Gå til innhold

Hva drikker dere i lystig lag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker best absinth, smaker så godt når man skal kose seg:) og det lindrer hoste:)

Enig der! Synes i grunn det også er godt bart som med sukker/vann (slik det egentlig skal gjøres).

Jeg har en liten flaske Absente 55 i skapet, men har lest at meninger om at den er nærmere en sterk anislikør enn skikkelig absint. Hva drikker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har en liten flaske Absente 55 i skapet, men har lest at meninger om at den er nærmere en sterk anislikør enn skikkelig absint. Hva drikker dere?

Min heter Absinth, har både fransk og nederlandsk som jeg anser som mer "ekte", begge er 55%, samt at jeg kjøpte en i Tyskland som har 66%.

Her står det om Absinth.

Endret av Gitte.
Skrevet

Min heter Absinth, har både fransk og nederlandsk som jeg anser som mer "ekte", begge er 55%, samt at jeg kjøpte en i Tyskland som har 66%.

Vet du hva produsenten heter?

Gjest Kjærleik
Skrevet

På byen går det mest i hvitvin, noen ganger øl. Privat går det mest i hvitvin.

Gjest LadySizz
Skrevet

Rødvin på kosekvelder,mens det går mest i rom og cola på fest. Og grønn Fisherman shots :D

Skrevet

sukkerbit dyppet i absinth:)

Skrevet

Varierer veldig på hvordan formen er akkurat den dagen, men Sommerby Double Press er en sikker vinner. Ellers drikker jeg øl, hvitvin og rødvin.

Skrevet (endret)

Vet du hva produsenten heter?

Jeg har denne blant annet:

427PK_ABSENTE_ETUI_70CL_02.png

Gikk faktisk å sjekket den jeg har her hjemme :fnise: . Det er en av de bedre jeg har smakt, fransk og HER er hjemmesiden deres. Det bildet som dekker siden er bare en bekreftelse på din alder, så bare å skrive inn fødselsår :)

Endret av Gitte.
Skrevet

Jeg drikker poløl :)

Jeg har noen flasker med absinth stående i skapet, som er fra en eller annen ferie i Øst Europa. De er på 80%, og jeg er usikker på om de er lovlige i Norge.

Jeg har prøvd å drikke litt av dem (på det skikkelige viset ved å sile det gjennom en sukkerbit og det hele), men jeg ble så ufattelig båsfull på en veldig ekkel måte, at det har jeg ikke turt å gjøre igjen. Nå fungerer de som en kuriositet i barskapet.

Skrevet

Jeg drikker poløl :)

Jeg har noen flasker med absinth stående i skapet, som er fra en eller annen ferie i Øst Europa. De er på 80%, og jeg er usikker på om de er lovlige i Norge.

Jeg har prøvd å drikke litt av dem (på det skikkelige viset ved å sile det gjennom en sukkerbit og det hele), men jeg ble så ufattelig båsfull på en veldig ekkel måte, at det har jeg ikke turt å gjøre igjen. Nå fungerer de som en kuriositet i barskapet.

Å frakte inn over 60% er regnet som dop, og du kan bli dømt etter dette. Er vel derfor egentlig ikke lovlig i Norge :P men men.

Skrevet (endret)

Å frakte inn over 60% er regnet som dop, og du kan bli dømt etter dette. Er vel derfor egentlig ikke lovlig i Norge :P men men.

Huff :P

Det var jeg ikke klar over da jeg "smuglet" absinthen over grensa for noen år siden. Har fått høre det i ettertid at det ikke er helt lovlig.

Ikke at det er noen unnskyldning, men jeg har i hvertfall ikke "smuglet dop" med viten og vilje!

Endret av Alice123
Skrevet

Huff :P

Det var jeg ikke klar over da jeg "smuglet" absinthen over grensa for noen år siden. Har fått høre det i ettertid at det ikke er helt lovlig.

Ikke at det er noen unnskyldning, men jeg har i hvertfall ikke "smuglet dop" med viten og vilje!

Samme her! Fikk høre i ettertid om det selv når jeg hadde med meg 66% :fnise:

Skrevet

Jeg drikker det meste. Jeg er glad i god rødvin, og jeg er glad i øl (både den vanlige halvliteren og mer spennende mikrobrygg). En god cider er også godt, og avkjølt rosé, prosecco eller mimosa på sommeren. Mmm. Av brennevin liker jeg godt single malt, vodka er jeg ikke spesielt begeistret for med mindre den er godt skjult i en god drink. Men jeg drikker sjelden drinker, de er som oftest for søte. En white russian eller en GT iblant, det er alt. Noen kaffelikører er ganske gode, og en sjelden gang slår jeg til med en absint.

Skrevet

Er jeg på fest så pleier jeg å blande sprit med juice/brus/mixer. Samles vi kun en liten gjeng så går det i cider og øl. Ute på byn pleier jeg å kjøpe et par drinker om jeg har råd, hvis ikke blir det billigvarianten cider/øl. LIker også godt tequila, men blir ikke så ofte det.

Skrevet

Går mest i øl og vin for min del, noen sjelden ganger sprit :)

Skrevet

Jeg har denne blant annet:

Gikk faktisk å sjekket den jeg har her hjemme :fnise: . Det er en av de bedre jeg har smakt, fransk og HER er hjemmesiden deres.

Å, takk, det er den jeg har en flaske på 10-cl av. Jeg syntes ikke den var så verst. Jeg fant ikke mye stoff om absintmerkene på polet, så jeg vet ikke helt hva som er hva. :)

Skrevet

Å, takk, det er den jeg har en flaske på 10-cl av. Jeg syntes ikke den var så verst. Jeg fant ikke mye stoff om absintmerkene på polet, så jeg vet ikke helt hva som er hva. :)

Absinth er ikke så lett å finne i Norge, kjøper stort sett min i utlandet. Der har de også litt andre priser.

Vinmonopolet selger i hvertfall denne som er fransk, hvordan den er i smak aner jeg ikke, men har kun god erfaring med fransk absinth. Det er uklart hvor absinth kommer fra, men Frankrike og Nederland er i det minste anerkjent hva absinth angår. Derfor jeg er glad i fransk og nederlandsk. Historie om absinth kan du finne her og her. Ellers så har du evt. denne fra vinmonopolets sider, har desverre ikke smakt denne heller, men fant den frem til deg likevel.

Skrevet

Kan anbefale deg å gjøre det på

måten: fantastisk bra "how-to", eller
for å gjøre det meget enkelt.
Skrevet

Jeg drikker.... det som står på bordet foran meg. Så godt som hva som helst. :P

glad-gris.jpg

Alt går i grisen!

Skrevet (endret)

Hvitvin, rusbrus eller rosevin.

Og om jeg ikke føler for alkohol blir det cola eller den eplecideren de har på Europris.

Endret av MarianneE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...