Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har Diabetes type 1? Del gjerne erfaringer, og slike ting :)

Jeg fikk diabetes da jeg var 19 år gammel, så jeg har hatt det i over 3 år nå. Jeg har vært innlagt to ganger på sykehuset pga det, første gangen fordi jeg ble såpass syk, og andre gangen fordi jeg slurvet med blodsukkermålingen og diverse. Nå prøver jeg å passe på det så godt som jeg kan, men jeg har fremdeles ikke bra nok kontroll på det. Min siste måling lå langtidsen på 9,8, noe de ikke mener er bra nok. For min del, var det mye bedre enn forventet, da jeg ikke hadde sjekket langtidsen på ganske lenge.. Men jeg prøver så godt jeg kan. Jeg prøver å spise sunt, og jeg har startet å trene litt, og håper på at dette vil gjøre det litt lettere.

Siden jeg begynte med blodsukkermålingen, så var det mest fordi jeg ble gravid (det var ikke helt planlagt), og ville gjøre alt jeg kunne for at nurket skulle få det bra i magen. Jeg mistet lille i uke 9 (MA = missed abortion), men jeg har likevel fortsatt med målingen, og det er derfor jeg har endret kostholdet litt og startet med trening, sånn at jeg kan fokusere på helsa mi skikkelig.. Jeg innrømmer det at jeg har vært sløv.. Derfor vil jeg snakke med andre som har samme "sykdom", og kan dele erfaringer og tips og slike ting :) Jeg kjenner ingen som har samme greia, så er få jeg kan snakke med i det virkelige liv.

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre som har diabetes her inne? :O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...