på legevakten:) Anonym poster: d2ccc35c5aaa949017d9a1a9d42a9ec8
dobri123 Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Det kan du gå til legevakten med. Ellers kan du vel bare levere en urinprøve hos legen i skranken?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Hvorfor bruke legevakten til dette? Bestil heller time hos gynekolog. Anonym poster: 136d9eaf6703654b478256d8b9a05002 3
Gjest Emma Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Jeg har ikke så veldig til å gå opp til legekontoret igjen.. Men det er alltså en ting man kan gå til legevakten med? Hva bør jeg si i telefonen når jeg ringer etter time? Jeg har ikke så veldig lyst til å si i telefonen at jeg tror jeg har klamydia liksom..
Pria Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Jeg har ikke så veldig til å gå opp til legekontoret igjen.. Men det er alltså en ting man kan gå til legevakten med? Hva bør jeg si i telefonen når jeg ringer etter time? Jeg har ikke så veldig lyst til å si i telefonen at jeg tror jeg har klamydia liksom.. Får ikke mye sympati med deg når du ikke klarer å ordlegge deg verken verbalt eller over tlf. 1
Gjest gjest Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Jeg har ikke så veldig til å gå opp til legekontoret igjen.. Men det er alltså en ting man kan gå til legevakten med? Hva bør jeg si i telefonen når jeg ringer etter time? Jeg har ikke så veldig lyst til å si i telefonen at jeg tror jeg har klamydia liksom.. Hva er symptomene dine? Lurer litt på om jeg har det samme, og jeg er i utrolig lik situasjon som din...Hvordan fant du ut at han er rundbrenner? Har andre sagt det, har du sette det selv, holdt han på med andre samtidig , eller er det mest pga klamydia?
Gjest Emma Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 Pria: På hvilken måte har jeg spurt etter å få sympati fra deg? Jeg skrev dette innlegget for å få vite hvor jeg kan dra for å få legehjelp snarest.
M@rzipan Skrevet 4. april 2013 #11 Skrevet 4. april 2013 Det er relevant for de som jobber på legekontoret hvorfor du må ha time raskt. Det er ikke fordi at de er nysgjerrige, men for at de skal kunne vurdere om det gjelder en hastesak, eller om du kan vente. 4
Mixelite Skrevet 4. april 2013 #12 Skrevet 4. april 2013 Får ikke mye sympati med deg når du ikke klarer å ordlegge deg verken verbalt eller over tlf. Saklig... 1
Gjest Emma Skrevet 4. april 2013 #13 Skrevet 4. april 2013 M@rzipan: Jeg vet jo det da. Jeg kunne godt sagt det til legekontoret under 4 øyne. Men det satt flere der, i tillegg gikk det ikke an å lukke døren til kontoret.. Ikke så veldig gøy å skrike ut at man tror man har klamydia ;-)
Pria Skrevet 4. april 2013 #14 Skrevet 4. april 2013 M@rzipan: Jeg vet jo det da. Jeg kunne godt sagt det til legekontoret under 4 øyne. Men det satt flere der, i tillegg gikk det ikke an å lukke døren til kontoret.. Ikke så veldig gøy å skrike ut at man tror man har klamydia ;-) De andre to som satt der jobbet jo der.... og må du skrike? 2
Gjest Emma Skrevet 4. april 2013 #15 Skrevet 4. april 2013 Pria: Jeg er ute etter noen som kan hjelpe meg, ikke noen som skal si imot meg. Så hvorfor svarer du meg? Synes du det er utrolig morsomt å sitte på ett formum og snakke imot folk? Hyller livet ditt ;-)
Gjest gjest Skrevet 4. april 2013 #16 Skrevet 4. april 2013 Jeg har aldri hatt en kjønnsykdom , men vil gjerne høre om det er sannsynlig at jeg har fått en, da jeg har begynt å blø ( hadde mensen nylig, så kan ikke være den )..Jeg tok ei angrepille for ca ei uke siden. Kan det være grunnen til at jeg blør, eller kan det f.eks være klamydia? Har du blødning ts? Hvilke symptomer har du? Det værste er at jeg hadde ikke samleie med han, men han var bare borti meg noen ganger, og har hørt at det kan være nok for å få klamydia?
M@rzipan Skrevet 4. april 2013 #17 Skrevet 4. april 2013 M@rzipan: Jeg vet jo det da. Jeg kunne godt sagt det til legekontoret under 4 øyne. Men det satt flere der, i tillegg gikk det ikke an å lukke døren til kontoret.. Ikke så veldig gøy å skrike ut at man tror man har klamydia ;-) Og de jobbet der, skriver du. Vil du ha time raskt, så må du bare finne deg i å fortelle hvorfor. Det hjelper ikke å klage på servicen hos legekontoret, om man nekter å si hvorfor man må ha time raskt. Da kan de heller ikke hjelpe deg så raskt som du ønsker. Dessuten er det vel unødvendig å skrike, eventuelt skriv det på en lapp og lever den, om du ikke tør å si det høyt. 1
Gjest Emma Skrevet 4. april 2013 #18 Skrevet 4. april 2013 Det stod flere og ventet bak meg i køen for å snakke med de i skranken. De hadde nok hørt det om jeg sa det. Men det er greit, du får ha din mening og jeg min. Jeg er ikke ute etter en diskusjon, ville bare ha hjelp jeg. Anonym: Jeg svir nedentil, må tisse hele tiden, har vondt i nedre del av magen, har brunlig utflod og jeg er varm i hele kroppen (lav feber kanskje..).
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #19 Skrevet 4. april 2013 Klamydia er da ikke så akutt at du virkelig trenger time på dagen? Synes det høres ganske greit ut med legetime om to uker. Det er i hvert fall ikke noe man skal plage legevakten med! Anonym poster: 14b07d15a63e963d91755765f9c45b15 2
Gjest has Skrevet 4. april 2013 #20 Skrevet 4. april 2013 Så du mener jeg skal gå rundt i to uker med feber, svie nedentil og gå 2-3 ganger og tisse i timen? Det blir to flotte uker da, gleder meg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå