Gå til innhold

Å flytte ut før kontrakten utløper, hva med strømregningen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i et kollektiv med en gutt. Han har kontrakt frem til juni, men har flyttet ut nå. Han skal altså betale husleie i to måneder til. Hvordan blir det med strømregningen i denne perioden? Vi deler strømmen på to.

Anonym poster: c6a325d615aeb97c84a23f5c68f9ada7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skal jo ikke betale strøm når han ikke bor der?

Er noe annet med husleia, for den har han jo kontrakt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan betale halve nettleien da.

Anonym poster: 50007b7b2ad935459f6a4510b6d659ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Nettleie avhenger jo også av forbruk da. Jeg hadde ikke krevd penger for strøm fra en person som ikke bor i huset, men det er meg..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne er litt vrien. Ingen av oss eier leiligheten, så vi får vare strømregningen, som huseier ordner.

En del av strømregningen går jo til fellesen, som f.eks kjøleskap. Skal jeg stilles ansvarlig for at han flytter ut allerede nå?

Anonym poster: 1675b39ff2451812ece6d63b78bd4d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne er litt vrien. Ingen av oss eier leiligheten, så vi får vare strømregningen, som huseier ordner.

En del av strømregningen går jo til fellesen, som f.eks kjøleskap. Skal jeg stilles ansvarlig for at han flytter ut allerede nå?

For å snu på det da: Om du hadde flyttet ut nå, hadde du syntes det var greit at du betalte strømmen for ei leilighet du ikke bor i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strøm til et kjøleskap er ikke snakk om mange kronene, skal du virkelig henge deg opp i det og fremstå som smålig?

Anonym poster: 50007b7b2ad935459f6a4510b6d659ac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde i studentby, så ble størmmen betalt a konto. Ergo - flyttet du ut før kontrakten gikk ut, så måtte du allikevel betale for strømmen som ble brukt.

Anonym poster: 607ab87f4ae2e0e3543a1ead2bc33261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barista

Jeg hadde ikke følt at det var riktig at han ikke betalte noe. Det er ikke gratis, og hvis begge hadde flyttet, så ville det likevel være noe strømregning, og hvem skulle ha sittet igjen med den da?

På en måte har han avtalt å dele strømregning i to. Så det er fair. Vi gjør det f.eks. i forhold til sommer og jul, hvis noen ikke er hjemme må de likevel være med på å betale.

Men jeg hadde nok i ditt tilfelle bedt om noen kroner, men ikke halvtparten. Kanskje 200 kr/mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal jo ikke betale strøm når han ikke bor der?

Er noe annet med husleia, for den har han jo kontrakt på.

Jo, det skal han fordi selv om han har flyttet ut er han fortsatt bundet av kontrakten.

Anonym poster: d812e899ee53da51a5a8dd2f9c0eab44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det skal han fordi selv om han har flyttet ut er han fortsatt bundet av kontrakten.

Nå ser jeg ikke at TS har nevnt noen kontrakt, så da regner jeg med at han ikke er det.

Da ser jeg ikke helt hvorfor han skal betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser jeg ikke at TS har nevnt noen kontrakt, så da regner jeg med at han ikke er det.

Da ser jeg ikke helt hvorfor han skal betale.

Les HI en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les HI en gang til.

Det er vel snakk om husleiekontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo betale for ditt forbruk. Det er jo nettopp det det blir - ditt forbruk. Han er ikke tilstede for å bruke noe strøm, ergo han skal heller ikke betale for strømmen. Jeg syns det er en helt annen ting at man har reist hjem til jul eller sommer på ferie, mens resten av kollektivet blir igjen - men denne personen har faktisk flyttet ut for godt. Du leser av måleren for når han flytter ut (dere deler det som skal betales til da) og resten står du for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står i kontrakten at han skal betale halvparten av strømmen så gjelder vel det like mye som at han skal betale husleia?

Anonym poster: f2ed27a3a0b05370395a0b41a906dafb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snakk om husleiekontrakt.

No shit, Sherlock! Da må han betale strøm for å oppfølge sin plikt som leietaker å ta vare på eiendommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...