Gå til innhold

Han vil ikke betale eller hjelpe til i huset!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren til mamma vil ikke betale det han skal til mamma. Mamma tjener bra, men ikke så bra at hun kan forsørge samboeren sin. Han er pensjonist, så han får da trygd selv som han kan ta av.

Mamma jobber 100%, og har en krevende jobb, så hun er sliten når hun kommer hjem. Tror dere han har gjort noe? Neida, da må mamma lage middag og rydde og vaske klær.

Han sitter på rompa hele dagen og koser seg med data og tv, og sliter ned sofaen.

Hvorfor gidder noen kvinner sånne mannfolk? Liker de å slave og lide?

Anonym poster: 1a17fd654e962d44007345aaf48a0385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke. Har du forsøkt å spørre henne? Du kan jo spørre samboeren om han føler seg mandig der han sitter i sofaen mens dama må gjøre alt arbeidet - litt som en forvokst drittunge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Enkelte menn altså.

Jeg kan strekke meg langt i retningen at enkelte menn spesielt av eldre generasjon ikke føler at husarbeid faller dem helt naturlig eller at de ikke liker husarbeid (jeg kan f.eks. Ikke fordra det selv). Men: alle kan bidra med noe - f.eks sette på poteter, henge opp / ta ned klær, ta inn / ut av oppvaskmaskinen (jeg aksepterer ikke at det ikke finnes en slik i et hus med en fyr som ikke liker husarbeid), skrelle grønnsaker til middag, handle mat, dra støvsugeren over gulvet etc.

Og alle kan bidra til husholdningen med en andel av sin inntekt. Hva slags MANN er han som forventer å bli betalt for? Han kan da i det minste bidra med husleie og felleskost ut fra en andel av det han tjener?

(Og ja jeg mener akkurat det samme om kvinner i alle aldre som lever på en mann ... Det hører ingen steder hjemme å forvente å bli forsørget uten å bidra med noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den ene personen er pensjonist, altså h*n har hele dagen fri, mens motparten er på jobb hele dagen, burde personen som har fri hele dagen egentlig klare å ha middagen klar når den som er på jobb hele dagen kommer hjem fra jobb. Samme hvem som er mannen og kvinnen i eksemplet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fortalte meg idag at han ikke har betalt husleie til henne på 8 mnd ... og at han har ripet opp bilen hennes ... og at han ikke bidrar i matbudsjettet ...

Mamma betaler alt, og hun har ikke råd til det. Hun vil gjerne spare litt penger, men sånn som det er nå går alt ut.

Han får visst 17 000 netto utbetalt hver mnd, og bruker kanskje bare 4000 på sine egne regninger og småting han kjøper selv hver mnd, og det er ikke mat...

Mamma gråt og jeg ble veldig fortvila på henne vegne. Hun vil kaste han ut, men skal prate med han imorgen. Hun sier også at han nekter å betale noe som helst ... det blir nok en hyggelig søndag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampyr.

Anonym poster: c00f4c4754c0b2f0bf58a1f4a7deadec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma fortalte meg idag at han ikke har betalt husleie til henne på 8 mnd ... og at han har ripet opp bilen hennes ... og at han ikke bidrar i matbudsjettet ...

Mamma betaler alt, og hun har ikke råd til det. Hun vil gjerne spare litt penger, men sånn som det er nå går alt ut.

Han får visst 17 000 netto utbetalt hver mnd, og bruker kanskje bare 4000 på sine egne regninger og småting han kjøper selv hver mnd, og det er ikke mat...

Mamma gråt og jeg ble veldig fortvila på henne vegne. Hun vil kaste han ut, men skal prate med han imorgen. Hun sier også at han nekter å betale noe som helst ... det blir nok en hyggelig søndag.

Imorgen får du hjelpe henne å kaste han ut, hun tar beina så tar du som er sprekest overkroppen,

Anonym poster: fa2a5341e3b6f61670452746cbd8f788

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blir det når avtaler ikke blr gjort når folk flytter sammen. Hun har ingen forsørgelsesplikt overfor han. Han skal dele på husleie, strøm, nett, tv, forikringer , kommunale avgifter, og selvfølgelig mat. At han bruker din mor som sparebøsse burde hun gjort med for lenge siden

Anonym poster: 5607986cac94c7d0f355f9986f7ec0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke værre enn å hive fyrn ut på gata.

Hadde jeg hatt en sånn samboer så hadde ikke h*n vart i 8måneder uten å betale sin del av leie/boutgifter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...