Sokkesko Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Jeg sliter med migrene (har mye av dette på farssiden min, så jeg vet det kommer derfra). Men jeg har det ganske ofte, og det er slitsomt. Jeg prøver å la være med smertestillende, for dette hjelper som oftest ikke.. Jeg tenkte jeg skulle ordne time hos fastlegen min, så jeg kan få respekt på migrenemedisiner. Jeg blir jo helt utslitt av det..Før pleide det å være et tegn på mensen, men nå kan det komme av små ting.. Er det andre her som sliter med migrene som kan gi meg tips??
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 Finn ut om det er noe spesielt som trigger anfall hos deg. Skriv dagbok! Det kan være rødvin, kaffe, stress, når man endelig kan slappe av etter stressfull periode, ost, sjokolade osv.... Jeg har migrene og kan ikke si at det er noe spesielt som utløser migreneanfallene. De kommer i perioder og om det er mye eller lite stress eller type mat og drikke har ikke noe å si for det. Men NÅR jeg får migrene, må jeg holde meg unna kaffe til migreneperioden er helt over. Etter det kan jeg drikke så mye jeg kaffe jeg bare vil uten å få migrene. Andre kan ha nytte av å drikke kaffe ved migreneanfall, vi er forskjellige. Det finnes flerer typer medisiner og legen lar deg sikkert prøve ut forskjellig til du finner noe som passer for deg. Jeg bruker Immigran og har stort sett veldig god nytte av det. Men dette er individuelt. Det er viktig å få riktig smertelindring, for migrene er skikkelig jævlig når det står på. Vanlig smertestillende hjelper som regel ikke. Lykke til! Anonym poster: b1a1d929a2bb201b9f6fab21aac79df4
Gjest LadyAntebellum Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Hei Jeg har prøvd mye rart og vært gjennom mange undersøkelser for og finne utav min migrene som tok 3-4 dager fra livet mitt hver uke, om ikke mer. Det tok laaaaang tid og mye frem og tilbake og mye tull. Jeg har tatt MR, snakket med nevrolog,øre nese hals, sovet med blodtrykksapparat, sovet med apparat som skulle måle om jeg hadde søvnapne, tatt haugevis med blodprøver, brukt triptaner, prøvd epilepsimedisner, betablokkere og antidepreSsiva. Og jeg har prøvd lavkarbo i et år. Leste så mye bra om atacand som er en blodtrykksmedisin egentlig, men som veeeeldig mange folk opplever god virkning av for og forebygge migrene. Den gav meg et nytt liv. Nå har jeg nesten ikke anfall. Jeg tar også bio-magnesium hver dag for og forebygge migrene. Veldig mange som har migrene har for lavt magnesiumnivå i kroppen. Jeg tar vitamin d-3. Og jeg tar cerazette p-piller som er p-piller som funker bra for migrene. Jeg har prøvd de typiske migrenemedisinene men fikk så mange bivirkninger at jeg ble redd, vondt i hjertet osv.. Dette var triptaner. Nå er det pinex forte jeg bruker som lindring, det funker for meg. Kunne ikke tatt triptaner nå for tiden da jeg bruker SSRI zoloft for en faktisk depresjon je har fått meg.. Men du bør snakke med legen din, det kan være en lang vei og gå og finne ut hva som forårsaker migrenen, eller det kan være veldig lett og løse. Forebygging er ihvertfall veldig viktig, om det så er medisiner eller kosthold.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #4 Skrevet 3. april 2013 Jeg får migrene av: ujevne måltider (for lenge imellom), hvis jeg bare spiser usunn mat (jeg må spise noe sunt før godterier f.eks.), stress, vannmangel (drukket for lite), koffein, for lite søvn og hvis jeg blir kald eller av en annen grunn stiv i rygg/ nakkemusklenene. Jeg bruker migrenemedisin, men kun kopipreparatet. Originalen virker ikke godt på meg. (Ulike tileggstoffer i tillegg til virkestoffet.) Anonym poster: 747cdb30c63b73fdd003c8494ea85e8b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #5 Skrevet 3. april 2013 Nå er det pinex forte jeg bruker som lindring, det funker for meg. Kunne ikke tatt triptaner nå for tiden da jeg bruker SSRI zoloft for en faktisk depresjon je har fått meg.. Hø, kan ikke de blandes? Jeg går på Zoloft og bruker både Imigran og Zomig.... Forøvrig er stress og mye sukker og rødvin det som først og frems trigger anfall hos meg. Anonym poster: 52f149fb9e1cdd835c61ff45fff611f1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #6 Skrevet 3. april 2013 Hø, kan ikke de blandes? Jeg går på Zoloft og bruker både Imigran og Zomig.... Forøvrig er stress og mye sukker og rødvin det som først og frems trigger anfall hos meg. Anonym poster: 52f149fb9e1cdd835c61ff45fff611f1 Jo, skjønner ikke hva h*n babler om, for de kan helt fint blandes. Anonym poster: 20f4558417c8c765a1e55932a95eb960
Gjest LadyAntebellum Skrevet 5. april 2013 #7 Skrevet 5. april 2013 Hø, kan ikke de blandes? Jeg går på Zoloft og bruker både Imigran og Zomig.... Forøvrig er stress og mye sukker og rødvin det som først og frems trigger anfall hos meg. Anonym poster: 52f149fb9e1cdd835c61ff45fff611f1 Kansnje bare jeg som har missforstått men jeg forsto det sånn at det var fare for seronigent syndrom elns ved bruk av begge deler. Mulig jeg bare ikke har forstått det riktig..
Gjest LadyAntebellum Skrevet 5. april 2013 #8 Skrevet 5. april 2013 Jo, skjønner ikke hva h*n babler om, for de kan helt fint blandes. Anonym poster: 20f4558417c8c765a1e55932a95eb960 Jaja slapp helt av
Sokkesko Skrevet 7. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2013 Jeg skal til fastlegen i morgen, og da skal jeg ta opp dette med migrene. I dag har jeg ikke hatt noe anfall, heldigvis. Det er veldig deilig, siden jeg har hatt anfall hver dag den siste uka.. Det kan være så enkelt som dårlig døgnrytme, dårlig rutine med mat, etc etc. Jeg bruker vanligvis briller, og i dag har jeg hatt de på hele dagen. Lurer på om dette kanskje kan ha hatt en innvirkning også, siden jeg enda ikke har fått noe anfall. Takk for mange fine svar, forresten! Nå prøver jeg meg bare frem, og satser på at jeg kan få en resept på noen medisiner i morgen, siden smertestillende ikke hjelper. Men det at jeg enda ikke har hatt anfall i dag, tar jeg som et positivt tegn. Selvfølgelig skal jeg ikke juble for tidlig, men likevel
Sokkesko Skrevet 9. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 9. april 2013 Var hos fastlegen i går, og fikk resept på en nesepsray for migrene (av alle ting her i verden), som jeg skal prøve. Den skal jeg ta når jeg får anfall Siden jeg har brukt brillene mine hele tiden, så har det gått veldig greit, faktisk! Får håpe det fortsetter sånn!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå