Gå til innhold

Hvor finner jeg BSU-fradrag i selvangivelsen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har klart å lete meg frem til at det skal ligge under 1.3-1.5, men når jeg klikker meg inn her, får jeg opp at jeg skal oppgi BSU-beløp fra andre EØS-land enn Norge (eller noe i den gata). Betyr det at banken har rapportert inn BSU-sparingen jeg gjorde i fjor? Jeg kan ikke se at den står oppført noe sted. :confused:

Lurer også på om noen vet hvordan jeg oppgir utbytte (fra aksjeselskap) i selvangivelsen? Tok ut 100.000 i utbytte i fjor, og det ser ikke ut som at de har kommet med i min selvangivelse, selv om regnskapsfører skrev det opp i firmaets selvangivelse.

Anonym poster: 992dceba2909122ea82d6dba45a3326f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BSU står oppført under renter, innskudd, verdipapir, etc. Det står rett og slett som et helt vanlig bankinnskudd. Fradraget skal stå oppført på den foreløpige beregningen av skatter og avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også måtte lete litt, men fant det på siste siden der det står hvor mye du får igjen eller skal betale.

Anonym poster: fe4e65d2d18ff7096b3e21d6f2cc1f1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at BSU-fradraget er et direkte fradrag fra skatten, ikke fra GRUNNLAGET som f.eks. lånerenter. Derfor står det vel helt til slutt vil jeg tro, der hvor det står hvor mye skatt til gode du har.

Anonym poster: ba4946af5127147fe3cda3ade4e0faf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...